Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt bilpute til større barn, 140 cm?:-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror de har der hvor det selges bilseter? Og Biltema og slike steder. Vi bestilte i sommer fra lekmer.no til vår på 146 cm. For stor til beltestolen, for liten til å sitte med bare bilbeltet.

Anonymous poster hash: 62c89...9a6

Hva skal du med det? Når barnet er så høyt, sitter det tryggest i bilens egne seter og med bilens egne seler.

Anonymous poster hash: 5d34e...4c4

Trygg Trafikk skriver:

Barn skal bruke beltestol eller pute til de er minst 135 cm høye. Når barna vokser ut av beltestolen, ofte ved 135 cm høyde, bør de gå over til bilpute frem til de blir 150 cm eller 36 kg. Både bilpute og sete må brukes sammen med bilens trepunktsbelte.

Annonse

Trygg Trafikk skriver:

Barn skal bruke beltestol eller pute til de er minst 135 cm høye. Når barna vokser ut av beltestolen, ofte ved 135 cm høyde, bør de gå over til bilpute frem til de blir 150 cm eller 36 kg. Både bilpute og sete må brukes sammen med bilens trepunktsbelte.

Hva med de som veier mer enn 36 kg?

Anonymous poster hash: de3cd...ac4

Finnes ikke pute for større barn. Pute er bare en falsk trygghet når de er så store. Min 8 åring er 147 cm og 38,-39 kg, har sittet uten noe i snart et år. Sendte mail til trygg trafikk og fikk vite at han var for stor for pute/sete. Jeg kjenner også flere voksne som ikke er mer enn 5-6 cm høyere enn sønnen min, de sitter heller ikke på pute.

Anonymous poster hash: 9bcf3...06d

Det står at disse er opp til 36 kg.

Hva med de som veier mer?

De som veier mer SKAL sitte uten noe som helst. Det er absolutt det tryggeste.

Anonymous poster hash: eb521...746

Det står at disse er opp til 36 kg.

Hva med de som veier mer?

Jeg har sendt mail til, eh jeg tror det var trygg trafikk, og spurt. Fikk til svar at så lenge høyden er innfor mtp. ryggen på bilsete så kan barnet sitte i bilsete/pute med rygg beregnet på barn opp til 36 kilo over de 36 kiloene. Dette fordi det er bilens egne seler som tar støyten ved en ev. krasj.

Litt dårlig formulert ser jeg, men du forstår?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...