Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #26 Skrevet 25. august 2016 Utrolig teit og jeg tenker mitt så snart det står som utdanning/jobb Anonymous poster hash: dbf3d...754
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #27 Skrevet 25. august 2016 Herregud, du får VIRKELIG unnskylde. Jeg påpekte bare at du misforsto. Var overhodet ikke vondt ment. Ingen grunn til å glefse tilbake:-) Da jeg skrev svaret hadde du ikke svart. Ble forhindret av unge som måtte tisse og da rakk du å svare i mellomtiden. Jeg glefset ikke, bare påpekte at jeg har svart :-) Anonymous poster hash: a5fc6...2cb
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #28 Skrevet 25. august 2016 Sliter med å velge hva som er verst.. Livets harde skole eller Westerdahls Anonymous poster hash: 79fa9...aec
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #29 Skrevet 25. august 2016 Syns det er idiotisk å dømme dem. De jeg har som har denne på vennelisten er alle folk som havnet utfor i tenårene, men som på ulike måter har eller prøver stable livet på beina. Det de har opplevd er en del av dem, de har gått en tøffere vei enn mange av oss andre. Ja vel, så er det kanskje en klisjé. Likevel har jeg uendelig mye respekt for de som klarer å karre seg tilbake til et mer normalt liv. Anonymous poster hash: e214e...b5d Veldig enig med deg i dette. De jeg har sett som har hatt denne beskrivelsen under utdanning eller jobb, de har nesten uten unntak vært personer som har slitt langt mer enn gjennomsnittet. Felles er også at flere av dem har vært feildiagnostisert i store deler av livet, fått høre at de er psykisk syk og så har det vist seg at de hele tiden har hatt fysisk sykdom (slik de selv har hevdet, men ikke blitt trodd på). Flere av dem har da også svært tøffe forhistorier, type misbruk som barn, alkoholiserte/rusede foreldre, mishandling av foreldre osv. I motsetning til hva en over her skrev, så har jeg aldri hørt noen av disse uttale seg negativt om personer som har tatt høyere utdanning. Tvert imot, de bruker å snakke positivt om utdanning - for er det noen som vet hva følgene er av å ikke få seg en utdanning, så er det jo disse personene. Jeg har også respekt for personer som har slitt så enormt og fremdeles er oppegående. At voksne sitter og omtaler personer som har vært uheldige i livet som tapere og ser ned på dem, det er direkte stygt. Ikke rart man ikke får bukt med mobbing når voksne folk velger å formidle slike holdninger i all offentlighet. Anonymous poster hash: 19474...211
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #30 Skrevet 25. august 2016 Sliter med å velge hva som er verst.. Livets harde skole eller Westerdahls Anonymous poster hash: 79fa9...aec Haha, dagens beste svar 😂 Anonymous poster hash: 639fc...9bb
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #31 Skrevet 25. august 2016 Ok. For den siste setningen ble for meg oppfattet som ironisk når den er avsluttet med flere punktum. Da er vi enige :-) Anonymous poster hash: a5fc6...2cb Da må du jammen ende opp med å misforstå folk ofte.... Anonymous poster hash: 84f1e...051
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #32 Skrevet 25. august 2016 Da må du jammen ende opp med å misforstå folk ofte.... Anonymous poster hash: 84f1e...051 Det gjør jeg faktisk, siden jeg er døv. Anonymous poster hash: a5fc6...2cb
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #33 Skrevet 25. august 2016 Da må du jammen ende opp med å misforstå folk ofte.... Anonymous poster hash: 84f1e...051 Jeg oppfattet den og ironisk Anonymous poster hash: 611f0...e98
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #34 Skrevet 25. august 2016 Eneste jeg kjenner som har det på Facebook har vært syk fra han var barn. Flere A4-sider med diagnoser, aldri fullført noen utdanning og aldri vært i jobb. Som 30-åring lever han på minsesats uføretrygd, er minst like mye på sykehuset som hjemme. Når han er hjemme i den lille hybelen sin sover han i sykehusseng i stua og har hjemmehjelp fra kommunen og besøk av hjemmesykepleien hver dag For et hardt liv han har hatt og har... Anonymous poster hash: 3a0c9...75c Som nevnt over,blir mange punktum etterhverandre oppfattet som ironisk/negativt. 😘 Anonymous poster hash: 98b53...d46
Gjest Antarctica Skrevet 25. august 2016 #35 Skrevet 25. august 2016 Som nevnt over,blir mange punktum etterhverandre oppfattet som ironisk/negativt. 😘 Anonymous poster hash: 98b53...d46 Men da mangler man jo basale kunnskaper om tegnsetting. Tre prikker etter hverandre er ikke tre punktum, det er en egen tegnsetting som kalles en ellipse. Den innebærer ikke ironi (har faktisk aldri hørt noen påstå det heller?), men betegner at det kommer mer (som er underforstått), eller at den som skriver legger pennen ned og tenker seg om.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #36 Skrevet 25. august 2016 Sliter med å velge hva som er verst.. Livets harde skole eller Westerdahls Anonymous poster hash: 79fa9...aec 😂😂😂 Her holder jeg en knapp på Westerdahls gitt, det har man tross alt brukt mye penger på... Anonymous poster hash: d919f...1e9
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #37 Skrevet 25. august 2016 Ser at mange som ikke jobber skriver det på FB. Hva syns dere om det? Jeg syns det er utrolig teit. Enten så jobber du eller så jobber du ikke.. Lavpanne Anonymous poster hash: 656cc...61a
Gjest Darwinia:-) Skrevet 25. august 2016 #38 Skrevet 25. august 2016 Jeg glefset ikke, bare påpekte at jeg har svart :-) Anonymous poster hash: a5fc6...2cb Ok😊. "Å gidde" er et negativt ladet ord som insinuerer motvilje hos motparten. Det så derfor litt ut som glefsing.
LME1001 Skrevet 25. august 2016 #39 Skrevet 25. august 2016 Er det feil å ha gått på Westerdahls? (Jeg aner ikke hva det er for en skole engang)
Mostly Harmless Skrevet 25. august 2016 #40 Skrevet 25. august 2016 (endret) Men hvis man jobber for livets harde skole, underviser man der da, eller? Jeg ser for meg en sadist som sitter og klekker ut harde kår som så de som utdannes ved livets harde skole må leve under. Endret 25. august 2016 av Mostly Harmless
Hjertefru Skrevet 25. august 2016 #41 Skrevet 25. august 2016 Men hvis man jobber for livets harde skole, underviser man der da, eller? Jeg ser for meg en sadist som sitter og klekker ut harde kår som så de som utdannes ved livets harde skole må leve under. Haha... Var det ikke kollektivet som hadde en sketsj om dette... En skoledag på livets harde skole?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #42 Skrevet 25. august 2016 Ja. Får jeg ikke lov å synes at folk som har dette under utdannelse på FB er tapere? Må alle mene det samme som deg? Anonymous poster hash: 9a712...d8b Alle trenger ikke å mene det samme. Du kan mene mye om "livets harde skole". Men virkelig - tapere? Er man en generell taper om man har det vanskelig i livet sitt? Akkurat det er rimelig stygt å mene. Anonymous poster hash: 61dd8...dd4
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #43 Skrevet 25. august 2016 Eller hva med de som skriver "livets knallharde skole" 😂😂😂 Anonymous poster hash: 1d50d...5fc
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #44 Skrevet 26. august 2016 De fleste møter motstand i løpet av livet, i større eller mindre grad. For noen vil det være vanskelig i det hele tatt å få tatt noen utdannelse, for noen er det umulig mens andre leker seg gjennom det. Jeg tenker at de som har dette under utdanning, kun vil poengtere at de ikke har hatt det så greit, og at de ikke når helt opp til samfunnets foretrukne standard. Ikke døm dem for det. Du vet sannsynligvis ikke alt de har opplevd. Anonymous poster hash: b4a58...8f5
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #45 Skrevet 26. august 2016 De fleste møter motstand i løpet av livet, i større eller mindre grad. For noen vil det være vanskelig i det hele tatt å få tatt noen utdannelse, for noen er det umulig mens andre leker seg gjennom det. Jeg tenker at de som har dette under utdanning, kun vil poengtere at de ikke har hatt det så greit, og at de ikke når helt opp til samfunnets foretrukne standard. Ikke døm dem for det. Du vet sannsynligvis ikke alt de har opplevd. Anonymous poster hash: b4a58...8f5 Det er vel egentlig mest det der behovet for å poengtere noe slikt som jeg synes er spesielt. Jeg har levd et tøft liv på mange måter, og kjenner at mitt primære behov når jeg treffer nye mennesker eller mennesker jeg ikke har sett på mange år, er at de skal se meg for den jeg er. Jeg ønsker derfor ikke å fortelle dem om hvor tøft livet mitt har vært som første ting selv før jeg har truffet dem personlig. Å skrive "livets harde skole" indikerer jo det motsatte. Anonymous poster hash: af883...677
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #46 Skrevet 26. august 2016 De jeg ser som bruker det uttrykket har vært narkomane, eller er, og alkoholikere. Veldig enkelt, bare slike. Anonymous poster hash: 0032f...246
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #47 Skrevet 26. august 2016 så dette er din definisjon av tapere? ha ha ha !!!! ærlig talt! Halvparten av mine gode venner har ikke utdanning (mange v de sitter i høye stillinger også pga. arbeidserfaring og knallhardt arbeid), halvparten har blitt skilt (faktisk de med høy utdanning er overrepresentert i den kategorien), flere har barn med to menn eller damer og jeg kjenner et par riktige oppegående navere også som desverre har fått diagnoser som ikke er forenelig med arbeid... Anonymous poster hash: 00bec...097 Jeg har to høyere utdanninger, stabil god jobb med høy inntekt, eget hus og egen bil. Men jeg er skilt og har barn med to forskjellige. Så jeg er sånn halvveis taper altså? :D Anonymous poster hash: f588e...650
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #48 Skrevet 26. august 2016 Jeg forstår hva dere mener, men jeg synes jammen meg dere dømmer hardt. "Livets harde skole" er "tapernes" motstykke til de vellykkede. De har ikke noe å sette inn - men de vil ikke være blanke, så da skriver de livets harde skole. Kanskje mange av de har faktisk opplevd mye i livet og gjennom dette ikke klarer å holde seg i jobb eller fullføre utdanning? Er det noe verre å ha gått Livets harde skole, enn å poste bilder av en pen dandert middag annenhver dag (som tross alt blir til møkk noen timer etterpå)? "Luunsj med jenteene" "Got my nails done" "livet er best ute", men bilder av seg selv i sin nyinnkjøpte trange Kari Traa tights. FAKTISK, så TØR de som skriver livets harde skole og innrømme at de har opplevd noe - skrive noe negativt. "Alle" sammen skriver at man må tørre å skrive mer realistisk om hverdagen, men de poster bare skrytebilder. Så kommer det noen som tør noe annet - nei da skal det også dømmes nord og ned. Jammen ikke lett å være sammfunnstaper i det ganske land! Anonymous poster hash: a9730...754
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #49 Skrevet 26. august 2016 Jeg må ærlig innrømme at jeg har en del fordommer mot folk som skriver det ja. Tenker de er late og ikke så intelligente. Anonymous poster hash: 87315...076
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå