Gå til innhold

Hva tenker du når du ser en veldig overvektig dame i svømmehallen? Jeg er lei meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig overvektig og er fullstendig klar over det. Prøver virkelig å gjøre noe med det nå. Det sitter jo i hodet også, så jeg får hjelp hos psykolog og nå har jeg begynt å trene i svømmehall. Vet dessverre veldig godt at jeg ikke er et fruktfat (men er velstelt,sminker meg og går for å være ei søt dame ellers), men jeg jobber virkelig med å bli lettere og friskere nå.

Men da jeg for en tid tilbake fikk et stygt blikk av ei annen dame i dusjen, så fikk jeg en liten knekk. Det var tydelig hva hun tenkte. og det gjorde vondt. Vet jeg skulle hevet meg over det, men ikke så lett...

Så om du møter ei veldig overvektig dame i svømmehallen neste gang, så er min oppfordring at du kanskje er litt bevisst på å ikke glane/sende stygge blikk.

Tusen takk!

Anonymous poster hash: e4a70...715
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker virkelig IKKE noenting... jeg er så glad for at vi er forskjellige, driter i om folk er tynne eller tykke - bare de har det godt med seg selv så er jeg fornøyd :) 

Anonymous poster hash: 62fba...d35
Skrevet

Dersom den tykke dama virker fornøyd i egen kropp, blir jeg misunnelig på hennes selvtillit, da jeg føler meg forferdelig ukomfortabel i svømmehallen over vann.

Dersom dama prøver å skjule seg, tenker jeg på hvor dumt det er at hun skal bry seg så mye om hva andre tenker.

Anonymous poster hash: 27248...4cf

Skrevet

Jeg er veldig overvektig og er fullstendig klar over det. Prøver virkelig å gjøre noe med det nå. Det sitter jo i hodet også, så jeg får hjelp hos psykolog og nå har jeg begynt å trene i svømmehall. Vet dessverre veldig godt at jeg ikke er et fruktfat (men er velstelt,sminker meg og går for å være ei søt dame ellers), men jeg jobber virkelig med å bli lettere og friskere nå.

Men da jeg for en tid tilbake fikk et stygt blikk av ei annen dame i dusjen, så fikk jeg en liten knekk. Det var tydelig hva hun tenkte. og det gjorde vondt. Vet jeg skulle hevet meg over det, men ikke så lett...

Så om du møter ei veldig overvektig dame i svømmehallen neste gang, så er min oppfordring at du kanskje er litt bevisst på å ikke glane/sende stygge blikk.

Tusen takk!

Hbor overvektig snakker vi?

Anonymous poster hash: 73d24...4d9

Skrevet

Hbor overvektig snakker vi?

Anonymous poster hash: 73d24...4d9

Over 40 kg overvektig :-(

hi

Skrevet

Jeg tenker "glad det ikke er meg lenger" og "hun er modig!". Har selv vært overvektig og turde ikke vise meg i bikini for å si det sånn!

Anonymous poster hash: 0d514...955

Skrevet

Jeg tenker "glad det ikke er meg lenger" og "hun er modig!". Har selv vært overvektig og turde ikke vise meg i bikini for å si det sånn!

Anonymous poster hash: 0d514...955

Skulle ønske flertalllet kunne tenke "hun er modig", for jeg føler meg modig når jeg kler av meg og jeg er stolt over at jeg endelig gjør noe med overvekten. Men stygge blikk som oser "æsj" tar litt motet fra meg...

hi

Skrevet

Jeg tenker det er en super måte å trene på!

Lite belastning på rygg og knær og veldig effektivt.

Bryr meg fint lite pm hvor mange kg du har for mye.

Hvis du klarer så prøv å se de rett i øya neste gang . Lenge ...

Skrevet

Jeg er over 30 kg overvektig og liker ikke dra i svømmebasseng med folk jeg kjenner. Å være i bikini er helt greit, men verre å dusje naken sammen de. Det som faktisk er verre enn overvekten er at jeg har så lyst kjønnshår at det ser ut som jeg ikke har noe.... 😱

Er det folk jeg ikke kjenner så bryr jeg meg ikke om kg. På stranda har jeg og bikini, og koser meg 😊

Anonymous poster hash: 68960...d5d

Skrevet

Det er jo helt umulig å ikke legge merke til det og det er forferdelig vanskelig å vite hvor jeg skal se og hvilket ansiktsuttrykk jeg skal ha, men det er bare fordi jeg regner med at uansett blir jeg tolket feil. Jeg synes bare det er fint at alle slags folk svømmer, men jeg vet at veldig mange overvektige er så fokusert på seg selv at de ser stygge blikk overalt. Det gjør det litt vanskelig å oppføre seg "normalt".

Anonymous poster hash: b48c6...2ed

Skrevet

Jeg synes du er kjempemodig! Stå på!

Anonymous poster hash: 3e341...fc6

Skrevet

Jeg tenker det er en super måte å trene på!

Lite belastning på rygg og knær og veldig effektivt.

Bryr meg fint lite pm hvor mange kg du har for mye.

Hvis du klarer så prøv å se de rett i øya neste gang . Lenge ...

Tusen takk for tipset! Det skal jeg jammen gjøre. Skal ihvertfal øve meg på det. :-)

hi

Skrevet

Jeg tenker at du sikkert er glad i å svømme :-).

Anonymous poster hash: c8bef...587

Skrevet

Hvis du har rett i at hun tenkte stygt om deg er det hun som har et problem, og ikke du. Fortsett å trene! Ikke bry deg om hva andre mener (99% tenker ikke noe eller tenker positivt uansett). Vær stolt over det du gjør og den du er. Du er så uendelig mye mer enn de ekstra kiloene.

Anonymous poster hash: 28fb9...e4b

Skrevet

Kanskje dama sliter med egne problemer. Det var ei her inne som skreiv at hun hadde fobi for overvektige.

For å få opp selvtilliten anbefaler jeg Instagrammeren fetmenfattet. Hun er morsom, og glad i kroppen sin. (Dette er ikke en oppfordring til ikke å slanke seg, men til å være glad i kroppen din som den er mens du er på vei til å bli lettere for helsas skyld)

Anonymous poster hash: 32df1...53d

Skrevet

Tusen takk!

Du er kanskje ikke et helt fruktfat, men du er da ei frukt! Jeg også er faktisk bare én frukt. Og jeg tenker veldig lite på andre damer i svømmehallen, da er jeg mest opptatt av meg selv. Renner sminken min? Er håret bustete? Ser jeg ut som en sexgud når jeg kommer opp av vannet? Det tenker jeg på. Og så blir jeg glad hvis det er flere normale folk der. Det minsker noe av presset at folk bare er normale ☺️

Anonymous poster hash: 6dd46...09b

Skrevet

Tråden er moderert grunnet personangrep

MB, moderator.

Skrevet

Du er kanskje ikke et helt fruktfat, men du er da ei frukt! Jeg også er faktisk bare én frukt. Og jeg tenker veldig lite på andre damer i svømmehallen, da er jeg mest opptatt av meg selv. Renner sminken min? Er håret bustete? Ser jeg ut som en sexgud når jeg kommer opp av vannet? Det tenker jeg på. Og så blir jeg glad hvis det er flere normale folk der. Det minsker noe av presset at folk bare er normale ☺️

Jo... Og så tenker jeg VELDIG mye på om bikinilinja mi er godt nok innafor og om nuppene utenfor synes veldig godt 🙈 Det er nesten ingenting annet jeg klarer å tenke på når jeg har på meg badedrakt.

Skrevet

Jeg tenker at jeg er glad jeg ikke er den eneste overvektige i bassenget :)

Anonymous poster hash: 413eb...59d

Skrevet

Jeg tenker ikke så mye over at folk er overvektige, tynne, med en fot eller hva som helst. Mitt problem i svømmehall er desverre at jeg syns alle kropper er så fasinerende, og jeg tror det kan føre til at jeg stirrer litt (selv om jeg prøver å skjule det....). Ikke noe seksuelt eller noe sånt over det heller, jeg liker bare å se på alle slags kropper. Men får prøve å skjerpe meg, vil ikke at folk skal bli lei seg. Er selv slank og veltrent, og da blir det kanskje oppfattet ekstra frekt?? Jeg har ikke tenkt på dette så mye før - er ikke så ofte jeg er i fellesdusjer, noen ganger på Sats og noen ganger i svømmehall

Anonymous poster hash: 6a7bd...29e
Skrevet

Om noen ser stygt på deg så er det de som har et problem, og deres problem er større enn dine problemer med for mange kilo...

Jeg vil muligens tenke en tanke om "hun var stor", men ikke som noe negativt, bare en konstatering av fakta for meg selv og ikke noe jeg legger følelser for eller mot i.

Så ville jeg tenke "så utrolig bra at hun svømmer, det må jo være den beste treningsformen for henne akkurat nå". Om jeg hadde sett deg flere ganger ville jeg bare bli mer og mer imponert fordi du trener regelmessig. Og det kunne jeg godt funnet på å fortelle deg også :)

Som andre har nevnt så vil jeg trolig også tenke at du er modig som går der. Jeg var en del overvektig selv for mange år siden (25 kg), og husker fremdeles at jeg følte på det med vekten selv.

Flott at du har begynt å trene, Hi :) Å svømme for deg er veldig fornuftig for å unngå belastningsskader, og du får brukt hele kroppen.

Fortsatt god svømming :)

(og ellers er jeg også aller mest opptatt av meg selv når jeg er i svømmehallen. Da går jeg inn i min egen verden hvor jeg kjenner hvor godt det er å bruke kroppen, fokuserer på at det jeg gjør er godt for meg selv, bare kobler av. Så jeg ville ikke vært så mye oppmerksom på deg bortsett fra at de få tankene jeg har skrevet over her ville gå gjennom hodet mitt før jeg igjen fokuserte på meg selv.)

Anonymous poster hash: a1689...6ae
Skrevet

Tenker ikke noe annet enn at det er flott at du er i svømmehallen, svømming er sunt!

Skrevet

Jeg er aldri i svømmehallen, men dersom jeg hadde vært det, hadde jeg neppe tenkt stort. Det er ikke noe sensasjonelt med en overvektig kvinne. Folk som stirrer, stirrer som regel på alt og alle uansett, så jeg tror ikke du skal ta det personlig. Lykke til med vektnedgang!

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Tenker ikke så mye på hvordan folk ser ut. Svømmehallen er (her hos oss, i alle fall) et meget demokratisk tilbud. Det koster 20 kroner for voksne og 10 for barn, og dermed kan alle benytte det. Folk er gamle og unge, fattige og rike, tynne og tykke, glatte og hårete, svømmedyktige og vannredde.

Min "yndling" er den gamle dama (75+) med én arm; som svømmer ukentlig... Hun er fantastisk. Jeg tilbød meg å hjelpe henne på med noe i garderoben, men da bare lo hun.

Endret av Pashla
Skrevet

Det er mange som deg i svømmehallen. Som meg som er 50 kg overvektig.

Vil folk se får de se. Jeg drar like fult i bassenget med mann og barn og tenker det et er det viktige.

Ikke tenk så mye over hva andre kan tenke eller ikke. Du tar nok mest sansynlig feil uansett. Tror ikke de fleste tenker så mye over andre, men har nok med seg selv.

Anonymous poster hash: 68b66...c99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...