Gå til innhold

Blr vi ha sanger i konfirmasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart ha konfirmasjon og alt har gått litt i stå for min mor døde for noen uker siden. Nå må jeg bare komme i gang...men syns det er så mye. Vi blir ikke sånn kjempemange. Rundt tretti stk. Er redd det blir kjipt for jenta vår om vi ikke har sanger...tror ikke det blir noen taler. Bør vi ha sanger?

Anonymous poster hash: e5d0d...b21

Skrevet

Nei, ikke med mindre konfirmanten ønsker det selv. Har kun opplevd sanger i en konfirmasjon.

Anonymous poster hash: 649e0...de9

Skrevet

Nei, ikke med mindre konfirmanten ønsker det selv. Har kun opplevd sanger i en konfirmasjon.

Men taler fra foreldre til konfirmanten er vanlig.

Skrevet

Men taler fra foreldre til konfirmanten er vanlig.

Problemet er her at min mann ikke er noen taler og jeg tror ikke jeg greier for min mor så sånn frem til denne dagen så jeg tror jeg kommer til å slite endel.

HI

Anonymous poster hash: e5d0d...b21

Skrevet

Hva med at svigermor holder en tale?

Jeg hadde for øvrig ingen taler i min konfirmasjon. Gikk fint det også! :)

Anonymous poster hash: 7bb85...06f

Skrevet

Jeg forstår at dette er veldig vanskelig for deg, men for konfirmanten sin del bør dere gjøre alt dere kan for at dagen handler om konfirmanten og ikke om at mormor er død. Det kan være en fin hyllest til moren din også på denne dagen.

I talen så forteller du/dere om barndommen til konfirmanten, hvor flott ungdommen er og noen råd videre på veien mot voksenlivet. Så kan du flette inn at mormor hadde gledet seg til denne dagen og sitter nok et sted og kikker ned mens hun er kjempestolt og at dere er det også. Det er forferdelig trist at hun døde men uten at jeg kjente henne, så sier noe meg at hun neppe hadde ønsket at konfirmasjonen skulle bære preg av at hun var død. Og konfirmanten har opplevd en stor sorg og for konfirmanten kan og bør konfirmasjonen være en dag som er fin og koselig og et fint minne senere i livet.

Skrevet

Uff nei, den vanen forsvant med 80-tallet heldigvis ;)

Men her holdt et to år yngre søskenbarns som ser veldig opp til og er veldig glad i vår konfirmant en liten tale, og småsøsknene sa noen ord. Det var veldig koselig, og særlig da lillesøster sto på stolen sin og sa hvor glad hun var i storesøster var rørende.

Jeg laget en fotobok til konfirmanten med bilder fra oppveksten og litt tekst her og der. På første siden hadde jeg skrevet en liten "tale" som jeg ikke leste høyt men som de som ville kunne lese der den lå på gavebordet.

Nå er vår konfirmant veldig lettrørt da, og ønsket ikke tåredryppende taler selv, så da var det helt greit å droppe det.

Anonymous poster hash: 25fea...6e5
Skrevet

Jeg synes sanger er superkleint!!! Det er rett og slett det pinligste jeg vet.

Så jeg mener det bør droppes. Taler synes jeg hører med. Øv mange ganger, trenger ikke være lang tale.

Anonymous poster hash: 4c725...dbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...