Gå til innhold

Katten min har drept to av naboens kaninunger. Er jeg erstatningspliktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De var i en innhegning i hagen uten tak. 🙀

Anonymous poster hash: b75aa...128

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De var i en innhegning i hagen uten tak. 🙀

Om de vet det er din katt, så hadde jeg erstattet de ja.

Anonymous poster hash: ee095...a2a

Skrevet

Vet ikke, men jeg hadde tilbydd meg å erstatte om min katt var den skyldige.

Anonymous poster hash: 5987b...00f

Skrevet

Pliktig...vet ikke.

Men har du ingen samvittighetsfølelse som sier at du BØR tilby deg å erstatte dette? Kjæledyr er nok verdt mer enn pengeverdien for folk flest, så det er det minste du kan gjøre!

Anonymous poster hash: c8aff...c62

Skrevet

Selvsagt. Hvorfor tror du at katten din har rett til å vare i andres hager? Pass bedre på katten din.

Anonymous poster hash: b97c5...32c
Gjest 5 andre
Skrevet

Hvor mye koster en kanin i disse dager, da? 200,- Skulle bare mangle at du gjorde, men det er vel neppe beløpet som er verst for naboen... Har to katter selv, og synes det er litt ekkelt at jeg ikke vet hva de foretar seg ute på vift, men de er mitt ansvar. 

Skrevet

Pliktig...vet ikke.

Men har du ingen samvittighetsfølelse som sier at du BØR tilby deg å erstatte dette? Kjæledyr er nok verdt mer enn pengeverdien for folk flest, så det er det minste du kan gjøre!

Anonymous poster hash: c8aff...c62

Jeg har selvfølgelig sagt at jeg kan kjøpe nye, men jeg synes også at de må sikre dyrene sine. Rovdyr finnes og det finnes heller ingen bevis for at katten har tatt dem. De bare tror det siden de har sett katten min hos dem. Katter går ute, sånn er det bare. Kan ikke stenge den inne.

Skrevet

Hvor mye koster en kanin i disse dager, da? 200,- Skulle bare mangle at du gjorde, men det er vel neppe beløpet som er verst for naboen... Har to katter selv, og synes det er litt ekkelt at jeg ikke vet hva de foretar seg ute på vift, men de er mitt ansvar.

Jeg skal kjøpe nye hvis de vil, selv om vi ikke kan vite sikkert at det var min katt. Mange mener at man bør ha kontroll på kattene sine, men det er jo nesten umulig uten å stenge dem inne. 😁

Gjest 5 andre
Skrevet

Selvsagt. Hvorfor tror du at katten din har rett til å vare i andres hager? Pass bedre på katten din.

I og med at det er lovlig og holde utekatt i Norge, er det umulig å hindre de i og gå inn i andres hage. Det er det faktisk ikke noe forbud mot. 

Skrevet

Jeg har selvfølgelig sagt at jeg kan kjøpe nye, men jeg synes også at de må sikre dyrene sine. Rovdyr finnes og det finnes heller ingen bevis for at katten har tatt dem. De bare tror det siden de har sett katten min hos dem. Katter går ute, sånn er det bare. Kan ikke stenge den inne.

Nei, det er ikke bare sånt. Har du tenkt tanken at du kanskje bor et sted du ikke burde ha katt? Hvis naboene blir plaget av ditt kjæledyr så sier jo det sitt. 

Skrevet

Jeg tenker jo at de som eier kaninungene burde sikret de inn i bur med tak? 

Ta en prat med eierne av kaninungene, hør hva de mener. Som du sier, det kan vært andre katter og... 

Skrevet

Nei, det er ikke bare sånt. Har du tenkt tanken at du kanskje bor et sted du ikke burde ha katt? Hvis naboene blir plaget av ditt kjæledyr så sier jo det sitt.

Bor i et vanlig boligfelt. Jeg tenker at så lenge det er lov å ha katt, så gjør jeg ingenting galt.

Skrevet

Jeg tenker jo at de som eier kaninungene burde sikret de inn i bur med tak?

Ta en prat med eierne av kaninungene, hør hva de mener. Som du sier, det kan vært andre katter og...

Ja, eller kanskje rev? Vet det er mye rev i skogen bak her. Katten min er stor og lat og han har faktisk aldri kommet hjem med noe. At han har tatt kaninunger er lite sannsynlig.

Skrevet

På samme måte som om bikkja mi dreper ungen din, ja. Jeg kan ikke komme og hevde at du må passe ungen bedre.

Skrevet

Mye som er lov, men det er jo lov til å tenke. Katter hører til på landet. Dårlig gjort i forhold til dine naboer. Alle rundt deg må ha katt, om de vil eller ikke. 

Skrevet

Det fine med å bo i boligfelt dr følelsen av å ha katt uten å ha det. Pisselukt på bildekket og utedøren, kattedritt i bedene og hyl og partingslyder når rn prøver å sove.

Noen døde kaniner til og fra er en bagatell i forhold.

Anonymous poster hash: 1c4f1...b7b

Skrevet

Betal for de kaninungene ! Jeg hadde dødd av dårlig samvittighet! Jeg hadde ikke kverulert for en 500 lapp 😕

Anonymous poster hash: 97c99...01e

Skrevet

Det fine med å bo i boligfelt dr følelsen av å ha katt uten å ha det. Pisselukt på bildekket og utedøren, kattedritt i bedene og hyl og partingslyder når rn prøver å sove.

Ja, ja.. Sånn er det! Nå bæsjer kattene mine hjemme og de er kastrerte, så heller ingen parringslyder. Synd du føler det på den måten. Jeg synes at alle dyr er fine og sjarmerende.

Skrevet

Word! 👏👏😨😨

Anonymous poster hash: 7764d...5fd

Skrevet

Ja, ja.. Sånn er det! Nå bæsjer kattene mine hjemme og de er kastrerte, så heller ingen parringslyder. Synd du føler det på den måten. Jeg synes at alle dyr er fine og sjarmerende.

Det er vel det som er problemet. Det virker ofte som de som eier dyr, ikke har forståelse for at andre ikke er glad i dyra deres.

Skrevet

Det er vel det som er problemet. Det virker ofte som de som eier dyr, ikke har forståelse for at andre ikke er glad i dyra deres.

Ja, har kanskje noe med det å gjøre. Jeg skulle ønske vi alle kunne leve sammen og ikke irritere oss så mye. Ja til et fargerikt felleskap av mennesker og dyr. Send ut litt kjærlighet, så blir verden et bedre sted.

Skrevet

Ja, har kanskje noe med det å gjøre. Jeg skulle ønske vi alle kunne leve sammen og ikke irritere oss så mye. Ja til et fargerikt felleskap av mennesker og dyr. Send ut litt kjærlighet, så blir verden et bedre sted.

Ja eller andres dyr blir drept.

Anonymous poster hash: bc420...066

Skrevet

Men man slipper rotter og mus da. :)

Anonymous poster hash: ab902...201

Skrevet

Jeg tenker at mange katter er redde for kaniner. Det ser jeg både på våre egne katter og inne på den store kaninboka på fb.

Det har forsvunnet 2 kaninunger fra oss, om det er dyr som har tatt de, eller mennesker, vet jeg ikke. Det jeg vet, er at jeg ikke hadde lagt skylda på naboens katt.

Det kan jo like gjerne være en stor fugl som har tatt de.

Anonymous poster hash: 696f2...eb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...