Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #1 Skrevet 22. august 2016 Virkelig.. Og bare først og fremst: Jeg går ikke fra samboeren min, han har andre kvaliteter jeg setter pris på. Dessuten har vi barn sammen Vi har det fint sammen, bortsett fra dette. Han er imot kondomer fordi han er kristen (katolsk), og det er den eneste prevensjonen vi kan bruke. Han var ikke imot det for inntil et par uker siden, men "har lest mer om det", og så videre, og funnet ut at han er imot det da. Men ikke bare det! Han er imot å "klå på hverandre" også, uten at det er sex/samleie. Uten prevensjon. Det vil si at jeg aldri, noensinne, vil "få" noe igjen fra ham. Jeg klarer ikke å få nok nytelse bare ved samleie, det sa jeg til ham også, han klarer det bare ikke. Det er ikke ham det er noe galt med, men noen kvinner er jo bare sånn... og jeg synes det er et tap for oss at han skal holde på sånn. Synes han gjør seg teit, han har jo sine overbevisninger, men jeg forstår virkelig ikke hvordan kondomer kan gjøre noe som helst skade? Bortsett fra skaden på forholdet når man ikke kan ha sex. Jeg kan ikke presse/true ham heller, ingenting hjelper, og jeg føler vi sitter fast. Vi hadde en periode tidligere, men så løsnet det litt... Jeg kan faktisk gå på Cerazette, men det kødder til kroppen min. Har ikke forsøkt det i mer enn 3 mnd, men da blødde jeg hver dag og orket ikke mer. Har pillene liggende i skuffen, da Men mange sier at de ikke er sikre heller, at de har blitt gravid på den pillen. Men jeg vurderer å ta dem... han sier at han ikke kan bestemme hva jeg gjør/putter i meg, og det er sant, men synes det er litt dobbeltmoralsk å godta det på en måte og. Blir litt rart dette her, da, men det plager meg. Jeg prøver å bare ignorere det og tenke "jaja, sånn er det", og det funket litt frem til han i går kveld fortalte meg at han også er imot "tafsing" (ok, runking!!!). Snakket med jordmor om det etter fødsel siden det var usikkert om jeg faktisk kunne gå på cerazette, og hun sa "det finnes jo andre måter å tilfredsstille hverandre på" (og da mente hun tafsing, da), men nå er jo det utelukket dét også. Føler bare han blir mer ekstrem for hver dag, samtidig så har han disse andre veldig gode kvalitetene man skal se lenge etter når det kommer til menn. Ærlig, arbeidsom, omtenksom, kjærlig, empatisk, fornuftig (på andre områder ), vi har mange like interesser og han setter barna høyest. Anonymous poster hash: 80197...136
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #2 Skrevet 22. august 2016 Er dere ferdig med barn? Kan du sterilisere deg? Kjip situasjon! Anonymous poster hash: b518a...244
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #3 Skrevet 22. august 2016 Vil dere (du) ha flere barn i fremtiden? Kan sterilisering være en løsning? Pessar? Hvor mange barn ser han for seg? Tenker han at dere bare skal produsere til naturen sier stopp? Og hvis så, hvordan ser han for seg å forsørge alle disse? Hvordan stiller han seg til at du tilfredsstiller deg selv? Ser han i det hele tatt at du også har behov for sex, eller handler alt om hans utløsning? Anonymous poster hash: 352d1...f11
Luksusdyret Skrevet 22. august 2016 #4 Skrevet 22. august 2016 En mann som ikke gadd å ta hensyn til mine behov på grunn av noe han har lest seg til, hadde ikke vært min mann. Hvis han skal la være å ta på deg og bare drive med inn-og-ut med konstant frykt for svangerskap, blir det jo ikke et forhold. Anonym over: HAN har et problem med at han ikke ønsker prevensjon. Da kan jo HAN sterilisere seg?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #5 Skrevet 22. august 2016 Er dere ferdig med barn? Kan du sterilisere deg? Kjip situasjon! Anonymous poster hash: b518a...244 Jeg kan, ja, men han er jo sterkt imot det og jeg vet ikke om jeg vil ha flere. Kanskje jeg vil ha en attpåkladd om 5 år.. er halvveis til 50 så har mange gode år igjen sånn sett. Anonymous poster hash: 80197...136
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #6 Skrevet 22. august 2016 Vil dere (du) ha flere barn i fremtiden? Kan sterilisering være en løsning? Pessar? Hvor mange barn ser han for seg? Tenker han at dere bare skal produsere til naturen sier stopp? Og hvis så, hvordan ser han for seg å forsørge alle disse? Hvordan stiller han seg til at du tilfredsstiller deg selv? Ser han i det hele tatt at du også har behov for sex, eller handler alt om hans utløsning? Anonymous poster hash: 352d1...f11 Jeg vet ikke. Yngste er baby enda, så jeg er åpen for det. Jeg har tunge svangerskap og sist fødsel var smertefull, så er litt skremt fra det, jeg sier til ham at jeg IKKE kan love noe som helst i det hele tatt. Han vil gjerne ha mange barn, men det er urealistisk mtp at vi faktisk ikke er rike heller. Pessar? Kanskje Han er ikke så opptatt av sex, men jeg tror nok at han setter seg selv høyest sånn sett. F.eks hvis vi skulle hatt sex, og han kommer, hva gjør han for min skyld etterpå? Han kan jo ikke gjøre noe, da. Kjenner det er veldig turnoff. "Jeg kan være utholdende", sa han, som om det hjelper liksom. Det gjør det aldeles ikke. Og han sliter med å komme når det ikke passer også, for å si det sånn (ikke nødvendigvis for tidlig, men han holder jo ikke evig heller). En mann som ikke gadd å ta hensyn til mine behov på grunn av noe han har lest seg til, hadde ikke vært min mann. Hvis han skal la være å ta på deg og bare drive med inn-og-ut med konstant frykt for svangerskap, blir det jo ikke et forhold. Anonym over: HAN har et problem med at han ikke ønsker prevensjon. Da kan jo HAN sterilisere seg? Nei, det er nå så.. Han kan ta på meg etc, men det må ha sammenheng med sex, dvs det MÅ lede til samleie etterpå. Alltid. Og jeg liker ikke tanken. Jeg prøver bare å være løsningsorientert her. Anonymous poster hash: 80197...136
Twintipp og himmelblå Skrevet 22. august 2016 #7 Skrevet 22. august 2016 Herregud for en tufs. Beklager, relgiøs overtro er bare så vanvittig fordummende. Ser at du skriver at du klarer å holde ut, men jeg hadd ikke klart å riste av meg slik dumskap! Hadde bare tenkt: -Å, der serverer fader Jakob vår kveldsmat! Dessuten hadde jeg mistet all sexlyst på forkynneren. Du får finne din egen hellige tro som forbyr absurde ting, kanskje han kan speile seg i dumskapen?
Luksusdyret Skrevet 22. august 2016 #8 Skrevet 22. august 2016 Jeg kan, ja, men han er jo sterkt imot det og jeg vet ikke om jeg vil ha flere. Kanskje jeg vil ha en attpåkladd om 5 år.. er halvveis til 50 så har mange gode år igjen sånn sett. Anonymous poster hash: 80197...136 Da får du foreslå åpent forhold. Da kan han kjøpe seg en plastdings som han har samleie med, så kan du kose deg med andre menn uten religiøse nykker, som ikke er redde for kondom. Han kan da virkelig ikke bestemme hva DU skal gjøre med kroppen din, hvor mange barn DU skal føde og at DU ikke skal ha noe utbytte av sex. Kontrollfreaker er ikke gode partnere og bør være alene.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #9 Skrevet 22. august 2016 Er han skaphomo? Anonymous poster hash: cc528...c1e
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #10 Skrevet 22. august 2016 Er han skaphomo? Anonymous poster hash: cc528...c1e Nei Han er verken redd for homofile eller for homofili. Anonymous poster hash: 80197...136
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #11 Skrevet 22. august 2016 Hva med spiral? Er det hormoner du ikke tåler så kan du prøve kobberspiral (vet mange har hatt plunder med det, men kanskje det funker for deg? Verdt et forsøk!).. Anonymous poster hash: 71ca2...c3f
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #12 Skrevet 22. august 2016 Fy søren, da hadde jeg følt meg liten og lite verdt, om jeg måtte tigget mannen min til å gjøre ting som er godt for meg også. Det hadde vært kroken på sexdøra for meg. Jeg lurer på om kanskje dette er noe han finner på fordi han enten ikke har lyst på deg lenger, syns sex er ekkelt, eller rett og slett ikke har sexlyst lenger. For han vet nok sikkert at dersom har gjør sex til noe syndig og noe som ikke er så godt for deg, blir det mindre av det. Dersom det faktisk er av religiøse årsaker, ville jeg ha tatt kontakt med en prest eller lignende i kirken han tilhører for å snakke med han om det. Jeg tror ikke det medfører riktighet at kirken er i mot kjærtegn mellom ektefeller uten at det blir samleie av det. Hadde en mann, med normal sexlyst, plutselig funnet ut at sexlivet bør begrense seg, hadde han vanligvis blitt rimelig fortvilet. Men din mann ser ut som om han er temmelig fornøyd med det. Mitt råd er: snakk med en klok mann i menigheten om dette. Om din mann tar feil kan en prest sitt ord føles riktig for han kanskje? Og om din mann har rett, har kanskje presten/klok mann noen råd? Anonymous poster hash: ce284...26b
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #13 Skrevet 22. august 2016 Hva med spiral? Er det hormoner du ikke tåler så kan du prøve kobberspiral (vet mange har hatt plunder med det, men kanskje det funker for deg? Verdt et forsøk!).. Anonymous poster hash: 71ca2...c3f viss mannen er så opptatt av hva som er "lov", så spørs det om han godtar kobberspiral. Mange som mener at kobberspiral er det samme som abort for egget blir befruktet, men klarer ikke å feste seg. Anonymous poster hash: cc528...c1e
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #14 Skrevet 22. august 2016 viss mannen er så opptatt av hva som er "lov", så spørs det om han godtar kobberspiral. Mange som mener at kobberspiral er det samme som abort for egget blir befruktet, men klarer ikke å feste seg. Anonymous poster hash: cc528...c1e Men, MÅ han vite det, da? Anonymous poster hash: 71ca2...c3f
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #15 Skrevet 22. august 2016 Men, MÅ han vite det, da? Anonymous poster hash: 71ca2...c3f Må bare føye til at det et større sjanse for at han finner ut at hun bruker p-piller (som hun vurderte) enn at hun har spiral. Og når han oppfører seg så tullete så hadde jeg glatt satt inn spiral uten å informere ham om det. Anonymous poster hash: 71ca2...c3f
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #16 Skrevet 22. august 2016 Hva med spiral? Er det hormoner du ikke tåler så kan du prøve kobberspiral (vet mange har hatt plunder med det, men kanskje det funker for deg? Verdt et forsøk!).. Anonymous poster hash: 71ca2...c3f Kan ikke. Anonymous poster hash: 80197...136
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #17 Skrevet 22. august 2016 Må bare føye til at det et større sjanse for at han finner ut at hun bruker p-piller (som hun vurderte) enn at hun har spiral. Og når han oppfører seg så tullete så hadde jeg glatt satt inn spiral uten å informere ham om det. Anonymous poster hash: 71ca2...c3f Han synes det er ok at jeg går på ppiller siden det er mitt eget valg. Det står på min kappe. Problemet er bare at jeg blør kronisk, det BRA med det er at jeg ikke får lyst på sex Og kan leve uten. Anonymous poster hash: 80197...136
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #18 Skrevet 22. august 2016 hvis han har gått hen og blitt helt katolsk, burde han først og fremst spurte til kirken og skifte sine uhorvelige synder og dernest se og gifte seg med deg. hvor dobbeltmoralistisk er det ikke å tenke på hva kirken tillater av prevensjon og så leve i synd og hor. Anonymous poster hash: 5b05c...730
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #19 Skrevet 22. august 2016 hvis han har gått hen og blitt helt katolsk, burde han først og fremst spurte til kirken og skifte sine uhorvelige synder og dernest se og gifte seg med deg. hvor dobbeltmoralistisk er det ikke å tenke på hva kirken tillater av prevensjon og så leve i synd og hor. Anonymous poster hash: 5b05c...730 Jeg fikk ikke med meg at dere ikke var gift. Det burde jo virkelig plage ham, dersom han er så utrolig religiøs. Anonymous poster hash: 352d1...f11
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #20 Skrevet 22. august 2016 hvis han har gått hen og blitt helt katolsk, burde han først og fremst spurte til kirken og skifte sine uhorvelige synder og dernest se og gifte seg med deg. hvor dobbeltmoralistisk er det ikke å tenke på hva kirken tillater av prevensjon og så leve i synd og hor. Anonymous poster hash: 5b05c...730 Det har du rett i Anonymous poster hash: 80197...136
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #21 Skrevet 22. august 2016 Jeg fikk ikke med meg at dere ikke var gift. Det burde jo virkelig plage ham, dersom han er så utrolig religiøs. Anonymous poster hash: 352d1...f11 Det plager ham. Men vi har jo ikke sex. Vi skal gifte oss om et par mnd. Anonymous poster hash: 80197...136
Gjest Antarctica Skrevet 22. august 2016 #22 Skrevet 22. august 2016 Beviser vel hva jeg alltid har sagt; at religion hjernevasker folk og ødelegger livet deres. Kondolerer, HI. Jeg er full av beundring over at du ikke ser dette som skilsmissegrunn.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #23 Skrevet 22. august 2016 A) Enten vil han ikke ha sex, og lager nye regler for å gjøre det vanskelig. Hvordan kan onani være greit, men ikke tafsing? Han vil ikke bruke kondom, og prøver å gjøre alt så komplisert så du godtar det. Jeg tror ikke dette har noe som helst med religion å gjøre. Det er alt for mye som skurrer i forhold til den katolske tro til at det er tilfellet (samboer, barn utenfor ekteskap, onani, du kan bruke prevensjon). Han manipulerer og bruker religion som grunnen til å gjøre det, for alle må jo respektere religiøs overbevisning?! Anonymous poster hash: b7238...aa1
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #24 Skrevet 22. august 2016 A) Enten vil han ikke ha sex, og lager nye regler for å gjøre det vanskelig. Hvordan kan onani være greit, men ikke tafsing? Han vil ikke bruke kondom, og prøver å gjøre alt så komplisert så du godtar det. Jeg tror ikke dette har noe som helst med religion å gjøre. Det er alt for mye som skurrer i forhold til den katolske tro til at det er tilfellet (samboer, barn utenfor ekteskap, onani, du kan bruke prevensjon). Han manipulerer og bruker religion som grunnen til å gjøre det, for alle må jo respektere religiøs overbevisning?! Anonymous poster hash: b7238...aa1 😎= Anonymous poster hash: b7238...aa1
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #25 Skrevet 22. august 2016 😎= Anonymous poster hash: b7238...aa1 Eller B ) 😂😂 Anonymous poster hash: b7238...aa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå