Gå til innhold

Trenger hunden klær??! Yorkshire terrier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt hund, og har aldri tenkt over det før, men han er jo liten og lurer på hvordan det blir til vinteren. Må den ha på seg noe når vi skal ut på tur? Når det er kaldt altså? Har ikke tenkt oss på toppturer akkurat, men går jo relativt lange turer i nærområdet.

Hva med regntøy? Det kan jeg jo se at er praktisk pga pelsen, men er det ubehagelig for hunden?

Jeg har alltid vært den som rister på hodet av folk som kler på¨dyrene sine, men nå lurer jeg litt selv på om det faktisk kan være nødvendig?

Anonymous poster hash: 45b49...4fd
Skrevet

Vi har kjøpt hund, og har aldri tenkt over det før, men han er jo liten og lurer på hvordan det blir til vinteren. Må den ha på seg noe når vi skal ut på tur? Når det er kaldt altså? Har ikke tenkt oss på toppturer akkurat, men går jo relativt lange turer i nærområdet.

Hva med regntøy? Det kan jeg jo se at er praktisk pga pelsen, men er det ubehagelig for hunden?

Jeg har alltid vært den som rister på hodet av folk som kler på¨dyrene sine, men nå lurer jeg litt selv på om det faktisk kan være nødvendig?

- Og hva med noe å ha på potene når det er is på bakken?

Skrevet

Jeg syntes før at klær til hund var litt....teit. men jeg ser nå at i noen tilfeller er det ikke dumt. Vi har en ganske liten hund nå og når det er ordentlig kaldt eller vi er på lengre turer så blir hun kald. Så nå har vi gått til anskaffelse av ullgenser og vind/vanntett dekken til henne og da trives hun bedre ute når det er kaldt.

Skrevet

Jeg har en hund med normal mengde pels. Han har dekken når det er kaldt. Ikke på korte turer men hvis vi går ski får han på dekken når vi har pause.

Er det kaldt og vind får han på dekken på korte turer også da.

Sokker går han med ved nysnø da han får klumper i pelsen mellom tærne som plager han.

Tørre vinterdager med 5/10 blå går han som regel uten klær.

Veldig kaldt har han sokker.

Anonymous poster hash: 430b3...8ac

Skrevet

Jeg syntes før at klær til hund var litt....teit. men jeg ser nå at i noen tilfeller er det ikke dumt. Vi har en ganske liten hund nå og når det er ordentlig kaldt eller vi er på lengre turer så blir hun kald. Så nå har vi gått til anskaffelse av ullgenser og vind/vanntett dekken til henne og da trives hun bedre ute når det er kaldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...