Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Noen som vet om det er ok å gi persimon til baby? Sesongen nærmer seg og jeg elsker den selv.. Har veldig lyst å lage pureer av den og gi både som fruktmåltid og bruke som søtning i grøt. men den har vel bare vært populær noen få år,så finner ikke noe om det er ok å gi til baby. Mini er 9 mnd når persimon kommer i salg i butikkene. Anonymous poster hash: 1e1aa...ba4
Anonym bruker Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 Ja, du kan bake den i ovnen og så mose eller gjøre som meg, jeg river den på rivjern og gir som den er eller i grøt eller dypper brød i, nå når hun er snart 9 måneder får hun også biter å tygge på. Har gjort det samme med nektarinee, fersken og plommer. Kokte eller bakte frukt mest når hun var under 6 måneder. Anonymous poster hash: c1b36...ea8
Canvas Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 HI her, skulle ikke skrive som AB da jaja. Jeg pleier å koke epler og pærer og mose til puréer, men ser for meg at persimon likegjerne kan gå i bakerovnen, den er jo veldig saftig? hvilken temp og hvor lenge bruker du? Har aldri prøvd å ha frukt i bakerovnen før (ja persimon er vel egentlig bær, men likevel) eventuelt kan jeg kanskje koke i vann og bruke vannet som saft i tillegg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå