Gå til innhold

Da er vi i gang med prosessen!

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått telefon fra volvat - etter 16 mnd prøving uten resultat - sædkvaliteten er for dårlig. Det er svømmere der men de svømmer sakte/ liten aktivitet. Prøvene og undersøkelsene av meg er helt fine.

Gynekologen foreslo ICSI. Jeg skal snakke med mannen når han kommer hjem fra jobb. Hva koster dette? Er det en påkjenning? Må man sykmelde seg når man får behandling?

Mange spørsmål😊 Men er glad for å ha fått svar på hvorfor storken ikke lander her 👍

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144289725-da-er-vi-i-gang-med-prosessen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man MÅ ikke sykemelde seg, men det ER en påkjenning. Man kan være i litt dårlig form etter egguttak og kanskje også innsett. Egenmelding er ofte nok, kanskje blir du sykemeldt.

Ventetiden frem til du kan teste er det værste, det er som et vakuum, ekstremt lange dager å vente. Det kan det være greit å være forberedt på!

Med tanke på hva du får igjen er ikke dette noen utgift i det hele tatt. Jeg vet ikke hva Volvat tar, men om dere har nogenlunde ok økonomi, så ikke tenk på det. Bare bruk det det koster, og betal det ned senere om dere må låne (vi hadde omstendig behandling i utlandet, tok opp lån i boligen og har to vakre barn. All good). Gratulerer med fremgangen, nå blir det saker :)

Anonymous poster hash: 6f823...91f
  • 2 uker senere...

Det er ikke noen økt sjanse for tvillinger så lenge de bare setter inn ett egg, og det gjør de som regel. De setter uansett aldri inn to mot deres vilje. Lykke til! PS: vi fikk en fantastisk liten ICSI-jente i desember,håper dere er like heldige!

Angående kostnader så er det litt varierende om du er i det offentlige eller private, ett forsøk i det private ligger på rundt 30 000 kr pluss medisiner, totalt ca 45 000 kr. Medisinkostnader utover 16-17000 kr får du dekket av Helfo, så husk kvittering med stempel ☺️

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...