Gå til innhold

Hjelp!! Gravid med nr.4...

Anbefalte innlegg

Fant ut i går at eg er gravid igjen, med nr.4. Dette var absolutt ikkje planlagt, da eg har gått på cerazetta. Har tatt di til fast tid hver dag, vert veldig nøye med det da meg og sambo har vert enig om 3 er nokk. Har tre flotte jenter på 10mnd, 4,5år og 7år. Flere grunner til at me meiner 3 er nokk. Jentene har komet tidlegare for kvar gong. Fyste kom i uke 37+2, nr.2 kom(blei satt i gong pga vekst stopp) i uke 35+4 og nr.3 blei tatt med keisersnitt i uke 33+3 pga lite/ingen vekst og dårlige verdier på blod gjennomstrømming både hos foster og morkake. Eg har protein c og s mangel, leidenmutasjon som gjer at eg har tjukkere blod og må gå på blodfortynnende i svangerskapet for å forebygge blodpropp. Har hatt tett oppfølging i alle svangerskapa pga dette og siden eg har født prematurt +at fyre me fekk eldste jenta mista me tvilling gutter i uke 20.

Nå sitter eg her med så masse følelser og tanker at det gjeng heilt rundt. Har ikkje sagt noe til sambi enda da han er vekk på jobb og kjem heim i morgo. Føler det blir feil å ta det på tlf. Aner heller ikkje hvor langt eg er på veg, siden eg ikkje har hatt mensen mens eg har gått på cerazetta. Var hos legen i går med noe anna, så tenkte å ta det opp me ho da. Men når ho etter ei god stund var ferdig med det eg hadde bestilt timen for, og eg nevnteat det var noe anna au. Så fekk eg beskjed om at nei ho hadde ikkje tid til fleire ting.(akkurat fått ny lege. Legen eg har vert kjempe fornøgd med i 8år måtte jo seff slutte i sommer. Hos han kunne eg ta opp så mykje eg ville uten å måtte bestille fleire timer) Heldigvis så fekk eg henta fragmin (blodfortynnende) på resepten eg fekk på sjukehuset etter minste blei født. Trur heller eg kontakter jordmor istedenfor å gå til den nye legen igjen...

Noen som har vert i lik situasjon som har erfaringer/råd å dele??...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144289579-hjelp-gravid-med-nr4/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) jeg er ikke gravid, men jeg har 4 tette. Nest yngste var 11 mnder da jeg ble gravid med yngste, nest eldste var akkurat fylt 4 år og eldste hadde akkurat fylt 6 år. Svangerskapet ble tungt siden jeg nettopp hadde gått gravid og var mye alene med de tre eldste. Nå er minste to år og jeg synes ikke det er noen forskjell fra da de var tre stykker:) lykke til, dette kommer til å gå kjempe bra -har man småbarn så har man småbarn, da synes jeg ikke det utgjør så stor forskjell med en til:) (Og jeg håper selv på en nr 5, mens mannen ikke ønsker flere;))

Takker så mykje:-) du hadde det ganske likt som det blir her da:-) godt å høre fra andre at det går greit. Er så att og fram i hue akkurat nå, i det ene øyeblikket tenker eg detta gjeng kjempe bra mens i andre øyeblikket så tenker eg at nei dette blir vanskelig og hardt.

Lykke til med ønske om nr.5;-)

Som å lese om meg selv, minus alle plagene. Fant sjokkerende ut at jeg er gravid med nr 4, etter ferien. Følelsene og tankene er en Berg-og-dal-bane av kaos, og jeg kan fortsatt ikke fatte at vi skal ha fire barn. FIRE er sinnsykt mange barn. Ser for meg år med lite energi, lite penger og høy kaosfaktor. Men så svinger det, og jeg tenker på hvor koselig det også vil bli.

Sjokket har ihvertfall vært enormt. ;)

Anonymous poster hash: 641f9...272

Annonse

9,5 uke på vei, og helt ærlig, har jeg ikke samme følelsen som jeg har hatt med de andre barna. Nå har jeg de samme plagene, men det føles bare sykt og tenke på at det er en baby inni der. Tror jeg kommer til å trenge lang tid for å forberede meg mentalt på dette. Har også bestilt en ul i uke 12, tror jeg trenger og se at det faktisk stemmer. Høres kanskje rart ut.. Men dette kom så totalt dumpende på meg.

Hvor langt på vei er du?

Høres ikkje rart ut i det heile for meg. For eg har det akkurat på samme måte. Trur eg trenger lang tid på klare å fattet det her eg au.

Eg aner ikkje kor langt eg er på veg. Pga at eg har blitt gravid på cerazetta, og når eg gjeng på di mister eg mensen. Så null kontroll på kor langt eg kan vere. Grunnen til at eg tokk testen var at eg kjente igjen symptomer eg har hatt før i forhold til graviditet og ikkje ellers. Drøya det nåken dager i håp om at symptomene/plagene ville gje seg men den gang ei, enkelte blei bare værre. Så skal bli spennende å se når eg kjem meg på ul kor langt eg er... Må prøve kome meg til lege å få henvisning i starten av veka...

Spennende!

Her tok jeg ikke hintet med symptomer i det hele tatt. Trodde jeg var blitt utbrent, siden jeg bare spøy, sov og humøret var så svingende. Etter nesten 7 uker slo det meg at jeg ikke hadde hatt mensen.. Må nesten le litt av akkurat det nå, men er vel noe med at det ikke var i mine tanker i det hele tatt!

Har termin nesten nøyaktig på toårsdagen til nr tre, så dette blir travelt. For ikke å glemme at det å gå gravid for fjerde gang på åtte år, også kjennes.

Hehe, huff blir vell litt sånn at ein fortrenger det au. Var nå godt du tokk tegna til slutt;-)

Åi se det ja, det var ikkje dårlig. Litt av ein bursdagsgave det... Minste her blir 1år i okt ho da, så blir tett. Men di får nokk mykje glede av kvarandre da. Eldste her blir 7år i okt. Kjenner det hadde vert godt med eit døgn(eller fleir) i dvale, men hvile fårn vell gjera nårn blir gammal😜

Skal til legen i dag for å få henvisning til ul og ein prat med di på sjukehuset. Er så masse eg lurer på i forhold til denna graviditeten med tanke på sist... må si eg gruer meg litt eller mykje til å få vite kor langt eg er på veg og til praten på sjukehuset. Kjem sikkert til å gå grett, men har så mykje rart oppi hue at eg blir heilt tullete...

Ååh, kjenner meg igjen. Tanker som svirret og svinger, selvom jeg ikke har de samme bekymringene ift helsen.

1 år i mellom ja, de kommer nok til å kose seg sammen. :)

Blir spennende og se da, hvor langt på vei du egentlig er. Jeg skal på tidlig ul om et par uker, bare for å se at alt står bra til inni der, før vi evt sier noe til barna.

Gjekk veldig bra i går. Han meinte eg var rundt 7-8uker, fekk ingen termin. Men skal tilbake om 5.uker, så regner med å få vite det da. Eg får enda meir og tettare oppfølging denna gongen. Og målet er som sist å håpe på å kome til uke 34 (og helst lenger), men må bare se ann ting etterkvart. Hadde vert kjempe fint å nå målet og helst litt til...

Klarer enda ikkje heilt å skjønne at vi venter nr.4, selvom eg såg det svart på kvitt i går. Fortsatt uvirkeleg...

Så godt at du får tett og god oppfølging. Får håpe babyen samarbeider inni der. :)

Nei, jeg er der selv. Kjøpte meg en gravidbukse i går, magen har nemlig ramlet ut, (så nå har jeg alt fått flere spørsmål om det) og følte jeg handlet feil sted. 😉

Annonse

Ja er veldig godt! Krysser det som krysses kan for at denne lille vil vere litt mer samarbeids villig og ikkje ha dårlig tid... Hadde vert hyggelegt å få kome nærmere termin og eit kortere opphold på sjukehuset.

Huff, ja begynner å kjenne at det begynner å bli litt trangere her au. Men mest mot kvelden.. Har ikkje lyst å måtte gå over til mammaklær enda, men etterkvart så mån jo bare. .. Noen ganger burde ein sikkert tenkt fyre på hva ein handla hvor menmen;-) Har dere fortalt eller når har dere tenkt å fortelle?... er så usikker eg....

Krysser fingrene for deg og babyen! :)

Jeg har fortalt til mine beste venninner, men ingen andre. Føles så uvirkelig ennå. Men etter UL om to uker skal vi fortelle barna, og etter det får vi si det til verden. Jeg gleder meg litt til å si det på jobb, for akkurat der er det litt kinkig å være hemmelig gravid innimellom.

Også blir det nok godt og forklare barna. De skjønner ingenting av hvorfor jeg kaster opp og er så svimmel og trøtt hele tiden, så blir godt og kunne forklare dem, så de ikke ser for seg fæle ting selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...