Gå til innhold

Aner ikke hva som skjedde med meg i bil idag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle kjøre hjem fra veterinær og ut på hovedveien. Katta hylte bare (fælt å høre på). På veien var det mye trafikk og på p plassen hadde jeg to biler bak meg. Greide å kvele bilen 3-4 ganger!! Kjører vanligvis automatgir, men har leiebil nå.. Bilen bak meg tuta og ble så irritert at han kjørte på veien, la seg på min høyre side og kjørte. Foten min på cllutch bare ristet og jeg ble så skjelven og nervøs. Rygget bak og gikk ut av bil i 5 min, så greide jeg å kjøre igjen.. Resten av turen gikk bra, men fy fader.. Så ekkelt når foten bare rister og jeg helt ukontrollert ble så nervøs.

Anonymous poster hash: b694f...9bc

Fortsetter under...

Skrevet

En forsinket reaksjon på det at katten har vært syk/skadet/operert, som ble forsterket av kattens smerte- eller redselshyl?

I kombinasjon med fremmed bil.

Anonymous poster hash: f9fce...81a
Skrevet

En forsinket reaksjon på det at katten har vært syk/skadet/operert, som ble forsterket av kattens smerte- eller redselshyl?

I kombinasjon med fremmed bil.

Hun ble ikke operert, de tok bare en ultralyd på katta. Men ja, kattehyl er nesten verre enn barnegråt. Har kjørt denne bilen i 2 uker ca og stort sett har det gått fint. Min bil er på verksted. Føltes nesten ut som en form for angst. Kroppen min reagerer så rart på stress..

Skrevet

Hun ble ikke operert, de tok bare en ultralyd på katta. Men ja, kattehyl er nesten verre enn barnegråt. Har kjørt denne bilen i 2 uker ca og stort sett har det gått fint. Min bil er på verksted. Føltes nesten ut som en form for angst. Kroppen min reagerer så rart på stress..

Ja, det kan virke som en form for angst, eller i hvert fall en psykisk reaksjon.

Kanskje du kan ha nytte av å begynne med f.eks. yoga, qigong, meditasjon/mindfullness - det gjør ofte at man takler stress bedre :)

Det er mye spennende som starter opp nå på høsten, så sjekk hva som finnes der du bor.

Er det større problemer i livet ditt som gjør at det er mye stress, så kanskje du bør få hjelp til å løse opp i det?

Ta dette som et nyttig signal, du må gjøre noe for å redusere stressnivået ditt og trene slik at du takler stress bedre :)

Skrevet

Sånn har jeg det ofte. Kjenner adrenalin og katekolsminer "flushe" ut i kroppen.. blir drivende hvit i ansiktet og skjelver skikkelig i beina.. Og på hendene. Hele kroppen igrunnen.. Det er nok en kroppslig angst-reaksjon. Jeg fikk det sånn etter en psykisk tung periode med svært lite søvn og veldig mye sorg (faren min døde en grusom kreftdød ila få mnd). Og det blir liksom ikke bedre..

Veldig upraktisk for min del, da jeg i akuttsituasjoner på jobb skal opptre behersket og kontrollert. Isteden skjelver jeg som et aspeløv i hjertestans-situasjoner.. Jeg er utad veldig rolig, men skjelvingen/kroppen avslører at jeg er kjempestressa.. Det er pinlig!!!

Lurer på om noen vet hvordan man kan bli kvitt dette problemet!?

Anonymous poster hash: c724c...931

Skrevet

Det er så hjelpsomt med slike sjåfører som ligger bak og tuter. Akkurat som om du kvelte motoren på pur f🙄 Vil ikke tro det hjalp spesielt på situasjonen.

Anonymous poster hash: bc5f1...340

Annonse

Skrevet

Har ei venninne som har slitt innimellom med noe av det samme. Hos henne er det ofte psykiske påkjenninger kombinert med stress.

Anonymous poster hash: 0eb3b...960

Skrevet

Sånn har jeg det ofte. Kjenner adrenalin og katekolsminer "flushe" ut i kroppen.. blir drivende hvit i ansiktet og skjelver skikkelig i beina.. Og på hendene. Hele kroppen igrunnen.. Det er nok en kroppslig angst-reaksjon. Jeg fikk det sånn etter en psykisk tung periode med svært lite søvn og veldig mye sorg (faren min døde en grusom kreftdød ila få mnd). Og det blir liksom ikke bedre..

Veldig upraktisk for min del, da jeg i akuttsituasjoner på jobb skal opptre behersket og kontrollert. Isteden skjelver jeg som et aspeløv i hjertestans-situasjoner.. Jeg er utad veldig rolig, men skjelvingen/kroppen avslører at jeg er kjempestressa.. Det er pinlig!!!

Lurer på om noen vet hvordan man kan bli kvitt dette problemet!?

Øv på avslapnkngsteknikker. Google litt om emnet. Meditasjon. Se for deg en situasjon du kan bli stresset i når du er i ro hjemme, se for deg hvordan du vanligvis reagerer. Se deretter for deg hvordan du heller vil reagere. Tenk situasjonen om og om igjen og øv deg på å mentalt reagere på ønsket vis. Hjernen vil huske dette neste gang du opplever en stressende situasjon. Du må bare øve...Samt jobbe med underliggende årsak til reaksjonen din. Prioriter avslapning og feks yoga i hverdagen. Snakk med noen dersom du enda er i sorgprosess.

Skrevet

Vil være forsiktig med å si at det er angst osv. På meg høres det ut som om du ble dritstressa. Du får jo adrenalinkick av stress også, som kan gi skjelvinger. Kombinasjonen kattehyl, manuell giring, og trafikkbildet gjorde nok at du jaget deg skikkelig opp. Som andre nevner, øv på stressmestring og avslapningsteknikker.

Anonymous poster hash: 73351...926

Skrevet

Dette skjer meg hver gang jeg blir skikkelig stressa i trafikken. Jeg fikk lappen for bare 1 1/2 år siden, og det er virkelig ekkelt (spesielt siden skjelvinger gjør det vanskelig å kontrollere bilen). Det er ikke angst - frykten/stresset har en årsak, og det er ingen vedvarende tilstand. Jeg tror det er noe med hvordan man sitter som gjør at det er beina som blir mest ramma. Hva man kan gjøre med det, vet jeg ikke da.

Anonymous poster hash: 4986d...027

Skrevet

Øv på avslapnkngsteknikker. Google litt om emnet. Meditasjon. Se for deg en situasjon du kan bli stresset i når du er i ro hjemme, se for deg hvordan du vanligvis reagerer. Se deretter for deg hvordan du heller vil reagere. Tenk situasjonen om og om igjen og øv deg på å mentalt reagere på ønsket vis. Hjernen vil huske dette neste gang du opplever en stressende situasjon. Du må bare øve...Samt jobbe med underliggende årsak til reaksjonen din. Prioriter avslapning og feks yoga i hverdagen. Snakk med noen dersom du enda er i sorgprosess.

Takk for fint svar!

Det er så irriterende å ha det sånn, for jeg er egentlig veldig erfaren, absolutt ikke handlingslammet, jeg er dreven i jobben min..

Nå skal det nesten ikke noe til før jeg skjelver.. Har tenkt å ta det opp med legen min, men er redd jeg blir sykemeldt. Er i en veldig stressende jobb, kroppen slitet med turnus-omskifting, samlivet er i ferd med å rakne, jeg får ikke nok søvn totalt sett, har opplevd enda flere dødsfall i nær familie nylig. Er nok mange ting som gjør at kroppen pøser adrenalin..

Skrevet

Det er så hjelpsomt med slike sjåfører som ligger bak og tuter. Akkurat som om du kvelte motoren på pur f Vil ikke tro det hjalp spesielt på situasjonen.

Anonymous poster hash: bc5f1...340

Nei ikke sant... HATER å kjøre inni byen her!! Virkelig H_A_T_E_R... Min bil med automatgir er lett å komme seg inn og ut av rundkjøringer med, ellers blir bilistene her så jævla hissige. Kjente jeg var veldig nervøs for om det samme skulle skje idag da jeg måtte inn i en rundkj. med mye trafikk, men idag gikk det riktig så greit. Må bare bli flinkere å takle stress. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...