Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 Datteren min har begynt i en helt flunkende ny barnehage. Jeg ble litt overrasket over at det ikke var vindu inn til stellerommet, kun en dør som lukkes. Ble det ikke på et tidspunkt bestemt at det skulle være vinduer på slike rom? Anonymous poster hash: 5245a...5ec
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #2 Skrevet 18. august 2016 Datteren min har begynt i en helt flunkende ny barnehage. Jeg ble litt overrasket over at det ikke var vindu inn til stellerommet, kun en dør som lukkes. Ble det ikke på et tidspunkt bestemt at det skulle være vinduer på slike rom? Anonymous poster hash: 5245a...5ec Det hjelper ikke så mye med vindu hvis man ikke kan se inn av de. Vi har vindu på stellerommet og dør. Men stellerommet er i 2 etasje, så ingen kan se inn. Men jeg synes det er rart at de ikke har vindu så de kan lufte, for det kan lukte virkelig dårlig på et stellerom Anonymous poster hash: e2ae1...ecd
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #3 Skrevet 18. august 2016 Det hjelper ikke så mye med vindu hvis man ikke kan se inn av de. Vi har vindu på stellerommet og dør. Men stellerommet er i 2 etasje, så ingen kan se inn. Men jeg synes det er rart at de ikke har vindu så de kan lufte, for det kan lukte virkelig dårlig på et stellerom Anonymous poster hash: e2ae1...ecd Vindu = som man kan se gjennom innenifra. Anonymous poster hash: 808b2...849
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #4 Skrevet 18. august 2016 Vindu = som man kan se gjennom innenifra. Anonymous poster hash: 808b2...849 Aha, da skjønner jeg. Men er det vanlig? Anonymous poster hash: e2ae1...ecd
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #5 Skrevet 18. august 2016 Aha, da skjønner jeg. Men er det vanlig? Anonymous poster hash: e2ae1...ecd Ja, det tror jeg. Anonymous poster hash: 808b2...849
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #6 Skrevet 18. august 2016 Det er heller ikke det hos oss. Kanskje fordi de fleste større barn ikke setter pris på at noen kikker inn dørvinduet mens de sitter på potta, blir tørket eller skiftet bleie på? Anonymous poster hash: f6f41...72e
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #7 Skrevet 18. august 2016 Regner med tanken bak det vinduet er for å hindre overgrep, men barna må vel ha rett til privatliv også? Ikke mye privat om alle de andre barna kan se når noen blir skiftet på, tørket eller sitter på do. Det må vel finnes bedre løsninger? Er det noen som har barn i barnehager der disse vinduene eksisterer? Anonymous poster hash: 00a58...c6a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #8 Skrevet 18. august 2016 Er dette vanlig? Jobbet som vikar på både nye og gamle barnehager og har opplevd vindu 1 av 10 ganger Anonymous poster hash: 56f87...78e
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #9 Skrevet 18. august 2016 Det er ikke veldig vanlig med vindu inn på stellerom. Noen nybygde/rehabiliterte barnehager har det, men vanlig er det ikke. Tanken var vel engang god, men er nok mer fundamentert på å "stilne frykt". At det fungerer som et reelt tiltak for å hindre overgrep mot små barn er vel heller tvilsomt! Anonymous poster hash: 1cf22...d59
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #10 Skrevet 18. august 2016 Vi har ikke noe vindu i bhg vår, men jeg vet de pleier å skifte med døra på gløtt. Det er fint 👏 Anonymous poster hash: 3e066...b1c
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #11 Skrevet 18. august 2016 Regner med tanken bak det vinduet er for å hindre overgrep, men barna må vel ha rett til privatliv også? Ikke mye privat om alle de andre barna kan se når noen blir skiftet på, tørket eller sitter på do. Det må vel finnes bedre løsninger? Er det noen som har barn i barnehager der disse vinduene eksisterer? Anonymous poster hash: 00a58...c6a Ja, i vår barnehage er det sånne vinduer over alt, den er også ny. Vinduene er så høyt oppe at det bare er voksne som kan se inn, og de gjør ikke det om det er et barn som sitter der på do alene f.eks. Men det er også umulig for en voksen å holde helt skjult hva man gjør der inne, og det er vel det som er tanken. Min gutt er 5 år og allerede veldig bluferdig, men jeg har ikke hørt noe om at disse vinduene er et problem for ham. Han tørker seg selv nå, men på den tiden han syntes det var greit å bli tørket av andre så brydde han seg heller ikke om at en ekstra person så det. Anonymous poster hash: 255c6...17a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #12 Skrevet 18. august 2016 Barna har jo rett på privatliv også Anonymous poster hash: 641fa...33a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #13 Skrevet 18. august 2016 I vår barnehage er det vindu på småbarnsavdelingen, men de kan lukke døra inn til toalettet (ikke låse). På de andre avdelingene er det ikke vindu, men døra er åpen. Anonymous poster hash: 936f4...435
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå