Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ei dame på 31 år, er overvektig, men ut i fra alle undersøkelser er det ikke noe galt med meg. Min mann har nedsatt kvalitet og det er det som er vårt problem.

I februar/mars var vi igjennom et forsøk som ble avbrutt pga at det ikke var noen egg som ble befruktet, eggene hadde dårlig kvalitet, jeg fikk ikke noe svar på hvorfor det ikke gikk. Den runden gikk jeg på gonal-f.

Nå har vi nettopp vært igjennom et nytt forsøk, som også ble ble avbrutt pga at det ikke var noen egg som ble befruktet, denne gangen fikk de bare ut tre egg. Jeg har gått på menopur denne gangen. Ikke nok med at vi ikke fikk noen befrutet egg, men jeg fikk en infeksjon i magen som resulterte i sykehus besøk og store magesmerter og feber. Så kan vel si at jeg er langt nede nå. Jeg har ikke snakka med legen enda om hva som har gått galt, men kjenner at jeg må ha gode svar denne gangen.

Er det noen der ute som har hatt samme problem? Trenger råd og svar, jeg vurdere å gå privat. Har hatt begge forsøkene i Haugesund, offentlig.

Glad for alle råd eller kommentarer.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144288642-mislykket-befruktning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

IVF eller ICSI?

Med IVF er det heller ingen av mine egg som blir befruktet. Med ICSI er det noen få av mine egg som ble befruktet, men de fleste gikk til grunne. To som overlevde tre forsøk.

Nå med justerte medisiner ble flere befruktet og klarer seg bra.

Anonymous poster hash: 2c507...765

Hei, føler med deg. Har selv opplevd det samme, også på samme plass. Samme forhistorie, bare at jeg er ikke overvektig, men har alltid slitt hardt med kost og trening for å holde vekten. Jeg ble så lei av forsøk etter forsøk med kommentarer om at vi hadde dårlige celler, de visste ikke hvorfor og at vi må prøve ny medisin. Har prøvd menopur, eggene var ikke brukendes, puregon, elonva og synarela. Gikk på eget iniativ til fastlege og fikk tatt mange hormonprøver, disse viste lett pco. Startet da på metformin, bestilte en samtale med Jon Hausken selv. Han var fantastisk engasjert og trudde at eggene ikke fikk utvikle seg som di skulle i tidlig fase. Han satte meg på nye medisiner og jeg hadde nytt forsøk når jeg hadde gått tre måneder på metformin. Alle eggene var flotte og ble befruktet og delte seg fint. Hører til historien at jeg har vært noe forsiktig med karbohydrater, og gått tur hver dag.... Dette har jeg også tro på er lurt. Hang in there

Anonymous poster hash: e0960...6e3

Hei, tusen takk for svar.

Jeg vet ikke om det er IVF eller ICSI, på medisinene står det IVF.

Jeg fikk litt mer svar i går etter å ha snakket med legen i Haugesund. Han sa at jeg har en biologisk fertilitetsalder på 37-38, dette er visstnok genetisk og ingenting jeg kan gjøre noe med. Det gjør at eggene og folliklene ikke utvikler seg slik de skal og at eggene har dårligere kvalitet. Dette hørte jeg ingenting om etter forsøk nr 1, noe jeg syns er litt rart. Jeg har tatt kontakt med Hausken og en klinikk i Danmark via mail for å høre om de har større tro på å få det til, hvis de ikke har det vurderer vi å se på mulighetene til å bruke eggdonor.

Helt enig med holmenkoll2014. Dei sa til oss også at vi hadde genfeil, men som jeg skrev lenger oppe, vi gikk fra bunn til topp med andre medisiner. Håper du holder oss oppdatert om svaret hos Hausken og klinikken i Danmark....det er viktig å dobbelsjekke alt etter mine erfaringer. Lykke til.

Anonymous poster hash: e0960...6e3

Annonse

Tusen takk. De har gitt veldig lite informasjon om hva de tror har vært feil. Det var ikke genfeil, men genetisk i forhold til at jeg nok kom til å komme i overgangsalderen tidlig og at eggene mine var begynt å bli dårlige så tidlig. Jeg vet ikke om de har tatt AMH, har ikke kommet på å spørre om dette, ettersom at jeg ikke visste at det var et tema. Venter fortsatt på svar fra Hausken og Danmark. Men vi kommer nok til å dobbeltskjekke med noen andre, ønsker ikke å gå igjennom dette flere ganger med Haugesund sykehus.

Tusen takk. De har gitt veldig lite informasjon om hva de tror har vært feil. Det var ikke genfeil, men genetisk i forhold til at jeg nok kom til å komme i overgangsalderen tidlig og at eggene mine var begynt å bli dårlige så tidlig. Jeg vet ikke om de har tatt AMH, har ikke kommet på å spørre om dette, ettersom at jeg ikke visste at det var et tema. Venter fortsatt på svar fra Hausken og Danmark. Men vi kommer nok til å dobbeltskjekke med noen andre, ønsker ikke å gå igjennom dette flere ganger med Haugesund sykehus.

Hva mener lege med overgangsalder? At du har lav egg reserve? At du har mange egg som er genetisk feil?  Overgangsalder er vanligst i årene 45-55. Så hva betyr 37-38 fertilitetsalder?.  Det er mange kvinne mellom 37, 38, 39 og 40 som klarer å bli gravid. 

Veldig rart forklaring fra Lege. AMH er en standard blodprøve i IVF behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...