Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #26 Skrevet 16. august 2016  Tror ikke jeg har skrevet om dette her fÞr, men vet at i alle fall en til fra vennegjengen, som fikk samme behandling. Jeg opplevde det ikke sÄ traumatisk som mange vil ha det til her, men jeg visste kanskje ikke bedre, jeg trodde vel jeg hadde meg selv Ä takke, i og med jeg hadde gjort noe jeg visste jeg ikke hadde lov til som fÞrte til straffen.  Anonymous poster hash: 60919...f2d At du kjenner en til er helt utrolig! Hvilken krok kommer dere fra, hvor man finner FLERE foreldre som putter et sÄpestykke i baken pÄ barna sine? Jeg er fra en liten bygd, vokst opp pÄ 70 tallet, og aldri hÞrt om noen som fikk "ris pÄ blanke messingen" (som de kunne true med, men som aldri skjedde) Mine foreldre slo meg aldri, men flere av vennene mine fikk en klaps i baken, men med klÊrne Pà . Foreldrene dine var ikke snille! à ta av noen klÊrne, presse et sÄpestykke (eller del av det) opp i baken pÄ noen kvalifiserer ikke til snill. Det vitner om Ä vÊre grusom og kanskje noe tilbakestÄende. Hadde dette skjedd i dag, hadde bv tatt barnet pÄ flekken. Ingen normale mennesker gjÞr sÄnt, hverken nÄ eller fÞr i tiden. KjÊre deg, de puttet ting INN i kroppen din for Ä fÄ deg til Ä bli syk, og bÊsje deg ut, innestengt pÄ rommet. Hvilke foreldre vil barna sine sÄ vondt? Om det ikke er for at de ikke har kjÊrlighet til barnet.  Anonymous poster hash: 5b737...a4e
Gjest Antarctica Skrevet 16. august 2016 #27 Skrevet 16. august 2016 At du kjenner en til er helt utrolig! Hvilken krok kommer dere fra, hvor man finner FLERE foreldre som putter et sÄpestykke i baken pÄ barna sine? Jeg er fra en liten bygd, vokst opp pÄ 70 tallet, og aldri hÞrt om noen som fikk "ris pÄ blanke messingen" (som de kunne true med, men som aldri skjedde) Mine foreldre slo meg aldri, men flere av vennene mine fikk en klaps i baken, men med klÊrne Pà . Foreldrene dine var ikke snille! à ta av noen klÊrne, presse et sÄpestykke (eller del av det) opp i baken pÄ noen kvalifiserer ikke til snill. Det vitner om Ä vÊre grusom og kanskje noe tilbakestÄende. Hadde dette skjedd i dag, hadde bv tatt barnet pÄ flekken. Ingen normale mennesker gjÞr sÄnt, hverken nÄ eller fÞr i tiden. KjÊre deg, de puttet ting INN i kroppen din for Ä fÄ deg til Ä bli syk, og bÊsje deg ut, innestengt pÄ rommet. Hvilke foreldre vil barna sine sÄ vondt? Om det ikke er for at de ikke har kjÊrlighet til barnet.  Anonymous poster hash: 5b737...a4e Her er den tidligere trÄden; det er visst flere som har opplevd det... Jeg har heller ikke hÞrt om det og lurer virkelig pÄ hvordan man foreslÄr noe sÄnt for f eks partneren! http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/143602223-hvilken-type-straff-brukte-foreldrene-dine-i-oppdragelsen/page-1
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #28 Skrevet 16. august 2016 Mine foreldre er Þkonomiske rotekopper og vi barna fikk merke det. Gikk aldri sÄ langt som at strÞmmen ble stengt, men purringer hver eneste dag, namsmann kom for Ä ta utlegg (var selvsagt ingenting Ä hente, men bare at han kom var forferdelig ubehagelig da jeg skjÞnte hva det hele betyr) og fra mitt perspektiv at vi aldri fikk det vi trengte. KlÊr kjÞpte vi aldri, vi arvet absolutt alt fra snille naboer. Sko var et problem, jeg husker godt den vinteren da jeg hadde hull i skoa og gikk med blaute bein i et halvt Är. Ingen fritidsaktiviteter, vi hadde ikke penger til treningsavgift eller utstyr, bare Ä komme seg dit var umulig.  Som voksen stiller jeg spÞrsmÄlstegn at min far hadde bil han ikke trengte for Ä komme seg til jobb og at han rÞykte mye. Store utgiftsposter som jeg selv hadde kuttet tvert for mine barn.  Ellers hadde jeg en flott barndom, mange hyggelige minner fra kvelder med brettspill og latter. Kronisk pengemangel sliter ogsÄ pÄ barna og som voksen er jeg dessverre ganske gjerrig. Klarer ikke unne meg ting, og trenger velfylt konto for Ä fÞle meg vel. Anonymous poster hash: a8501...b8c
Hengebukksvinet Skrevet 16. august 2016 #29 Skrevet 16. august 2016 DĂžde fra meg, begge to...Anonymous poster hash: 82e11...44b Samme her:-(
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #30 Skrevet 16. august 2016 Jeg var livredd som barn. FÞlte aldri trygghet, lÄ vÄken hver eneste natt og var redd for Ä sove. Sliter fremdeles med Ä sove om natten. Psykisk syk mor, ikke helt stabil far. Mye krangling, alltid dÄrlig stemning. Barndom full av angst. De gjorde ikke noe sÄnn spesifikt galt, de bare fulgte ikke opp pÄ en ordentlig mÄte. Rotete Þkonomi, ikke god oppfÞlging mtp hygiene, ingen oppfÞlging av skolearbeid, ingen sosialisering eller aktivisering, uhygienisk hjem med mye rot (sÄnn type avstengte rom pga for mye rot), blakk hver mÄned og ofte lite mat i skapene, osv. Det aller verste er egentlig at de ikke fulgte opp tannhygiene. Det betaler jeg prisen for (bokstavelig talt) den dag i dag.   Min mann derimot har hatt svÊrt voldelige foreldre. BÄde psykisk og fysisk mishandling. Avstraffelse og ydmykelse. Redsel og regelrett tortur. De historiene han har fortalt har fÄtt det til Ä gÄ kaldt ned over ryggen pÄ meg mang en gang.. Har lyst Ä kaste opp med tanken pÄ hvor ondskapsfull det gÄr an Ä bli mot sine barn. Anonymous poster hash: d81f5...84a
TPK Skrevet 16. august 2016 #31 Skrevet 16. august 2016 Ser at jeg har vÊrt veldig heldig! Det eneste "fÊle" jeg kan huske (fÞltes utrolig ille der og da!) var at jeg mÄtte vÊre ute i hagen en halvtime en gang etter Ä ha kranglet/plaget mamma hele formiddagen.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #32 Skrevet 16. august 2016  Tror ikke jeg har skrevet om dette her fÞr, men vet at i alle fall en til fra vennegjengen, som fikk samme behandling. Jeg opplevde det ikke sÄ traumatisk som mange vil ha det til her, men jeg visste kanskje ikke bedre, jeg trodde vel jeg hadde meg selv Ä takke, i og med jeg hadde gjort noe jeg visste jeg ikke hadde lov til som fÞrte til straffen.  Anonymous poster hash: 60919...f2d    Om det var traumatisk eller ikke for deg, det er det bare du som vet. Det er ikke noe andre "vil ha det til", hva som er traumatiserende er subjektivt og handler bare om din reaksjon. Derimot er det mulig Ä objektivt fastslÄ at foreldrene dine bedrev grov barnemishandling.  Anonymous poster hash: f3fd5...b03
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #33 Skrevet 16. august 2016 Moren min gjorde meg aldri noe. Men faren min var alkoholiker og fullstendig uforutsigbar. Jeg har ikke tall pÄ alle puber, klubber og hjemmefester jeg var med pÄ fÞr jeg begynte pÄ skolen. Rart i dag Ä tenke pÄ at ingen brydde seg om at det satt et barn pÄ pub med bare drita folk (80-tallet) Da jeg var alene med han sov jeg som regel pÄ soffan, for en eller annen fyllik hadde tatt senga mi. Jeg mÄtte ogsÄ lage mat til meg selv, og stelle meg selv. Var mye redd og ensom. Husker jeg snudde klÊrne mine pÄ vrangen for Ä se noenlunde rein ut. Men ble aldri slÄtt.  Anonymous poster hash: 5b737...a4e
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #34 Skrevet 16. august 2016 At du kjenner en til er helt utrolig! Hvilken krok kommer dere fra, hvor man finner FLERE foreldre som putter et sÄpestykke i baken pÄ barna sine? Jeg er fra en liten bygd, vokst opp pÄ 70 tallet, og aldri hÞrt om noen som fikk "ris pÄ blanke messingen" (som de kunne true med, men som aldri skjedde) Mine foreldre slo meg aldri, men flere av vennene mine fikk en klaps i baken, men med klÊrne Pà . Foreldrene dine var ikke snille! à ta av noen klÊrne, presse et sÄpestykke (eller del av det) opp i baken pÄ noen kvalifiserer ikke til snill. Det vitner om Ä vÊre grusom og kanskje noe tilbakestÄende. Hadde dette skjedd i dag, hadde bv tatt barnet pÄ flekken. Ingen normale mennesker gjÞr sÄnt, hverken nÄ eller fÞr i tiden. KjÊre deg, de puttet ting INN i kroppen din for Ä fÄ deg til Ä bli syk, og bÊsje deg ut, innestengt pÄ rommet. Hvilke foreldre vil barna sine sÄ vondt? Om det ikke er for at de ikke har kjÊrlighet til barnet.  Anonymous poster hash: 5b737...a4e Jeg er medlem av flere foreldregrupper pÄ fb, og det er skummelt Ä se at det er mennesker som anbefaler dette nÄr barnet er forstoppet. Har sett det flere ganger og nÄ er vi i 2016.  Greit, det blir ikke helt det samme, i og med de fÄr lov Ä benytte toalett eller bleie (for bleiebarn), og barnet trenger Ä fÄ bÊsjet, men syns det er ganske utrolig at voksne mennesker i dag ikke har bedre metoder enn en sÄpebit i rumpa..  Anonymous poster hash: 21b3d...d41
Gjest Antarctica Skrevet 16. august 2016 #35 Skrevet 16. august 2016  Jeg er medlem av flere foreldregrupper pÄ fb, og det er skummelt Ä se at det er mennesker som anbefaler dette nÄr barnet er forstoppet. Har sett det flere ganger og nÄ er vi i 2016.  Greit, det blir ikke helt det samme, i og med de fÄr lov Ä benytte toalett eller bleie (for bleiebarn), og barnet trenger Ä fÄ bÊsjet, men syns det er ganske utrolig at voksne mennesker i dag ikke har bedre metoder enn en sÄpebit i rumpa..  Anonymous poster hash: 21b3d...d41 Blir noe helt annet enn Ä bruke det som straff. Men miniklyx er nok Ä anbefale likevel...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #36 Skrevet 16. august 2016 Dessverre overfÞrt dÄrlig selvbilde pÄ meg, ved Ä vÊre veldig kritisk til egen, og pÄpeke utseende pÄ alle andre hele tiden.   Ikke vondt ment, men jeg prÞver veldig Ä fokusere pÄ ting barna gjÞr som er flott. Utseende er bare noe man fÄr «tildelt», uten Ä gjÞre noe for det (gir da sÄklart ikke blaffen i hygiene, renr klÊr ol)  Anonymous poster hash: 26758...f5c
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #37 Skrevet 16. august 2016 Ikke annet enn at de meldte familien inn i en i mine Þyne ekstrem kristen sekt (JV) da jeg var syv. Ellers var de snille og gode foreldre, selv om de var litt gammeldagse og konservative. Fysisk avstraffing drev de ikke med. Er sjokkert over det med sÄpebiten i rompa.. En ting er hvis det blir gjort i beste mening(forstoppelse) men Ä benytte en slik straffemetode... Har ikke ord. Aldri hÞrt om det fÞr nÄ  Anonymous poster hash: 3f5cb...508
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #38 Skrevet 16. august 2016 Husker jeg ble vitne til at pappa klikket pÄ min eldre sÞster. Slo oh lugget henne fordi hun svarte litt provoserende. Helt ille. Pappa var en aggressiv surpomp nÄr vi var smÄ. Husker godt at vi gikk rundt pÄ nÄler for Ä ikke fÄ han sur. NÄ er han gammel oh hyggelig.  Anonymous poster hash: 67067...15c
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #39 Skrevet 16. august 2016 Jeg fikk hver uke ris pÄ rumpa (fÞdt sent pÄ 80-tallet. MÄtte hente bjÞrkekvisten selv i skogen. Ble vel ruset fra jeg var veldig liten til jeg var 10-11 Är. Da nektet jeg Ä kle av meg buksa for Ä fÄ ris. Sa til faren min at jeg kom til Ä si til alle at jeg mÄtte ta av buksa foran min egen far. Da sluttet han tvert. Men da fikk jeg heller klaps i ansiktet nÄr jeg var ulydig.  Jeg vokste ogsÄ opp i en sekt som nesten Þdela min psykiske helse totalt. Har idag store issues med flere ting selv om jeg faktisk fungerer normalt.  Jeg hadde ogsÄ en psykisk syk mor som absolutt ikke var tilstede for meg.  NÄ i idag har vi et platonisk forhold. Jeg reiste fra hjembyen min sÄ fort jeg hadde sjansen og har aldri flyttet tilbake. Altfor mange vonde minner.  Anonymous poster hash: 45b6c...024
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #40 Skrevet 16. august 2016 Jeg fikk hver uke ris pÄ rumpa (fÞdt sent pÄ 80-tallet. MÄtte hente bjÞrkekvisten selv i skogen. Ble vel ruset fra jeg var veldig liten til jeg var 10-11 Är. Da nektet jeg Ä kle av meg buksa for Ä fÄ ris. Sa til faren min at jeg kom til Ä si til alle at jeg mÄtte ta av buksa foran min egen far. Da sluttet han tvert. Men da fikk jeg heller klaps i ansiktet nÄr jeg var ulydig.  Jeg vokste ogsÄ opp i en sekt som nesten Þdela min psykiske helse totalt. Har idag store issues med flere ting selv om jeg faktisk fungerer normalt.  Jeg hadde ogsÄ en psykisk syk mor som absolutt ikke var tilstede for meg.  NÄ i idag har vi et platonisk forhold. Jeg reiste fra hjembyen min sÄ fort jeg hadde sjansen og har aldri flyttet tilbake. Altfor mange vonde minner.  Anonymous poster hash: 45b6c...024 Mente selvfÞlgelig RISET og ikke ruset.  Anonymous poster hash: 45b6c...024
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #41 Skrevet 16. august 2016 De hadde sex, mens jeg lÄ ved siden av. Vi var pÄ campingferie, og hadde bare en seng. Jeg sov da de begynte, men vÄknet av brÄket. Jeg var 10 Är. Det var ikke siste gang det hendte. Jeg syntes det var skikkelig ekkelt. Fikk vondt i magen hver gan vi skulle noen steder og jeg visste at jeg mÄtte sove pÄ samme rom som dem. Sliter fortsatt med sexlyder som minner meg om hvor ekkelt jeg synes det var!  Anonymous poster hash: a91cc...048
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #42 Skrevet 16. august 2016 Jeg tror ikke det med sÄpebiten gÄr under omsorgssvikt. Mishandling, ja! Men ikke omsorgssvikt (tror jeg).  Jeg levde nemlig under grov omsorgssvikt - mora mi sÄ meg aldri, anerkjente meg aldri, betalte ikke regninger slik at strÞmmen ble skrudd av midt pÄ vinteren mens hun var pÄ jobb og vi var hjemme og frÞs, brukte penger pÄ fine ting og vin til seg selv mens vi ikke hadde noe utstyr, lite klÊr og sÄnt, nÞkkelbarn fra jeg var liten og uten Ä passe pÄ at jeg faktisk hadde nÞkkel (mÄtte titt og ofte bryte meg inn vinduene eller fryse pÄ trappa til hun kom sent hjem fra jobb), dÄrlig kosthold, ingen rutiner, og pÄ toppen av det hele psykisk mishandling gjennom alle Ära.  Anonymous poster hash: b470f...420 Mishandling og ydmykelse er svikt i omsorg - altsÄ omsorgssvikt. Selvsagt er det Ä putte noe inn i analen pÄ et barn, bortsett fra i medidinsk behandling, omsorgssvikt.    Anonymous poster hash: a83eb...004
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #43 Skrevet 16. august 2016 Ble slÄtt i sinne, sÄ det var ikke utspekulert bevisst straff, slik som hun med sÄpen, men ille likevel.  Fikk hÞre ofte at jeg var dum, kald, tykk ( var undervektig), kom aldri til Ä bli til noe. Og min mor lurte oss til Ä gjÞre ting vi ikke fikk lov til, slik at hun kunne sladre til far slik at han slo oss  Anonymous poster hash: bda01...76a
februarprins2013 Skrevet 16. august 2016 #44 Skrevet 16. august 2016 ikke sÄ veldig alvorlig som jeg ser flere tilfeller av her,men det verste for meg er at de leste dagbÞkene mine,men er en bagatell i forhold til hva andre har opplevd
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #45 Skrevet 16. august 2016 Ble kasta ut hjemmefra da mor fikk seg ny kjĂŠreste. Hun sa det ikke var plass til meg da han skulle flytte inn. Â Anonymous poster hash: 1bad1...1a0
overlord Skrevet 16. august 2016 #46 Skrevet 16. august 2016 Huff, sÄ trist lesing. Mine foreldre har kun gitt stÞtte og kjÊrlighet og er fortsatt til uvurderlig hjelp. PrÞver Ä vÊre en like god forelder for mine barn.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #47 Skrevet 16. august 2016  Jeg er medlem av flere foreldregrupper pÄ fb, og det er skummelt Ä se at det er mennesker som anbefaler dette nÄr barnet er forstoppet. Har sett det flere ganger og nÄ er vi i 2016.  Greit, det blir ikke helt det samme, i og med de fÄr lov Ä benytte toalett eller bleie (for bleiebarn), og barnet trenger Ä fÄ bÊsjet, men syns det er ganske utrolig at voksne mennesker i dag ikke har bedre metoder enn en sÄpebit i rumpa..  Anonymous poster hash: 21b3d...d41 Jeg fikk det anbefalt pÄ legevakten da jeg ringte om forstopprlse pÄ min 1-Äring...  Anonymous poster hash: 61fc0...213
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #48 Skrevet 16. august 2016 Jeg fikk hver uke ris pÄ rumpa (fÞdt sent pÄ 80-tallet. MÄtte hente bjÞrkekvisten selv i skogen. Ble vel ruset fra jeg var veldig liten til jeg var 10-11 Är. Da nektet jeg Ä kle av meg buksa for Ä fÄ ris. Sa til faren min at jeg kom til Ä si til alle at jeg mÄtte ta av buksa foran min egen far. Da sluttet han tvert. Men da fikk jeg heller klaps i ansiktet nÄr jeg var ulydig.  Jeg vokste ogsÄ opp i en sekt som nesten Þdela min psykiske helse totalt. Har idag store issues med flere ting selv om jeg faktisk fungerer normalt.  Jeg hadde ogsÄ en psykisk syk mor som absolutt ikke var tilstede for meg.  NÄ i idag har vi et platonisk forhold. Jeg reiste fra hjembyen min sÄ fort jeg hadde sjansen og har aldri flyttet tilbake. Altfor mange vonde minner.  Anonymous poster hash: 45b6c...024 Du vet at platonisk forhold betyr et forhold uten seksuelt samvÊr/seksuell relasjon?  Anonymous poster hash: d9d93...fba
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #49 Skrevet 16. august 2016 NÄr jeg satt hjemme hos min mor i voksen alder, grÄt og var helt fra meg fordi jeg akkurat hadde funnet ut at samboeren min hadde et forhold pÄ si mens jeg var gravid, og fikk beskjed om Ä ta meg sammen, ta pÄ mascara og dra hjem igjen.  Anonymous poster hash: 40d85...b7e
Anonym bruker Skrevet 16. august 2016 #50 Skrevet 16. august 2016 Ja, jeg vokste jo opp pÄ 70-90 tallet og der vi bodde, sÄ var juling svÊrt vanlig. Mitt liv har vÊrt et helvete, synest jeg selv ihvertfall og jeg kan ikke forstÄ hvordan foreldre kan slÄ sine egne barn sÄ til de grader..  Det skulle ikke mye til, fÞr vi ble slÄtt pÄ bar bak, med hÄnd eller det som var nÊrmest av div redskaper.  Jeg ble mobbet som liten fordi jeg var svÊrt beskjeden og hadde noen komplekser for en liten feil jeg hadde et synlig sted pÄ kroppen. Jeg stakk derfor av fra skolen ofte, for der ble jeg spyttet pÄ og banket opp hver eneste dag uten at lÊrerene gadd Ä bry seg. Hvis en av mine foreldre fant meg hvor jeg enn hadde gjemt meg, sÄ ble jeg bÊrt etter hÄret hele veien hjem, til stor underholdning for de vi mÞtte pÄ vÄr vei.. SÄ lugging, risting, juling pÄ bar bak(rumpe), utskjelling , husarrest, ble nektet Ä,vÊre med venner i lange tider, fratatt goder , utskjelt, bli fortalt hvor dum en var og at man aldri kom til Ä klare noen ting , det var helt vanlig hos oss.. Men det aller verste og det som jeg faktisk husker aller best, det var en gang mine foreldre diskuterte oss barn og hvor hÄplÞse vi var. Plutselig hÞrer jeg min mor si, at hun skulle Þnske jeg aldri var blitt fÞdt.. Det er det eneste som sitter spikret hos meg fortsatt og nÄr jeg tenker pÄ det, sÄ blir jeg forferdelig trist, selv om dette er mange Är siden og jeg har med tiden fÄtt et bra forhold til mine foreldre, men det er ikke mer enn tiÄr siden det skjedde, fÞr den tid, sÄ var vi mer pÄ kant med hverandre.  Mine barn skal aldri oppleve det vi, sÞskene mine og jeg har opplevd..ingen av mine sÞsken fÞrer en sÄnn 'oppdragelse' pÄ sine barn, heldigvis..  Anonymous poster hash: d8ddd...bf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ