GĂ„ til innhold

Hva er det verste foreldrene dine har gjort mot deg?đŸ‘šâ€đŸ‘©â€đŸ‘§

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor slo meg som liten. Hun kjeftet og skrek mye og blandet meg inn i voksenproblemer. Hun er psykisk ustabil.

Min far brydde seg lite om meg. Holdt ikke avtaler og ga meg hÄp om ting vi skulle gjÞre. Jeg ble alltid like skuffet da han ikke holdt avtaler.

Dere?

Anonymous poster hash: 80c4b...f03

Skrevet

I utgangspunktet snille foreldre, men de kastet oss mellom seg hele oppveksten. Jeg mÄtte flytte 14 ganger fÞr jeg var 16.

Det aller verste min far har gjort mot meg, er Ä gifte seg med ei psykopatisk og gjennomfÞrt ond kvinne, og ikke skille seg fra henne nÄr han sÄ hvor ille hun behandlet oss. Hvordan kunne han godta at hun hatet oss, latterliggjorde hver ting vi sa og gjorde og aldri viste et fnugg av vennskapelighet overfor oss, hans egne barn? Hun bedrev psykisk mishandling av barn, og han gjorde ingenting. Sykt.

Anonymous poster hash: 5ea80...138

Skrevet

Det verste, vel.. at de lĂžy og sa vi skulle gjĂžre ting som aldri hendte er vel en bagatell.

Jeg slet psykisk som ungdom, ble bla.a mobbet pÄ skolen og hadde gÄtt gjennom noe ganske dramatisk, og de reagerte med Ä banke meg opp. Si at jeg var lat (=lite verdt), og andre ukvemsord...

Mamma heiet pÄ pappa da han sa at han skulle banke meg opp og dro meg langs gulvet.

StoresÞsteren min fikk alltid mobbe meg, gjennom hele oppveksten, de sa bare "nei, nei, sÄnn mÄ du ikke gjÞre :) " da hun oppfÞrte seg som det hespetreet hun fortsatt er. 

Jo, og sÄ sluttet de Ä pusse tennene mine da jeg var 8 Är, og sÞrget ikke for at jeg gikk med rene klÊr, sÄ kunne gÄ med samme trusen i en uke osv :) Ikke dusjet jeg heller. De ga rett og slett opp! (Hadde 3 barn). 

Pr idag sÄ husker de ikke noe av det selv, men jeg har tilgitt dem. De gjÞr mye dumt, har mange dumme meninger, men jeg har lÊrt meg Ä ignorere det. 

Anonymous poster hash: a189c...bb3
Skrevet

Det mÄ vÊre da faren min la seg pÄ flatfylla i syden og jeg mÄtte klare meg selv i en alder av 12.

Anonymous poster hash: 1613c...fcc

Skrevet

At de lot meg bli sykelig overvektig allerede som barn.

Anonymous poster hash: b83a2...ba1
Skrevet

Etter foreldrene mine skilte seg fant pappa seg en dame som i begynnelse var helt OK men viste seg til Ä bli ett monster. Hun torturerte meg psykisk fra jeg var 12 til jeg var 19 da rÞmte jeg landet. Min mor flyttet en del og bodde langt fra skolen og virket som ikke brydde seg sÄ mye.

Sliter fremdeles den dag idag pga alt stemoren min gjorde mot meg. Og hun slo sĂžsteren min.

Anonymous poster hash: dd03e...983

Skrevet

At jeg ikke fikk dra til Hemsedal pÄ hyttetur med noen eldre kule venner da jeg var 16 Är. Akkurat da hatet jeg dem ;)

Skrevet

Mine er verdens snilleste altsÄ.

Men jeg hadde noen plager med mage, tarm og urinveier. SÄ skulle undersÞkes pÄ sykehuset. FÄ et kamera opp i rumpa. UndersÞke endetarm. Ingen beroligende. Mamma og pappa holdt meg fast mens legen forsÞkte undersÞke meg. Jeg ble helt vill og de mÄtte avbryte undersÞkelsen.

Jeg var tre Är og ble fryktelig traumatisert. Hadde fÞlelsen av Ä bli voldtatt. Har snakket med mamma om det. Hun er sÄ lei seg, en annen lege pÄ sykehuset hadde i ettertid sagt at jeg skulle vÊrt dopet ned men det hadde skjedd en glipp.

Fortsatt fÄr jeg klump i magen av Ä tenke pÄ det.

Ikke mamma og pappa sin feil, annet enn at de skulle sagt nei med en gang jeg ble redd. De forsĂžkte i ti minutter fĂžr de gav seg.

Anonymous poster hash: 30b7b...5a9

Skrevet

DĂžde fra meg, begge to...

Anonymous poster hash: 82e11...44b

Skrevet

Jeg reagerte ikke da, og har ikke tatt skade av det, men tenker jo nÄ i ettertid at det ikke var greit. Men samtidig var det jo en annen tid. Samme hva jeg gjorde galt, sÄ skulle straffen alltid utfÞres pÄ rumpa. Fikk ris pÄ bar rumpe rett som det var, og hadde jeg gjort noe virkelig ille, fikk jeg en sÄpebit dyttet inn i rumpa som en stikkpille og ble deretter riset og sendt opp pÄ rommet. Fikk ikke komme ned igjen fÞr jeg fikke beskjed om det. Hendte til og med at jeg bÊsjet meg ut. SÄpe i rumpa virker veldig avfÞrende.

Ser dette ser fÊlt ut, men egentlig var foreldrene mine veldig snille og omsorgsfulle, og jeg har ikke noe nag til dem, selv om jeg vet at det de gjorde var galt.

Anonymous poster hash: 60919...f2d
Skrevet

Jeg har vokst opp i et ganske kaldt hjem uten noen form for Äpenhet. Det har preget meg til langt opp i voksenÄrene.

Alt skulle hysjes ned og jeg turte aldri fortelle dem noe som helst. Turte ikke fortelle det til mamma da jeg fikk mensen. Og da jeg fikk min fÞrste kjÊreste ble jeg mobbet av foreldrene mine som gjorde narr av ham, navnet hans osv. Sex var et ikketema, og en gang en venninne hadde skrevet et litt pÄ kanten dikt i min skoledagbok ble mamma krakilsk, brant boka mens hun skrek til meg at jeg og venninnen min var smÄ drittunger som ikke skulle tenke pÄ sÄnt. Vi var vel 13-14.

Jeg har et godt forhold til mamma i dag. Pappa har jeg egentlig aldri hatt noe forhold til. jeg har et Äpent forhold til alt nÄr det gjelder mine barn, det er ikke den ting de ikke skal kunne komme til meg med og fÄ min stÞtte og mine rÄd. Jeg Þnsker Ä vÊre den mammaen jeg sÄ at mine venninner hadde men ikke jeg.

Anonymous poster hash: f4031...5ce

Skrevet

Jeg reagerte ikke da, og har ikke tatt skade av det, men tenker jo nÄ i ettertid at det ikke var greit. Men samtidig var det jo en annen tid. Samme hva jeg gjorde galt, sÄ skulle straffen alltid utfÞres pÄ rumpa. Fikk ris pÄ bar rumpe rett som det var, og hadde jeg gjort noe virkelig ille, fikk jeg en sÄpebit dyttet inn i rumpa som en stikkpille og ble deretter riset og sendt opp pÄ rommet. Fikk ikke komme ned igjen fÞr jeg fikke beskjed om det. Hendte til og med at jeg bÊsjet meg ut. SÄpe i rumpa virker veldig avfÞrende.

Ser dette ser fÊlt ut, men egentlig var foreldrene mine veldig snille og omsorgsfulle, og jeg har ikke noe nag til dem, selv om jeg vet at det de gjorde var galt.

Det er jo helt sykt? Omsorgssvikt kalles det.

Anonymous poster hash: da321...62b

Skrevet

Ser dette ser fĂŠlt ut, men egentlig var foreldrene mine veldig snille og omsorgsfulle, og jeg har ikke noe nag til dem, selv om jeg vet at det de gjorde var galt.

Huff. Fikk vondt i magen av historien din.

Stakkars barnet deg.

Dette var jo skikkelig omsorgssvikt.

Anonymous poster hash: 30b7b...5a9

Skrevet

Pappa syns det var greit Ä slÄ oss som en del av oppdragelsen.

Etter en dÄrlig prÞve pÄ skolen sÄ fikk jeg beskjed om at jeg fikk juling om jeg kom hjem med en sÄ dÄrlig prÞve igjen :S

Skolen fanget aldri opp at jeg hadde store lĂŠrevansker.

Anonymous poster hash: db6d7...3e8

Skrevet

Ser dette ser fĂŠlt ut, men egentlig var foreldrene mine veldig snille og omsorgsfulle, og jeg har ikke noe nag til dem, selv om jeg vet at det de gjorde var galt.

Hva mener du med en annen tid? Vokste du opp pÄ 50/60 tallet?

Ingen jeg kjenner fikk ris pÄ baken uten klÊr pÄ 70-tallet.

SÄpe i rumpa? De mishandlet deg jo, sÄ hvordan kan du si at de egentlig er snille?

Det er sÄ mange forferdelige foreldre rundt om kring, helt grusomt Ä lese :(

Anonymous poster hash: 5b737...a4e

Skrevet

Hva mener du med en annen tid? Vokste du opp pÄ 50/60 tallet?

Ingen jeg kjenner fikk ris pÄ baken uten klÊr pÄ 70-tallet.

SÄpe i rumpa? De mishandlet deg jo, sÄ hvordan kan du si at de egentlig er snille?

Det er sÄ mange forferdelige foreldre rundt om kring, helt grusomt Ä lese :(

Anonymous poster hash: 5b737...a4e

Er fÞdt midt pÄ 70 tallet, og ris var nok dessverre helt vanlig her i bygda. Det med den sÄpebiten var nok ikke like vanlig, men vet i alle fall om en til som fikk samme behandling/straff. Men bare for Ä ha det pÄ det rene, jeg er kjempeglad i foreldrene mine, og jeg fÞler jeg har hatt en flott barndom.

Skrevet

Da jeg var ungdom var det flaut at de stakk seg ut (ateister pÄ et ikke stort sted fylt til randen av konservative kristne - la meg bare si det var moderat med nestekjÊrlighet i den kirken). Ser jo i voksen alder at de er megakule! De stilte opp ikke bare for egne barn, men ogsÄ for mine venner som havnet litt pÄ siden av det gode kristne selskap.

Jeg har rett og slett verdens beste foreldre og blir trist nÄr jeg leser hvor mange som har hatt foreldre som har behandlet dem dÄrlig.

Anonymous poster hash: d4c5a...5b8

Skrevet

Dytte en sÄpebit i rumpa? Herregud sÄ ondskapsfull straff.

Anonymous poster hash: 26758...f5c

Skrevet

SÄpe i rumpa? Det er jo grotesk barnemishandling! Straffe barnet ved Ä gi dem avfÞrende midler og ydmyke dem ved Ä nekte dem adgang til toalettet? Jeg blir helt kvalm! Grov omsorgssvikt, i dag ville det fÞrt til fengsel.

Anonymous poster hash: f3fd5...b03

Skrevet

Da jeg var 4 Är teipet faren min hendene mine med duck tape for at jeg ikke skulle bite negler. Husker at teipen var veldig stram, og jeg mÄtte ligge sÄnn en hel natt. Fikk ogsÄ ris pÄ rumpa ganske ofte, og ble lugget. Sa jeg noe stygt ble munnen min vasket med sÄpe (bokstavelig talt).

Moren min har aldri gjort meg noe kanskje bortsett fra at hun var sammen med faren min for lenge. Men jeg vokste opp i den tro at dette var helt normal, og tror vel egentlig det fortsatt. Har aldri fortalt det til noen.

Anonymous poster hash: b7170...253

Skrevet

Jeg tror ikke det med sÄpebiten gÄr under omsorgssvikt. Mishandling, ja! Men ikke omsorgssvikt (tror jeg).

Jeg levde nemlig under grov omsorgssvikt - mora mi sÄ meg aldri, anerkjente meg aldri, betalte ikke regninger slik at strÞmmen ble skrudd av midt pÄ vinteren mens hun var pÄ jobb og vi var hjemme og frÞs, brukte penger pÄ fine ting og vin til seg selv mens vi ikke hadde noe utstyr, lite klÊr og sÄnt, nÞkkelbarn fra jeg var liten og uten Ä passe pÄ at jeg faktisk hadde nÞkkel (mÄtte titt og ofte bryte meg inn vinduene eller fryse pÄ trappa til hun kom sent hjem fra jobb), dÄrlig kosthold, ingen rutiner, og pÄ toppen av det hele psykisk mishandling gjennom alle Ära.

Anonymous poster hash: b470f...420

Gjest Antarctica
Skrevet

Du har skrevet her fĂžr, har du ikke...?

Den beskrivelsen av sÄpeklyster og Ä bli sendt pÄ rommet for Ä bÊsje seg ut har jeg lest her tidligere.

Og den har hjemsÞkt meg, for noe sÄ utspekulert, utkrÞpent ondskapsfullt hadde jeg ikke hÞrt fÞr. At folk slÄr i affekt kan jeg se for meg, nÄr det renner over for dem, men Ä tenke ut en sÄ kalkulert torturmetode pÄ et barn - det krever et bevisst Þnske om Ä skade. Huff.

Skrevet

Du har skrevet her fĂžr, har du ikke...?

Den beskrivelsen av sÄpeklyster og Ä bli sendt pÄ rommet for Ä bÊsje seg ut har jeg lest her tidligere.

Og den har hjemsÞkt meg, for noe sÄ utspekulert, utkrÞpent ondskapsfullt hadde jeg ikke hÞrt fÞr. At folk slÄr i affekt kan jeg se for meg, nÄr det renner over for dem, men Ä tenke ut en sÄ kalkulert torturmetode pÄ et barn - det krever et bevisst Þnske om Ä skade. Huff.

Tror ikke jeg har skrevet om dette her fÞr, men vet at i alle fall en til fra vennegjengen, som fikk samme behandling. Jeg opplevde det ikke sÄ traumatisk som mange vil ha det til her, men jeg visste kanskje ikke bedre, jeg trodde vel jeg hadde meg selv Ä takke, i og med jeg hadde gjort noe jeg visste jeg ikke hadde lov til som fÞrte til straffen. 

Gjest Antarctica
Skrevet

Tror ikke jeg har skrevet om dette her fÞr, men vet at i alle fall en til fra vennegjengen, som fikk samme behandling. Jeg opplevde det ikke sÄ traumatisk som mange vil ha det til her, men jeg visste kanskje ikke bedre, jeg trodde vel jeg hadde meg selv Ä takke, i og med jeg hadde gjort noe jeg visste jeg ikke hadde lov til som fÞrte til straffen.

SĂ„ traumatisk som mange vil ha det til...?

Jeg kan ikke komme pÄ et eneste individ jeg kjenner som fortjener en slik behandling, aller minst ett av mine egne barn. Syns bare det var fÊlt...

Skrevet

Foreldrene mine gjorde aldri noe ille mot meg. Var og er verdens snilleste. Et minne som virkelig har brent seg fast var derimot nabofamilien! Jeg var rundt 5-6 Är og gutten i nabohuset var vel rundt 6-7 Är. Han fikk aldri bli med i butikken osv., men han fikk ikke vÊre inne heller. Han mÄtte ut nÄr foreldrene dro. Var han "slem" mÄtte han stÄ utenfor huset i inneklÊr og sokker eller barbent, uansett vÊr. Husker sÄ godt en vinter han stod ute foran dÞra og grÄt hÞyt og prÞvde Ä komme inn. Mora lukka opp dÞra og kjefta pÄ han fÞr hun smalt den igjen og lÄste dÞra igjen :(

De flyttet ganske fort. HÄper han har det bra idag

Anonymous poster hash: 26790...725

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...