Gå til innhold

Sexkrise i heimen! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det plager ham. Men vi har jo ikke sex. Vi skal gifte oss om et par mnd. 

Anonymous poster hash: 80197...136

Så det er greit å ha sex før ekteskapet, men ikke ha annet enn samleie, og ikke prevensjon? Hvilken oppkonstruert religion er det han tilhører egentlig, som tillater sex før ekteskapet? Jeg hadde ikke giftet meg med en sånn fjott. Løp mens du enda har sjansen. Finn deg mann som mener at sex er noe fint, og at DU også skal tas hensyn til. En mann som driter i sin kvinnes behov er ingen mann, og skikkelig turn-off. Jeg hadde forstått om en mann ikke gadd å ta så mye hensyn til en ONS på grunn av manglende følelser. Men en mann som forklarer sin manglende interesse for kjærestens tilfredsstillelse med religion, at ANDRE har sagt at han ikke kan gjøre det, og det er helt greit, er jo ikke helt i vater.

Skrevet

A) Enten vil han ikke ha sex, og lager nye regler for å gjøre det vanskelig. Hvordan kan onani være greit, men ikke tafsing?

B) Han vil ikke bruke kondom, og prøver å gjøre alt så komplisert så du godtar det.

Jeg tror ikke dette har noe som helst med religion å gjøre. Det er alt for mye som skurrer i forhold til den katolske tro til at det er tilfellet (samboer, barn utenfor ekteskap, onani, du kan bruke prevensjon). Han manipulerer og bruker religion som grunnen til å gjøre det, for alle må jo respektere religiøs overbevisning?!

Anonymous poster hash: b7238...aa1

Tenkte på det samme. Kjenner til ingen religioner som sier at sex og barn før ekteskap er OK, at p-piller OK, men ikke kondom, og at det ikke er OK å gjøre annet enn inn-og-ut. Det finnes ikke en slik religion som han påstår. Støtter rådet om å prate med noen i menigheten og spørre om det som din samboer sier virkelig er tilfelle. Hvis det er løgn (99 % sannsynlighet for det), så vil han ikke ha sex med deg. Gifter du deg med ham, må du belage deg på sexløst og berøringsløst ekteskap.

Skrevet

A) Enten vil han ikke ha sex, og lager nye regler for å gjøre det vanskelig. Hvordan kan onani være greit, men ikke tafsing?

B) Han vil ikke bruke kondom, og prøver å gjøre alt så komplisert så du godtar det.

Jeg tror ikke dette har noe som helst med religion å gjøre. Det er alt for mye som skurrer i forhold til den katolske tro til at det er tilfellet (samboer, barn utenfor ekteskap, onani, du kan bruke prevensjon). Han manipulerer og bruker religion som grunnen til å gjøre det, for alle må jo respektere religiøs overbevisning?!

Anonymous poster hash: b7238...aa1

Nei.. Du tar feil. 

Skrevet

Så det er greit å ha sex før ekteskapet, men ikke ha annet enn samleie, og ikke prevensjon? Hvilken oppkonstruert religion er det han tilhører egentlig, som tillater sex før ekteskapet? Jeg hadde ikke giftet meg med en sånn fjott. Løp mens du enda har sjansen. Finn deg mann som mener at sex er noe fint, og at DU også skal tas hensyn til. En mann som driter i sin kvinnes behov er ingen mann, og skikkelig turn-off. Jeg hadde forstått om en mann ikke gadd å ta så mye hensyn til en ONS på grunn av manglende følelser. Men en mann som forklarer sin manglende interesse for kjærestens tilfredsstillelse med religion, at ANDRE har sagt at han ikke kan gjøre det, og det er helt greit, er jo ikke helt i vater.

Ikke spør meg? Han mener vel egentlig at det er best å avstå, men han leser ting og tang. Det skal jeg faktisk spørre ham om. Hvorfor er det greit med sex uten prevensjon, før ekteskapet? 

Skrevet

Hvis han er så religiøs antar jeg han går i kirken hver søndag også.

Og gjør han det ville jeg kontaktet kirken/presten og bedt om samtaler. For de katolske prestene driver jo blant annet med par"terapi".

Slik at din mann kan få ting litt på rett plass rett og slett.

Jeg har også vært gift med en mann som er katolikk, og har familie som er katolske på min egen side også men jeg har aldri vært borti at noen mener de ikke kan tilfredsstille hverandre seksuelt. At det kun er inn og ut til mannen er ferdig som skal være lov.

Dette med prevensjon ja men ikke dette med resten.

Det er jo også merkelig at kondomer skal være så ille for han men om du bruker prevensjon er det greit i hans øyne.

Hvis han er så mot dette av religiøse grunner burde han også ikke se så lett på prevensjon du bruker. Da det er like "syndig" for han å ha sex med en kvinne som bruker prevensjon som  bruke det selv.

Høres heller ut som en mann som har funnet en løsning på to ting, hvordan han skal få sex uten å bruke kondomer noe mange mannfolk syntes er litt pes, og hvordan slippe å bry seg om sin partners nytelse og behov når det kommer til dette.

Anonymous poster hash: cec0f...880
Skrevet

Hvorfor er han i mot å klå på hverandre, hvis man ikke har samleie? Hvor er det religiøst forankret?

Anonymous poster hash: eee14...58e
Skrevet

Ikke spør meg? Han mener vel egentlig at det er best å avstå, men han leser ting og tang. Det skal jeg faktisk spørre ham om. Hvorfor er det greit med sex uten prevensjon, før ekteskapet?

Det er vel greit å ha sex så lenge man ikke "spiller sin sæd til jorden". Det står i bibelen og er vel det noen kristne sverger til. Jeg ville sagt at dette må han snakke med en katolsk prest om. Dere kan gå dit begge to og du kan legge frem hvorfor dette blir uholdbart. Virker som en del av en litt eksistensiell krise? Uansett: utrolig kjipt for deg...

Anonymous poster hash: cd670...a8b

Skrevet

Det er vel greit å ha sex så lenge man ikke "spiller sin sæd til jorden". Det står i bibelen og er vel det noen kristne sverger til. Jeg ville sagt at dette må han snakke med en katolsk prest om. Dere kan gå dit begge to og du kan legge frem hvorfor dette blir uholdbart. Virker som en del av en litt eksistensiell krise? Uansett: utrolig kjipt for deg...

Anonymous poster hash: cd670...a8b

Takk for godt svar :) Ja, det er kjempekjipt for meg, jeg er faktisk ganske lei meg pga det og det kommer noen tårer når jeg tenker for mye på det.

Skrevet

Føler jeg har lest dette før..

Anonymous poster hash: f9b4c...62a
Skrevet

Hvis han plutselig blir veldig mye mer religiøs og skal forholde seg til ordrette sitater fra bibelen ville jeg også bekymret meg for hva som evt kan komme i fremtiden. Vil han plutselig finne ut at en kvinnes plass er i ved kjøkkenbenken? Kommer han til å fortsette å respektere deg? For det han gjør nå kan virke som en slags manglende form for respekt. Han tar ikke deg og dine behov på alvor. Jeg ville absolutt snakket ordentlig igjennom hva religionen hans har å si for deres fremtid. Og barna sin fremtid. Hvordan skal de oppdras? Hvis du ikke er religiøs på samme måte kan dette bli problemer i et eksteskap.

Anonymous poster hash: 9c77c...700
Skrevet (endret)

Åh herregud. Okei, informer ham om følgende:

- 3 MOS (15,19). "Når en kvinne har utflod og utfloden er blod fra kroppen hennes, er hun uren i sju dager. Den som rører ved henne, er uren helt til kvelden. 20 Alt det hun ligger på mens hun har menstruasjon, blir urent, og alt det hun sitter på, blir urent. 21 Den som rører ved sengen hennes, skal vaske klærne sine og bade; han er uren helt til kvelden. 22 Og den som rører ved noe hun har sittet på, skal vaske klærne og bade; han er uren helt til kvelden. 23 Ligger det et eller annet der hun har ligget eller sittet, og noen rører ved det, er han uren helt til kvelden..........  Den åttende dagen skal hun ta to turtelduer eller to dueunger og bringe dem til presten, foran inngangen til telthelligdommen. Og presten skal ofre dem, den ene som syndoffer og den andre som brennoffer. Slik skal presten gjøre soning for henne for Herrens ansikt etter den urene utfloden."

Har du for vane å ofre duer, en uke etter mensen? Hvis ikke, så bør du starte. Umiddelbart! 

- 5 MOS (22, 20) Dødsstraff for piker, som gifter seg uten å være jomfru. 

"Men hvis beskyldningen er sann, hvis det ikke finnes tegn på at piken var jomfru, 21 da skal de føre henne ut foran døren til farens hus, og mennene i byen skal steine henne i hjel."

Finn frem stein. Du skal dø. 

- 5 MOS (21, 18) Trassige sønner skal dø.

"Når en mann har en ustyrlig og trassig sønn, som ikke vil høre på sin far og mor, og ikke adlyder dem selv om de tukter ham, 19 da skal foreldrene ta og føre ham til byporten, til de eldste i byen 20 og si til dem: «Denne sønnen vår er ustyrlig og trassig og vil ikke høre på det vi sier. Ødsel og drikkfeldig er han også.» 21 Da skal alle mennene i byen steine ham i hjel. "

Så pass på. Hvis dere har en sønn, og han ikke oppfører seg, så skal han også dø.

- JES (66, 17) De som spiser svinekjøtt skal dø.

De som helger og renser seg

når de går til hagene
i følge med en som går i midten,
de som spiser svinekjøtt,
mus og annen styggedom,
skal alle gå til grunne,
lyder ordet fra Herren."

Spiser dere svinekjøtt? Sorry. Dere er fortapt.

3Mos 20,18

"Den som ligger hos en kvinne som har menstruasjon, og har samleie med henne, han har avdekket hennes kilde, og hun har blottet sin blodkilde. De skal begge utryddes av sitt folk."   

Ikke bare dø. Men utryddes!

Så... Hvis han er så seriøs på kondom, fordi Gud sier det. Så får han hive seg rundt og lære seg de andre reglene også. Alt eller ingenting!Jeg hadde aldri akseptert å miste nærheten til min mann, fordi han mente Gud hadde sagt det var forbudt. Det ville vært tegn på galskap hos oss. 

Endret av Prinsesse Raven
Gjest Antarctica
Skrevet

Føler jeg har lest dette før..

Anonymous poster hash: f9b4c...62a

Samme gjør jeg? For ca 2 år siden?

Skrevet

Haha, snakk om manipulator

Han skal tilfredsstilles med inn-ut, du trenger ikke tilfredsstilles

Han kan ikke bruke prevensjon, men det kan du

Han kan dessverre ikke tafse på deg

Anonymous poster hash: 3eb09...7d5

Skrevet

Ingen tafsing av noko slag? På hodet og rett ut..

Skrevet

Sett inn p stav og ikke si noe om det. Makan til dusteegoistisknissemann😤

Skrevet

Den katolske kirke sier virkelig ingenting om at sex og tafsing ikke er lov altså, men sex før ekteskapet er de imot....

http://www.katolsk.no/tro/tema/sakramenter/artikler/ekteskapets-sakrament

To mennesker kan ikke komme nærmere hverandre enn når de ligger sammen. Jo lenger man går - også i annen seksuell tilnærming - jo mer intimt knyttes man til en annen person

Generelt er det derfor viktig å fastholde at det katolske syn på seksualitet er positivt. Ja med sin «sakramentale dimensjon» er seksuelt samvær både en naturlig og en religiøs handling

Av dette gir det seg selv at ekteskapslignende forhold må avvises som umoralsk mellom personer som ikke er gift, det være seg samboerskap eller seksuell omgang. I begge tilfeller tar man til seg «goder» uten å betale den moralske pris i form av et bånd eller en forpliktelse som man ikke selv kan gjøre seg fri fra. Det er ensidig eller gjensidig misbruk av et annet menneske, uansvarlig i forhold til mulige barn, og dertil holdningsskapende i negativ betydning.  For å markere sakens alvor, forbyr Kirken samboere adgang til kommunionen så lenge forholdet består. (Det kan den gjøre fordi samboerskap er offentlig. Det som er skjult, kan bare behandles fortrolig, d.v.s. sjelesørgerisk eller ved skriftemål.)  Et barn som fødes av foreldre som ikke er gift, eller mindre enn 6 måneder etter ekteskapsinngåelse, betegnes i kirkelovene som «illegalt». Gifter foreldrene seg senere, blir barnet «legitimert». Dette sier naturligvis ingenting om barnets kvalitet, men noe om foreldrenes eller farens fortid.  Abort er ingen løsning på et slikt «problem». Det er bare å gjøre galt verre. Der hvor noe er gått galt i fortiden, er det selvfølgelig en moralsk plikt for alle kristne å gjøre hva de kan for å skape så god fremtid og så gode omgivelser som mulig for både barn og foreldre. Ved innføringen av ny kirkelig Lovbok i 1983, strøk man alle bestemmelser fra den gamle Lovbok om (diskriminerende) forskjellsbehandling av illegitime barn.            

Skrevet

Den katolske kirke sier virkelig ingenting om at sex og tafsing ikke er lov altså, men sex før ekteskapet er de imot....

http://www.katolsk.no/tro/tema/sakramenter/artikler/ekteskapets-sakrament

To mennesker kan ikke komme nærmere hverandre enn når de ligger sammen. Jo lenger man går - også i annen seksuell tilnærming - jo mer intimt knyttes man til en annen person

Generelt er det derfor viktig å fastholde at det katolske syn på seksualitet er positivt. Ja med sin «sakramentale dimensjon» er seksuelt samvær både en naturlig og en religiøs handling

Av dette gir det seg selv at ekteskapslignende forhold må avvises som umoralsk mellom personer som ikke er gift, det være seg samboerskap eller seksuell omgang. I begge tilfeller tar man til seg «goder» uten å betale den moralske pris i form av et bånd eller en forpliktelse som man ikke selv kan gjøre seg fri fra. Det er ensidig eller gjensidig misbruk av et annet menneske, uansvarlig i forhold til mulige barn, og dertil holdningsskapende i negativ betydning.  For å markere sakens alvor, forbyr Kirken samboere adgang til kommunionen så lenge forholdet består. (Det kan den gjøre fordi samboerskap er offentlig. Det som er skjult, kan bare behandles fortrolig, d.v.s. sjelesørgerisk eller ved skriftemål.)  Et barn som fødes av foreldre som ikke er gift, eller mindre enn 6 måneder etter ekteskapsinngåelse, betegnes i kirkelovene som «illegalt». Gifter foreldrene seg senere, blir barnet «legitimert». Dette sier naturligvis ingenting om barnets kvalitet, men noe om foreldrenes eller farens fortid.  Abort er ingen løsning på et slikt «problem». Det er bare å gjøre galt verre. Der hvor noe er gått galt i fortiden, er det selvfølgelig en moralsk plikt for alle kristne å gjøre hva de kan for å skape så god fremtid og så gode omgivelser som mulig for både barn og foreldre. Ved innføringen av ny kirkelig Lovbok i 1983, strøk man alle bestemmelser fra den gamle Lovbok om (diskriminerende) forskjellsbehandling av illegitime barn.            

Jo, det står at sæden ikke skal spilles til grunne, dvs at man ikke skal runke, bli runket eller komme utenfor skjeden.

Skrevet

Øh, katolsk og samboer før ekteskap - og det er akseptabelt (nok)?! Sier sitt... Fyren "tilpasser" religionen som det passer HAM. Hadde vært riiiimelig skeptisk...

Anonymous poster hash: 5b6e8...c96

Skrevet (endret)

Kan han sterilisere seg, da?

Jeg tror forøvrig ikke at det står noe i bibelen om at forspill er forbudt. Jeg tviler også på at bibelen fordømmer oralsex eller onani. Grunnen til at Gud, i følge bibelen, ble sinna på Onan var vel at han ville at Onan skulle gjøre svigerinnen sin gravid. Onan hoppet av i svingen og det satte Gud liten pris på.

Be din mann om å vise til de eksakte bibelstedenr og at dere sammen tar en prat med presten i menigheten deres for eksakte retningslinjer.

I mellomtiden foreslår jeg at du installerer massasjedusj, skaffer deg den heftigste vibratoren på markedet og leser "Fifty Shades of Grey".

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg garanterer deg, Hi - før det har gått to år fra nå så har du skrevet minst ett nytt innlegg her inne, hvor du er kjempefortvilt over forholdet til mannen.

Det er to måneder til dere skal gifte dere. Hadde jeg vært deg ville jeg utsatt bryllupet inntil dere har fått en orden på sexlivet.

Jeg synes mannen din virker litt skremmende. For det første er han ekstremt egoistisk når det kommer til sexlivet. For det andre så blir du lei deg pga. det han nå har innført av nye "regler" for dere. Samtidig skrev du et sted at han ikke er særlig interessert i sex. Og skal dere ha sex, så skal det altså kun være inn-ut, helt uten tanke for at andre enn han skal ha nytelse av sexen.

Om du gifter deg med denne mannen så må du innse at du gifter deg under følgende forutsetninger:

- Du går med på å ha minimalt med sex, kun når mannen din vil ha, og hvis han vil ha sex, så skal sexen kun være for hans nytelse, ikke for din.

- Dvs. om du gifter deg med ham så går du med på å gi avkall på din egen seksualitet OG du går med på å bli brukt seksuelt hver gang han ønsker sex. Du aksepterer at du aldri mer skal få nytelse av sexlivet.

- Du går med på at all sex dere ev. skal ha (når han vil ha) blir uten forspill. Dvs. han vil ikke at sex skal være bra for deg, han vil ikke at du skal bli tent, han vil ikke at du skal ha nytelse av å ha sex med ham. Han vil at kun han skal ha nytelse, og at alt som dreier seg om sex skal styres fullt og helt av ham og hans regler.

- Du har ingenting du skal ha sagt om sexlivet han planlegger å ha.

- Du aksepterer at han kan endre regler for deres samliv slik han lyster, synser og mener om det han leser om sin tro. Dvs. du aksepterer at hans tro og synsing om sin tro skal styre ditt liv i detalj - og du aksepterer at du ikke har noe du skal ha sagt om dette.

Før du gifter deg bør du tørre å se på muligheten av dette:

- Hvorfor vil ikke mannen ha sex med deg, og hvorfor lager han stadig nye regler for sexlivet?

En sunn og frisk mann vil ha normal sexlyst - såsant han ikke enten er aseksuell, har tilnærmet ikke sexlyst, eller er homofil.

Du har kategorisk avvist at han er aseksuell eller homofil.

Å kategorisk avvise det slik du gjør, det er jeg redd gjør at du kan komme til å gjøre din livs feil om du gifter deg med ham.

Om han egentlig har sunn sexlyst, og likevel nekter både seg selv og deg å nyte sex, da er det egentlig enda større grunn til bekymring. For hva er da årsaken til at han nekter både deg og seg selv nytelse og nærhet i forhold?

Er han psykisk syk? Har han opplevd ting i barndom/ungdom som har gjort at han avskyr sex? Er han i ferd med å bli en religiøs fanatiker?

Han gir fullstendig blaffen i mange av de store tingene som står i hans Bibel - han har hatt sex før ekteskap, han har laget barn før ekteskap og han har levd i samboerskap. Han har ikke brydd seg særlig mye om det som står om dette.

Men nå rett før bryllupet skal han plutselig bli superreligiøs og lage helt urimelige regler for sexlivet deres. Det er en stor logisk brist i det han sier og det han gjør, og jeg tror du snart vil angre bittert om du nå ikke stopper opp og spør deg selv hvorfor.

Hvordan tror du han blir når dere har giftet dere?

Jeg tror han kommer til å endre seg, og ikke til det bedre. Han viser allerede nå at han er så sikker på at dere gifter dere, og at han derfor kan ta full kontroll over livet deres. At han kan kontrollere deg.

Kan du tenke deg hva som skjer om du han gjør livet ditt uutholdelig i fremtiden og du vil skille deg fra ham? Med en så fanatisk tro han synes å ha så er jeg redd det kan bli farlig for både deg og barna deres.

Denne mannen har ingen respekt for deg, han har lite omsorg for deg. Han mener at hans tro gir han rett til å kontrollere alt i et forhold. Han ønsker å kontrollere deg, han ønsker å ta fra deg din seksualitet og følelse av verdi som kvinne. Han ønsker ikke at du skal føle deg attraktiv.

Han har et sykt og urealistisk forhold til sex og samliv.

Og en slik mann ønsker du å gifte deg med? Han kan ha så mange andre gode sider, men det spiller ingen rolle. Du skrev at han er kjærlig. Nei, han er ikke kjærlig - han begynner nå å vise sine sanne sider, og de er på ingen måter kjærlig.

Anonymous poster hash: d403e...571
Skrevet

Herregud for en tufs. Beklager, relgiøs overtro er bare så vanvittig fordummende.

Ser at du skriver at du klarer å holde ut, men jeg hadd ikke klart å riste av meg slik dumskap!

Hadde bare tenkt: -Å, der serverer fader Jakob vår kveldsmat!

Dessuten hadde jeg mistet all sexlyst på forkynneren.

Du får finne din egen hellige tro som forbyr absurde ting, kanskje han kan speile seg i dumskapen?

Denne mannen kan umulig påberope seg å være veldig religiøs. Han har SAMBOER og barn😂

Anonymous poster hash: fd9ea...877

Skrevet

For en idiot av en mann...

Anonymous poster hash: 7181b...d96

Skrevet

Og denne omtenksomme mannen skal du gifte deg med!? Det blir nok fantastisk.

Anonymous poster hash: 20bfe...384

Skrevet

Kjøp en LadyComp

Anonymous poster hash: 87bff...699

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...