Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 Vi vurderer å flytte dit. Klart et nydelig sted, men hvordan er det å vokse opp der? Oppfatter dere det som et snobbested, eller er dette mer en myte? Og hvor må barna etterhvert gå på ungdomsskole og VGS? Regner med de tar buss. Og ikke minst, tar det lang tid inn til Oslo hvis man skal jobbe der? Håper noen vil hjelpe oss, det er et stort valg! Anonymous poster hash: c6888...4b4
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #2 Skrevet 18. august 2016 (Dytt) Anonymous poster hash: c6888...4b4
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #3 Skrevet 18. august 2016 Er ikke derifra, men oppvokst like ved så kan komme med svar siden ingen andre gjør det.... Nesøya har flest innbyggere med mye penger, dette, samt at mange som bor der er merkebevisste, gjør at det (i alle fall tidligere) var mange barn med merkeklær/klokker/fint skiutstyr/hytte ved sjøen eller på fjellet, Barneskolen er Nesøya, ungdomskolen er Landøya (da blandes man med andre fra holmen og omegn (fortsatt folk med penger) og siden velger de fleste Nesbru VGS (Der var det i alle fall tidligere "alt" tømrerlinje/tegning form og farge/ allmenn/ helse og sosial noe som ga en god blanding av "sosser, raddisser, frikere og normale" Miljøet endrer seg litt fra år til år (på skolen) men har aldri opplevd at du blir sett ned på dersom du ikke kun går i merkeklær, har den nyeste tlf eller drar på de fineste feriene, men det er klart at et barn som ikke har "det alle andre har" kan føle på det. Buss går, med overgang fra Oslo og Asker (nede før nesøyabroen) Hvor lang tid du bruker til jobb, kommer an på når du kjører hjemmefra! Du slipper trafikkorken ved slemmestadveien, men E18 kan stå dersom du venter med å kjøre til 08 (kommer du deg avgårde 07, bruker du 15 min til byen) Fint sted, men anbefaler deg å se på området rundt Holmen, (dersom du ikke er så stinn at du har råd til strandtomt på Nesøya) Et av problemene jeg ville bekymret meg for, når det gjelder barn, (vet selvsagt at dette kan skje hvor som helst) er at det er mye ungdom med mye penger, hvor foreldrene jobber/er mye borte, som skaper en fest- og dop kultur. Anonymous poster hash: bb2ff...a20
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #4 Skrevet 18. august 2016 Og ja, resten av Norge (og noen fra Nesøya) anser det absolutt for å være et snobbested! Barnet ditt kommer til å høre "Bærumblærum" resten av livet 😉 Anonymous poster hash: bb2ff...a20
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #5 Skrevet 18. august 2016 Og ja, resten av Norge (og noen fra Nesøya) anser det absolutt for å være et snobbested! Barnet ditt kommer til å høre "Bærumblærum" resten av livet 😉 Anonymous poster hash: bb2ff...a20 Nesøya ligger i Asker Anonymous poster hash: d2ffb...f00
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #6 Skrevet 18. august 2016 Nesøya ligger i Asker Anonymous poster hash: d2ffb...f00 Alle snobber får høre bærumblærum... Anonymous poster hash: a6631...fa4
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #7 Skrevet 18. august 2016 Nesøya ligger i Asker Anonymous poster hash: d2ffb...f00 Haha, vet det, som sagt er jeg fra området (fra Asker altså) jeg har allikevel hørt Bærumblærum hele livet... Nytter ikke svare "jeg er fra Asker" da, da blir du bare sett på som ENDA større snobb 😇 Anonymous poster hash: bb2ff...a20
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #8 Skrevet 18. august 2016 Og ja, resten av Norge (og noen fra Nesøya) anser det absolutt for å være et snobbested! Barnet ditt kommer til å høre "Bærumblærum" resten av livet 😉 Anonymous poster hash: bb2ff...a20 Nå er Nesøya Asker og ikke Bærum;-) Anonymous poster hash: 7a6e6...d49
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #9 Skrevet 18. august 2016 Haha, vet det, som sagt er jeg fra området (fra Asker altså) jeg har allikevel hørt Bærumblærum hele livet... Nytter ikke svare "jeg er fra Asker" da, da blir du bare sett på som ENDA større snobb 😇 Anonymous poster hash: bb2ff...a20 Det er mindre ressurssterke i Asker, "snobb" definerer hvor mye penger du har. Anonymous poster hash: 7a6e6...d49
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #10 Skrevet 18. august 2016 Alle snobber får høre bærumblærum... Anonymous poster hash: a6631...fa4 Det er så utrolig patetisk. Det er greit med stigmatisering og dårlig behandling av en gruppe så lenge man TROR de har penger.. 🤔 Anonymous poster hash: 233e8...dc4
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #11 Skrevet 18. august 2016 Det er mindre ressurssterke i Asker, "snobb" definerer hvor mye penger du har. Anonymous poster hash: 7a6e6...d49 Nei, det er ikke det snobb betyr.. Folk flest skjønner ikke ordet. Anonymous poster hash: 233e8...dc4
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #12 Skrevet 18. august 2016 Oj, så mange rare svar (og helt på siden av hva HI spør om). For å svare, ja, det er mange ressurssvake (dessuten handler ikke alltid ressursvak om penger) mennesker i Asker, men de er som oftest ikke fra Nesøya, Holmen eller Hvalstrandområdet. (Dessuten begynner boligprisene i Asker å bli rimelig høye, uansett hvor i Asker du bosetter deg, Heggedal ble kalt "slum" da jeg vokste opp, nå er det dyrt!) Ja, sier man at man er fra Asker, blir man gjerne kallt Bærumblærum (selv om dette henspiller på Bærum) Snobb har ikke (alltid) noe med hvor mange penger man har, man kan være verdens rikeste, uten å være snobb, man kan også ha lite penger, men bruke penger på å prøve å se rik ut, se ned på andre og dermed være snobb. Anonymous poster hash: bb2ff...a20
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #13 Skrevet 18. august 2016 Det er snobbete, men også et behagleig sted å bo om man har penger. Det er lite kollektiv transport, må bytte buss i Sandvika. Det er kø til Oslo, så det kan ta lang tid, ekspress buss er det beste alternativet i rushen. Barneskolen er fin og nyoppusset, det er stort idretts tilbud til barn, ungdomsskole tar man buss til. Anonymous poster hash: 2d14c...23b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå