Gå til innhold

Bursdagsgave til jente 1 år som har storebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte akkurat lekekjøkken fra Multitrend i 1-årsgave til min frøken. Ellers så kan man jo kjøpe leketelt, eller sånn drage med baller oppi (så det akkurat på Ellos.no). Anbefaler å kikke på www.lekekassen.no, de har mye gøy til gode priser og gavehjelp der du kan skrive inn alderen og få opp masse tips :) 

Fortsetter under...

Skrevet

skjønner ikke helt hvorfor du henger deg opp i hva som er gutter og jenteleker, men ok..

Har kjøpt et dukkehus til min jente i den alderen fra little People serien. Kan trykke på forskjellige steder i huset og det kommer musikk. Veldig kjekk og like populær for lillesøster som for storebror på 5 :) ellers er jo den bamsen du kan trykke på for å lære hvor hånd, fot, mage osv er.

Eneste grunnen til at jeg presiserer det er for å forklare at vi allerede har det aller meste av det som betegnes som typisk gutteleker, slik at ikke alle skulle foreslå alt det vi har fra før. Tanken var å gjøre det litt lettere for dere å foreslå ting som er aktuelt å kjøpe (dvs som vi ikke allerede har). Men nå er jeg jo da blitt verdens verste sjåvinist eller hva en skal si.

Anonymous poster hash: 3b0e8...7c6

Skrevet

Er vel bare å gå mot rosa i leketøysbutikken det.

Anonymous poster hash: a7e1e...ee5

Skrevet

Jeg har tvillinger på 1 år. Gutt og jente. Leker med nøyaktig de samme tingene... Jeg skjønner ikke spørsmålet, ei heller hva du blir så sint for...? Ved 1 år er kjønn irrelevant. Anonymous poster hash: 7ff82...faf

Les mine svar, det er fordi vi alt har div gutteting, og tenkte dette var en fin anledning til å supplere med jenteting... Hvor vanskelig er det å forstå? Er dere sånne som kjemper for betegnelsen hen?

Skrevet

Jeg bestilte akkurat lekekjøkken fra Multitrend i 1-årsgave til min frøken. Ellers så kan man jo kjøpe leketelt, eller sånn drage med baller oppi (så det akkurat på Ellos.no). Anbefaler å kikke på www.lekekassen.no, de har mye gøy til gode priser og gavehjelp der du kan skrive inn alderen og få opp masse tips :)

Så smart med sortering på alder! Takk!

Skrevet

Er vel bare å gå mot rosa i leketøysbutikken det.Anonymous poster hash: a7e1e...ee5

Joda, men hva slår mest an hos en ett år gammel frøken var det jeg håpte å få litt hjelp til.

Annonse

Skrevet

Så smart med sortering på alder! Takk!

Ja, den er veldig kjekk! Handler alltid julegaver der til alle ungene, for det er så lett å finne noe :) Skader ikke at prisene ofte er gode heller :) 

Skrevet

Hehe.. DIB kjerringer i ett nøtteskall altså! Kjønn burde vel avskaffes?

Forventer du å få noen skikkelige svar med den holdningen der............lykke til

Anonymous poster hash: 88399...79f

Skrevet

Mitt forslag er det vi kjøpte til vår yngste da hun ble 1 år: Lekebiler i flere størrelser. Hun likte best de store (playmo). Og brannbil og gravemaskin. Alt med hjul egentlig.

Anonymous poster hash: 8ab78...e9c

Skrevet

Mitt forslag er det vi kjøpte til vår yngste da hun ble 1 år: Lekebiler i flere størrelser. Hun likte best de store (playmo). Og brannbil og gravemaskin. Alt med hjul egentlig. Anonymous poster hash: 8ab78...e9c

Joa, men poenget er at sånt har vi jo i haugevis! Synes det er dumt å kjøpe mer av det vi alt har. Hele vitsen med innlegget var jo å finne noe vi ikke alt har, altså typiske jenteting.

Skrevet

Forventer du å få noen skikkelige svar med den holdningen der............lykke til Anonymous poster hash: 88399...79f

Vel, ikke jeg som begynte å være frekk.. Og flere har helt fint både skjønt spørsmålet og gitt fine svar som hjalp!

Skrevet

Joa, men poenget er at sånt har vi jo i haugevis! Synes det er dumt å kjøpe mer av det vi alt har. Hele vitsen med innlegget var jo å finne noe vi ikke alt har, altså typiske jenteting.

Alle mine tre jenter har lekt med biler, så det er da en typisk jenteting. Hva har dere fra før da?

Skrevet

Alle mine tre jenter har lekt med biler, så det er da en typisk jenteting. Hva har dere fra før da?Anonymous poster hash: 8ab78...e9c

Du vet like godt som meg at biler regnes som typisk gutteting selv om mange, kanskje de fleste, jenter også leker med dem. Akkurat som at dukker regnes som typisk jenteting, selv om gutter også leker med dem.

Vi har det aller meste av typiske gutteting.

Annonse

Skrevet

Du vet like godt som meg at biler regnes som typisk gutteting selv om mange, kanskje de fleste, jenter også leker med dem. Akkurat som at dukker regnes som typisk jenteting, selv om gutter også leker med dem.

Vi har det aller meste av typiske gutteting.

Vi har tydeligvis ulik oppfatning av hva som er typiske gutteting, så hva har dere fra før?

Skrevet

Vi har tydeligvis ulik oppfatning av hva som er typiske gutteting, så hva har dere fra før?Anonymous poster hash: 8ab78...e9c

Tenker vi sier god natt jeg. Siden din virkelighetsoppfatning er noe avvikende er du vel neppe den rette til å gi et svar som er nyttig for meg. Hvis du ikke har fått med deg hva som er typisk jentete og guttete har du vært vel skjerma må jeg si. Du mener vel lyseblått er typisk jentebaby farge også eller? For det brukte dine jenter?

Skrevet

Tenker vi sier god natt jeg. Siden din virkelighetsoppfatning er noe avvikende er du vel neppe den rette til å gi et svar som er nyttig for meg. Hvis du ikke har fått med deg hva som er typisk jentete og guttete har du vært vel skjerma må jeg si. Du mener vel lyseblått er typisk jentebaby farge også eller? For det brukte dine jenter?

Hvem av oss har vært skjerma sa du? Alle småjentene jeg vet om har elsket lyseblått de siste tre årene 😂

Skrevet

Vi har 3 gutter og 1 jente, jenta er minst. Så vi hadde og huset fullt av gutteleker. Jenta fekk et koppestell til bursdagen, det lekte hun mye med. Og en liten dukkevogn med dukke i. Synes det var Kjempestas og trille rundt med "babyen" sin.. Dibdamene får si hva de vil, men det er faktisk forskjell på gutter og jenter.

Skrevet

Hvem av oss har vært skjerma sa du? Alle småjentene jeg vet om har elsket lyseblått de siste tre årene Anonymous poster hash: 8ab78...e9c

Du burde nok pusse brillene, jeg skrev jentebabyer... Men ellers er det bra der i bakvendtland? Hehe...

Skrevet

Vi har 3 gutter og 1 jente, jenta er minst. Så vi hadde og huset fullt av gutteleker. Jenta fekk et koppestell til bursdagen, det lekte hun mye med. Og en liten dukkevogn med dukke i. Synes det var Kjempestas og trille rundt med "babyen" sin.. Dibdamene får si hva de vil, men det er faktisk forskjell på gutter og jenter.

Takk for tips! Ikke for lita til dukkevogn? Hun går ikke enda og lener seg litt mye på ting så alt velter. Men det går seg jo til når balansen kommer.

Skrevet

Du burde nok pusse brillene, jeg skrev jentebabyer... Men ellers er det bra der i bakvendtland? Hehe...

Så i din verden er lyseblå "guttefarge" opp til ca. 2 års alder, og så blir det "jentefarge"? Eller hva mener du egentlig?

Skrevet

Så i din verden er lyseblå "guttefarge" opp til ca. 2 års alder, og så blir det "jentefarge"? Eller hva mener du egentlig?Anonymous poster hash: 8ab78...e9c

Uffameg, dette var et vanskelig tema for deg dette? Er du like forvirret når det gjelder gutte og jentenavn også? Er Lars, Håkon og Sondre typiske jentenavn også kanskje for det heter dine jenter? Hehe..

Skrevet

Uffameg, dette var et vanskelig tema for deg dette? Er du like forvirret når det gjelder gutte og jentenavn også? Er Lars, Håkon og Sondre typiske jentenavn også kanskje for det heter dine jenter? Hehe..

Du har sluppet opp for argumenter. My work here is done 👍🏼

Skrevet

Du har sluppet opp for argumenter. My work here is done Anonymous poster hash: 8ab78...e9c

Haha, du tok endelig den med typisk gutt og jente? Eller var det du som ikke greide vri mer på ting kanskje? Og later som du vant? Er det sånn dere gjør det i bakvendtland? Tapern vinner? Da mener du vel ? Haha!

Skrevet

Haha, du tok endelig den med typisk gutt og jente? Eller var det du som ikke greide vri mer på ting kanskje? Og later som du vant? Er det sånn dere gjør det i bakvendtland? Tapern vinner? Da mener du vel ? Haha!

...eller er det du som ikke kan forskjell på leker og navn?

Skrevet

...eller er det du som ikke kan forskjell på leker og navn?Anonymous poster hash: 8ab78...e9c

Jeg kan forskjell på leker, navn og kjønn jeg. Er du som sliter med dette da! Ble litt mye når jeg dro inn en ting til, skjønner det. To ulike grupper holder i massevis! Bra du har fått bare ett kjønn selv, ellers hadde det blitt kaos i heimen.. Haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...