Gå til innhold

Hva tenker du når du ser en veldig overvektig dame i svømmehallen? Jeg er lei meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

At du gjør en kjempejobb som viser at du faktisk tar ansvar for deg selv.

To laugh at a fat guy at the gym is to laugh at a injured man at the hospital. Makes no sense.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I den grad jeg tenker noe (har som regel nok med meg selv) så tenker jeg at det er flott at hun er i svømmehallen. Og det er slett ikke sikkert folk tenker det du tror du ser at de tenker.

Jeg har selv vært 50 kg overvektig og svømte en stund 3 ganger i uken mens jeg slanket meg. En gruppe damer var der ofte samtidig som meg, det var tydelig at de også svømte jevnlig, og jeg syntes en av dem så ofte så så stygt på meg, så jeg ble litt engstelig rundt henne og prøvde å unngå henne.

Da jeg hadde holdt på en stund og gått ned en del så kom hun plutselig bort til meg en dag og sa at hun syntes jeg var så flink og at jeg var blitt så flott. Hun hadde lagt merke til meg fordi jeg svømte så mye lenger enn dem, og hun skjønte ikke hvordan jeg orket det og var litt misunnelig. :P

Anonymous poster hash: 14ab0...450
Skrevet

jeg tenker stort sett 2 ting når jeg er i svømmehallen.

1) hvor mange spørsmål får jeg denne gangen på om jeg har anoreksi.

2) fy fader så flaut det er at jeg voksne mennesket ikke kan svømme.

Anonymous poster hash: 892ad...dc2

Skrevet

Sjelden litt overvekt vipper meg av pinnen, men når det likevel gjør det går det cirka sånn her i hodet mitt:

«Oi, hun var stor»

«Oppfør deg normalt din tosk, hold øya for deg sjøl»

«Håper jeg klarte å ikke gjøre henne ukomfortabel»

Anonymous poster hash: 5abee...df3

Skrevet

Jeg er muligens litt rar, men jeg blir faktisk glad når jeg ser overvektige eller på andre måter "uperfekte" folk i bassenget eller på stranda med bikini. Jeg synes det er flott at disse arenaene (foreløpig...) ikke er forbeholdt de unge og smekre. Og jeg synes det er fantastisk at det fremdeles finnes overvektige som viser seg i bikini.

Samfunnet vårt er blitt så overfladisk og firkanta at det er helt kvalmende. Hvis vi ikke passer oss så har vi snart ekskludert en stor del mennesker, kanskje også oss selv, fra mange arenaer.

Herregud det er kropp, med folk inni. Om noen føler seg berettiget til å sende overvektige strenge blikk i garderoben, da er det faen ikke håp!

Hi, gi beng i sånne tapere. At du veier mer enn dem forandrer ikke det faktum at du mest sannsynlig er mye bedre enn dem.

Anonymous poster hash: 51b7a...e80

Skrevet

Kjære dere!

Tusen, tusen takk for  så mange fine svar!

Dere fine ukjente damer har virkelig gitt meg et boost i kveld til å fortsette kampen. Tørker noen tårer og har bestemt meg for at jammen ikke skal gi meg. 

hi

Anonymous poster hash: e4a70...715
Skrevet

Da tenker at personen mest sannsynlig spiser feil mat, men at det kan være en snill og hyggelig person uansett

Anonymous poster hash: 64b3a...fae

Skrevet

Hvis du har rett i at hun tenkte stygt om deg er det hun som har et problem, og ikke du. Fortsett å trene! Ikke bry deg om hva andre mener (99% tenker ikke noe eller tenker positivt uansett). Vær stolt over det du gjør og den du er. Du er så uendelig mye mer enn de ekstra kiloene.

Anonymous poster hash: 28fb9...e4b

Tusen takk, snille gode anonyme dame. Disse ordene skal jeg ta med meg og huske.

hi

Anonymous poster hash: e4a70...715

Skrevet

Min mor var også veldig overvektig, hun begynte også å trene i svømmehall. Vannaerobic to ganger i uka. Som hun fortalte det så følte hun seg også beglodd og syntes det var forferdelig, men hun bet det i seg og fortsatte lenge. Dette ga henne selvtilliten til å ta treningen i neste steg. Hun meldte seg på grete roede kurs. Nå to år etterpå har hun gått ned 40 kg, i fjord ble hun årets fylkesslanker. Hun har blitt vakker, det lyser av henne og jeg er så stolt. Så bit i deg de vonde tankene, overse dem, fokuser på deg selv. Jeg vet at du kan klare det. Du er flink !

Anonymous poster hash: 05557...1af

Skrevet

Du må ikke tolke meg som frekk eller negativ her nå😊

Men kan du ikke bruke litt selvironi isteden for å ta deg nær av det? Tenker da på de "æsj"-blikkene i dusjen. Hvis du ser at de tenker æsj, så si til deg selv: ja, æsj. Jeg vet, men nå skal det bort!✋

Hvis jeg ser noen overvektige i svømmehallen så tenker jeg: så godt at hun har funnet noe hun liker. Trening i vann er god trening!

Jeg hadde ei venninde en gang som hadde sosial angst og var til tider deprimert, hun ville aldri fortelle meg vekten men hun var nok 60kg for mye. Hun hadde en nydelig personlighet, stor gjestfrihet, fantastisk godt humør og snill som dagen var lang. Skulle ønske alle var slik. Jeg dømmer aldri noen utifrå str.

Stå på frøken👍

Anonymous poster hash: 4fa6c...b86

Skrevet

Helt ærlig: ingenting. Min aller beste venn er 166 cm og startet på 130 kilo.. Hun er stor, men har aldri tenkt hun er "svær". Hun har gått ned 30 kilo hittil nå. Du gjør en bra jobb :-) skjønner det er ekkelt å bli studert med blikket. Jeg som er normalvektig er ikke engang komfortabel med å bruke stramme tights på treningssenter, men vet nok at det mest sitter i mitt hode. Føler "alle" stirrer.

Anonymous poster hash: e430a...3ba

Skrevet

Tenker ingenting. Folk er forskjellige og sånn er det bare.

Skrevet

Jeg tenker at jeg håper denne personen snart gjør noe for å endre dette. Livet er for kort og kjært til å spise seg i stykker. Vi kan ikke beskytte oss mot alt her i verden men viljestyrken er det kun en selv som kan styre.

Lykke til med livsstilsendringen 😊

Anonymous poster hash: 69d86...3c3

Skrevet

Jeg tenker

- hvordan skal jeg skjule alle selvskadings-arrene mine på kroppen

- klarer jeg å holde inne magen til jeg er i vannet

- den nuppete bikinilinja mi

- håper folk heller glor på strekkmerker og slapp mammamage og kropp, enn arr osv.

i garderoben er jeg mest opptatt av å skynte meg å dusje, få på meg badetøy fort som F, og ja, veldig selvopptatt :P tenker ikke nooe på hvordan andre ser ut, for jeg er alt for opptatt av å passe på meg selv! 

Jeg viser ikke arrene mine til noen utenom familie og nærmeste venner, så koster en del for meg å gå i bassenget. Overser så godt jeg kan alle slags blikk, og kjenner meg stolt etter badinga for at jeg var tøff nok! Håper du også kan føle på stoltheten, og fortsette den supre treningen! :)  og kanskje hun hadde et stygt blikk for at hun trodde du så på henne, og at hun også har en liste med komplekser, som desverre mangen har!

Anonymous poster hash: 56543...170
Skrevet

Så flink du er som trener! Jeg registrerer ikke hvordan folk ser ut, tykk eller tynn - spiller ingen rolle. Et menneskes verdi har ingen ting med tallet på badevekta å gjøre, stå på videre!

Anonymous poster hash: e3939...8d8

Skrevet

Jeg hadde helt seriøst ikke tenkt noe over kroppen din! Jeg er ikke der for å studere de andre besøkendes kropper.. Folk kommer i alle størrelser og fasonger. Kos deg i svømmehallen!!

Dersom noen faktisk skulle være ufine mot deg må du ikke gi dem makt til å såre deg.. Du kan komme deg i bedre form, de er drittsekker.

Anonymous poster hash: 75225...60e

Skrevet

Nå skal jeg være dønn ærlig!

Jeg tenker nok, oj hun var stor, men så tøft at hun ikke bryr seg om det. Jeg vil tenke at så bra hun trener og står på.

Samtidig vil jeg tenke at jeg er veldig heldig som ikke er overvektig og vil samtidig bli litt mer fornøyd med min kropp et lite øyeblikk.

Anonymous poster hash: e938e...62c

Skrevet

Tenker som regel berre at det er bra vi er fleire😉. Og ellers så spradar eg rundt med alle bilringare mine, har vore svømmelærar og måtte pent berre riste av meg alle tankar om korleis eg tek meg ut i badedrakt, og det funkar fint i andre situasjonar og. Viss du overleve 25 granskande 3 klassingar som generelt har veldig lav terskel for å kommentere kroppen til læraren så toler du det meste😂😂 (Og elevane får seg like mange leksjonar om kva ein kan seie til folk som eg får kommentarar, så blir det vel ein slags vinn vinn situasjon... Dei blir høflege og eg blir meir hardhuda😉)

Anonymous poster hash: 665eb...6f0

Skrevet

Jeg tenker som regel ganske lite, og siden jeg får resting bitch face, burde jeg egentlig tenke mer.

Når jeg ser tomt ut i lufta kan det godt være at det ser ut som jeg ser på noen og tenker stygge tanker, men det er altså ikke sånn. Sinna ansikt og ekko mellom ørene.

Anonymous poster hash: 1fb03...15b

Skrevet

Hvis jeg bevisst tenker noe om overvektige på stranden/ i svømmehallen så handler det om at de er modige som viser frem en ikke-perfekt kropp og at det er bra at de trener.  Det kan også være beundring, jeg veier ikke 40 kg for mye, men er klart overvektig og synes føler meg ikke helt komfortabel i fellesdusj blant godt trente damer i 20-årene.  

Ellers vet jeg at jeg av og til kan stirre tomt ut i luften eller stirre på noe jeg ikke burde stirre på (en bikinibukse i en farge jeg synes er fin, et stort blåmerke osv).  Når jeg er i fellesdusj prøver jeg å passe blikket mitt, men lykkes ikke alltid.  

Anonymous poster hash: 376b4...eb1
Skrevet

Jeg tenker at du er smart som ikke bryr deg om hva andre tenker, tar på deg badedrakt og koser deg.

Faktisk, jeg ser opp til litt store damer på både Strand og svømmehall som kler av seg. Tenker at de er heldig som tør å leve et godt liv uavhengig av andre mennesker.

For jeg selv er en fjott! Jeg er ikke overvektig, men har latterlig mange komplekser for kroppen min. Går ikke på stranden, i svømmehallen eller kler noe særlig av meg om sommeren. Teit, for jeg går glipp av mye gøy.

Bad og kos deg, tror ikke noen tenker så mye over det :)

Anonymous poster hash: f1dcf...44e

Skrevet

Jeg er alt for selvopptatt til å registrere sånt.. Spesielt på et badeland. Her er jeg så misfornøyd med egen kropp at jeg ikke registrerer andres. Men OM jeg hadde lagt merke til deg så ser jeg på ansiktene til folk. Kroppen bryr jeg meg ikke om. Så hold hodet hevet- Skker på at du er nydelig og ikke gi deg eller la andre ødelegge ferden mot en sunnere kropp! :D

Anonymous poster hash: c16ab...06f
Skrevet

Hei!

Jeg var i kategorien fedme før, nå har jeg gått ned til nærmere normalvektig. Jeg var også bevisst på at det var ubehagelig å skifte i garderober, men så kom jeg frem til følgende: Er det ett sted jeg ikke skal skamme meg for å skifte i en garderobe, er det når jeg er der for å trene/svømme! Da gjør jeg faktisk noe for det, og de som har et problem med det, bør heller bry seg om sine egne problemer.

Nå har jeg masse strekkmerker og hengemage, men bryr meg ikke når jeg er i dusjen med barna i svømmehallen, eller går rundt i badedrakt i bassenget.

Hvis jeg skulle tenkte noe når jeg ser overvektige, eller andre som ikke passer inn i "normalen", er det at jeg er glad for at barna mine får se at det finnes forskjellige kropper, og ikke bare de "glansbildene" som man får se i blader osv.

Anonymous poster hash: ddb8b...9c6
Skrevet

Det eneste jeg legger merke tl i svømmehallen, er hvorvidt folk dusjer ordentlig uten klær før de går i bassenget. Størrelser/behåring/pupper/arr ser jeg ikke, har nok med å dusje meg og vesla.

Anonymous poster hash: d5284...cb9

Skrevet

Jeg tenker ingenting! Vi er alle forskjellige,og takk og pris for det😊

Jeg unnskylder ingen glanere, men kanskje vi mennesker har en tendens til å se litt ekstra når noe/noen er litt anderledes enn oss selv?

Jeg tar meg i det, hvis det kommer en i rullestol i butikken så går øynene mine automatisk dit.Det er ikke noe vondt ment i det hele tatt. Men jeg smiler til vedkommende,og ser ikke sur ut ihvertfall 😊

Anonymous poster hash: 68aa1...334

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...