Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #1 Skrevet 24. august 2016 Jeg har hatt tannpine nå i 5mnd. Tannlegen finner ikke noe galt. Jeg spiser maks dose Paracet nesten hver dag, tåler ikke Ibux. Det hjelper med Paracet, men jeg vil finne årsaken til tannpinen. Hva gjør jeg nå, og hva kan det være hvis det ikke er tennene? Anonymous poster hash: 0b6ae...64a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #2 Skrevet 24. august 2016 Jeg hadde tannpine, trodde jeg hadde megahull. Viste seg at jeg biter hardt sammen i søvne i stressperioder, slik at jeg får vonde kjevemuskler. Støpte bittskinner som jeg sover med om natta når det trengs. Anonymous poster hash: 193c0...1b1
tante grusom master of law Skrevet 24. august 2016 #3 Skrevet 24. august 2016 Samme her. Det var stramme kjevemuskler. Veldig vondt. Jeg dro til fysio.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #4 Skrevet 24. august 2016 Jeg hadde tannpine, trodde jeg hadde megahull. Viste seg at jeg biter hardt sammen i søvne i stressperioder, slik at jeg får vonde kjevemuskler. Støpte bittskinner som jeg sover med om natta når det trengs. Anonymous poster hash: 193c0...1b1 Hvordan fant du dette ut, var det tannlegen eller ble du henvist vider? Tannlegen min sier bare jeg skal komme tilbake om det ikke gir seg, men han gjør bare det samme hver gang. Har vært 5 ganger nå. Anonymous poster hash: 0b6ae...64a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #5 Skrevet 24. august 2016 Les om trigeminusnevralgi. Anonymous poster hash: d557e...cca
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #6 Skrevet 24. august 2016 Les om trigeminusnevralgi. Anonymous poster hash: d557e...cca Googlet trigeminusnevralgi, men får det ikke til å passe. Mine smerter er langvarige, og det føles som jeg har hull i en tann. Anonymous poster hash: 0b6ae...64a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #7 Skrevet 24. august 2016 Jeg hadde tannverk som tannlegen ikke fant ut av. Jeg gikk flere gonger til han uten at han fant noe gale, til slutt blei det grusomt vondt og ingen smertestillende hjalp. Jeg bestilte da en time hos en annen tannlege, han tok bilder men såg ingenting gale. Han såg jeg hadde en alt for høy fylling i en jeksel og ville åpne den for å se om problemet var der. Da viste det seg at fyllingen hadde vore så høy at tannen var sprukken under fyllingen. Jeg hadde gått lenge med tannverk så det endte med rotfylling. Jeg har nå byttet til denne tannlegen. Har du prøvd en annen tannlege? Anonymous poster hash: 4fe9d...8df
the amazing spidermamma Skrevet 24. august 2016 #8 Skrevet 24. august 2016 Jeg hadde en gang en tann som man ikke kunne se noe feil på røntgen, men som det viste seg at det var en del inni tannen som var sprukket løs. Tannlegen min tok bort fyllingen som var der, og plutselig spratt det ut en liten del av tanna.
the amazing spidermamma Skrevet 24. august 2016 #9 Skrevet 24. august 2016 Jeg hadde en gang en tann som man ikke kunne se noe feil på røntgen, men som det viste seg at det var en del inni tannen som var sprukket løs. Tannlegen min tok bort fyllingen som var der, og plutselig spratt det ut en liten del av tanna. Glemte å si at tanna var vond, og at jeg var sikker på at jeg måtte rotfylle...
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #10 Skrevet 24. august 2016 Googlet trigeminusnevralgi, men får det ikke til å passe. Mine smerter er langvarige, og det føles som jeg har hull i en tann. Anonymous poster hash: 0b6ae...64a Når tannlegen ikke finner noe galt, så må du dra til lege. Prøv naproxen, kanskje det hjelper bedre mot smertene. Det er bla mulskelavslappende. Jeg hadde tannpine uten hull en gang, men da hadde jeg fått lagt en stor fylling etter hull ved tannhalsen. Brukte munnskyll, flux sensitiv (som heter noe annet nå, er med alo vera). Morgen og kveld. Det hjalp. Men da mente jo tannlegen at det var en grunn. Anonymous poster hash: 16c6d...3bd
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #11 Skrevet 24. august 2016 Prøv kiropraktor. Jeg har opplevd tannpine pga andre ting enn tenner, men da har smerten gjerne gått fra en tann og oppover i kjeven og også gitt hodepine. Jeg har også opplevd at det har vært skade i en tann som tannlegen ikke har funnet på røntgen. Når jeg brukte tanntråd følte jeg at tannen beveget seg, men det var ikke vondt. Hadde en fylling i tannen, men tannlegen så ingenting galt. Han borret ut fyllingen og det viste seg at den var litt løs og at det var blitt hull under fyllingen. Så det kan være noe galt med tannen uten at de ser det på bildet altså. Anonymous poster hash: b3fbe...522
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #12 Skrevet 24. august 2016 Jeg får alltid vondt rundt en jeksel når jeg har bihulebetennelse, føles som tanna presses nedover... Ikke noe galt med tanna, men innmari vondt... Anonymous poster hash: bc4a6...962
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #13 Skrevet 24. august 2016 Det som er merkelig her er at smerten flytter på seg. En gang oppe, neste gang nede. For så å forsvinne helt. Kjenner at det iser ved kald drikke da. Har bestilt time hos legen, men mistenker at tannlegen er mannen som må finne ut av det. Men nå skjemmes jeg å bestille time der. Har allerede vært der 5 ganger uten å finne noe galt. Frustrerende. Anonymous poster hash: 0b6ae...64a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #14 Skrevet 24. august 2016 Jeg hadde en heftig tannpine en gang. Tannlegen fant ikke noe hull. Tok et ekte røgntenbilde hvor han så bihulene mine. De var fulle av væske som pressa ned på røttene til tennene i overkjeven. Selv om jeg ikke følte meg forkjøla. Anonymous poster hash: 76de5...386
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #15 Skrevet 24. august 2016 Jeg hadde en heftig tannpine en gang. Tannlegen fant ikke noe hull. Tok et ekte røgntenbilde hvor han så bihulene mine. De var fulle av væske som pressa ned på røttene til tennene i overkjeven. Selv om jeg ikke følte meg forkjøla. Anonymous poster hash: 76de5...386 Ekte - ekstra Anonymous poster hash: 76de5...386
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #16 Skrevet 24. august 2016 Jeg hadde tannpine, men tannlegen mente det antakelig var kjevemusklene. Men hos meg gikk det over. Du skal ikke gå slik i månedsvis med vondt. Da bør du ta en tur til legen. Evt en annen tannlege. Anonymous poster hash: 908f0...fb8
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #17 Skrevet 24. august 2016 Har vært hos en annen tannlege også, men han også sier han ikke finner noe, og at jeg kan komme tilbake om det ikke gav seg. Nytter ikke å dra frem og tilbake når de ikke gjør noe. Jeg har gått i 5 mnd, og smerten er ikke så intens nå som den var i begynnelsen, så jeg har et lite håp om at det vil gå over av seg selv til slutt. Får vel bare kontakte legen, og ta det fra der. Anonymous poster hash: 0b6ae...64a
❤lille stjerne❤ Skrevet 24. august 2016 #18 Skrevet 24. august 2016 Jeg hadde veldig vondt i tennene i første svangerskap, men det var ikke noe galt, det var bare et slags spenn i tennene pga graviditetsforsndringer i kroppen.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #19 Skrevet 24. august 2016 Bare tannhalser? Altså ising og vondt uten hull, fordi tannhalser er blottet. Bruk Sensodyne og fluorskyll/fluortabletter. Kanskje du har skader i emaljen. Prøv en annen tannlege. Anonymous poster hash: d98a6...020
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #20 Skrevet 24. august 2016 Hvordan fant du dette ut, var det tannlegen eller ble du henvist vider? Tannlegen min sier bare jeg skal komme tilbake om det ikke gir seg, men han gjør bare det samme hver gang. Har vært 5 ganger nå. Anonymous poster hash: 0b6ae...64a Det var tannlegen selv 😊 Anonymous poster hash: 193c0...1b1
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #21 Skrevet 24. august 2016 Bihulebetennelse?! Anonymous poster hash: cb566...79b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #22 Skrevet 24. august 2016 Bihulebetennelse?! Anonymous poster hash: cb566...79b Har selv tenkt tanken, men ville ikke det gått over etter 5 mnd.? Anonymous poster hash: 0b6ae...64a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #23 Skrevet 24. august 2016 Har selv tenkt tanken, men ville ikke det gått over etter 5 mnd.? Anonymous poster hash: 0b6ae...64a Er ikke sikkert. Bra du skal til legen. Jeg hadde også tannpine. Det var pga muskelspenninger. Fikk sånn skinne å sove med. Fikk av tannlegen God bedring Anonymous poster hash: 622e2...d08
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #24 Skrevet 3. mai 2017 5mnd med tannpine? Det unner jeg ingen! Håper du fant ut av det! Anonymkode: 92d10...e11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå