Aewyn Skrevet 21. august 2016 #1 Del Skrevet 21. august 2016 Hei Har sett litt over den festede tråden i forumet, men har allikevel mange spørsmål. Kan jo begynne med å utbrodere litt om meg selv. Ser i ettertid at dette blir skikkelig langt 25 år gammel, har et barn fra før født i 2014. Han ble til som en solid overraskelse, og jeg er derfor helt ny i prøveverdenen siden vi nå faktisk har bestemt oss for å lage en til. I 2012 fikk jeg beskjed om at jeg har PCOS, og ville ha vansker med å bli gravid på egenhånd. Da jeg plutselig stod med positiv test i hånda i desember 2013, var jo sjokket stort kan man si. Var bare tilfeldig at jeg testet. Har ikke syklus, og har ikke hatt det på mange år. Har hatt hormonspiral siden oktober 2014, og den er nå fjernet. Har en liten periode nå gått på Cerazette (eller Desogestrel), og om to uker slutter jeg på den. Har ikke blødd en dråpe etter fødsel august 2014. Så dette med syklus er helt ukjent for meg, det er ikke engang sikkert jeg får det. Da spiralen ble satt inn, sa gynekologen at begge eggstokker var normale og helt cystefrie. Men nå i det siste syns jeg symptomene har kommet snikende tilbake igjen. Økt hårvekst, overvekt og akne. Har bestilt time hos fastlegen min for å finne ut om cystene er tilbake eller ikke. Har blitt tipset om kosttilskuddet Vitex, og har bestilt det. Bortsett fra dette er det vel egentlig ikke stort annet å gjøre enn å vente og se om kroppen er med på laget eller ikke..? Snusen kastes, jeg starter med folsyre og multivitaminer, og forsøker å holde et sunt og godt kosthold med mye mosjon. Nok søvn (vel, så mye søvn det blir med en turbo av en toåring i hus). Vi går definitivt spennende tider i møte, og kanskje noen av dere har noen tips til en nybegynner? EL-testing er utelukket foreløpig, jeg risikerer jo å teste i evigheter. Må først se om jeg i det hele tatt får mensen, tenker jeg. ...og all denne sexen vi har foran oss. Hvordan får man tid til det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144289195-ny-pr%C3%B8ver-trenger-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
førskolelæreren Skrevet 21. august 2016 #2 Del Skrevet 21. august 2016 Jeg vil råde deg til å investere i en Graviditets monitor - da er det mye lettere å holde styr på syklus. Har to venniner med Pcos og begge brukte en slik monitor, det klaffet veldig kjapt for de begge to. Ellera bør du følge på El slim, og legge inn så mye aksjer du bare kan Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144289195-ny-pr%C3%B8ver-trenger-tips/#findComment-148057157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå