Gå til innhold

Hjelp meg med hvordan jeg skal ordne i økonomien min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp før jeg kjører meg helt i grøfta. Det er ikke ille nå, men kan bli. Nå har jeg 10 000 i kreditt gjeld, og 3500 på klarna konto. Jeg har ca 26000 inn, og mine utgifter er ca 17000! Likevel blir denne lille gjelden større og større, litt og litt. Kan noen hjelpe meg med et budsjett? Hvordan betale ned dette smartest best mulig, å unngå at jeg får mer. Ofte betaler jeg ned i mnd, men ender med å bruke igjen på slutten av mnd... :(:(

Anonymous poster hash: eef4c...f7f

Skrevet

Betal ned klarna først, så kreditten. Ring klarna og de andre som gir deg høy rente penger og si at de skal slette kreditten din og at du ikke skal ha mulighet til å bruke kortene/kontoene mer. De skal kun betales ned.

Skrevet

Betal ned klarna først, så kreditten. Ring klarna og de andre som gir deg høy rente penger og si at de skal slette kreditten din og at du ikke skal ha mulighet til å bruke kortene/kontoene mer. De skal kun betales ned.

Lønner det seg å betale klarna først tror du? Sier jeg at de skal slette kreditten? Ønsker ikke ha betalingsanmerkning da, er jo dumt for resten av livet?

Anonymous poster hash: eef4c...f7f

Skrevet

Du må lage en oversikt over hva du bruker penger på. Er det noen av de faste utgiftene som kan reduseres? Har du billigste telefonabonnement for d, og evt barn? Kutte abonnementer du ikke trenger, osv. Og i tillegg finne ut hva du bruker penger på ellers, er det baren nødvendige ting? Ellers er ikke 13500kr så veldig mye, da, det er overkommelig å få orden på! LO Favør har en budsjett app, tror den er OK. Lykke til!

Anonymous poster hash: c11b8...536

Skrevet

Klarna delen din var såpass "liten" at det er den som blir lettest å kvitte seg med. Ring de andre kreditorene og avtale et minstebeløp i mnd mens du tar deg av klarna . Jeg mente det sånn at du skal snakke med alle kreditorer å sperre for uttak, sånn at du ikke fortsetter å betale inn for å bare ta ut igjen. Klipp kort og sperr for uttak.

Skrevet

1- Ring begge kredittkortselskapene, og si at du vurderer å bytte selskap med mindre de gir deg litt lavere rente, og hør hvor mye lavere rente de kan tilby.

2- Betal ned det dyreste lånet først, dvs det som har høyest rente.

3- Sett opp et månedlig realistisk budsjett.

Vurder dessuten om banken din vil gi deg lån til lavere rente (de gjør de ofte, og særlig om du eier leilighet osv), for at du skal kunne innfri kredittkortene og slippe de dyre rentene.

Kredittkort er kjekt å ha hvis du bruker dem fornuftig, så jeg ville ikke ha sagt opp begge, men beholdt ett og forsøkt få bruken under kontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...