Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har en gutt på 7,5 mnd, men jeg har så lyst å prøve på nr to nå med en gang. Er det helt sykt? Vi koser oss, og har en veldig fornøyd og snill gutt. Jeg ammer ennå, og begynte på minipille etter 6 ukers kontroll(på meg). Men vurderer å slutte på disse og se hva som skjer. Ikke gå inn for å prøve, men ta det som det kommer. Men redd jeg går på en smell, eller at det blir mye tull i forhold til foreldrepenger osv. Planen er vel egentlig å vente til neste sommer, å prøve på nr to da. Det er kanskje det beste? Hva tenker dere?:D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144288484-pr%C3%B8ve-p%C3%A5-nr-2-to-tette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er inntekten i de siste fire ukene før permisjon som er grunnlaget for foreldrepengene(men likevel er det krav til arbeid i seks av de ti siste når du aller først går i permisjon). Dersom du går rett fra en permisjon til neste uten opphold mellom er det foreldrepengene du mottok som blir grunnlaget. Hvis man da har hatt 80% og vil fortsette med dette videre vil man motta 80% av den 80%en man har mottatt. Så det lønner seg ofte å jobbe litt da.

Forøvrig vil jeg absolutt anbefale å søke på NAV Foreldrepenger på Facebook og chatte med dem der fremfor å stille spørsmål på forum, der sitter ekspertene :)

Anonymous poster hash: 2561d...b37

Ble gravid med nr.2 da nr.1 var 8 mnd, det gikk helt fint i forhold til foreldrepenger. Rakk en månede på jobb før jeg ble sykemeldt fullt før ny permisjon. Foreldrepenger, sykepenger og lønn teller som foreldrepengergrunnlag. De beregner utvides den siste inntekten før permisjonen starter. Nå er nr.1 19 mnd og nr.2 3 måneder. Det har gått veldig fint til nå, er jo avhengig av at mannen stiller opp like mye å hjelper til med den eldste da. Glad vi fikk dem tette :) så sier kjør på! :)

Anonymous poster hash: a57fc...af3

Tror nok det ordner seg med penger. Jeg har 80% permisjon nå, ferdig med den i november. Og har deretter 5 uker ferie. Så begynner å jobbe i januar. Men har ikke fått barnehageplass fra januar, så usikkert hvordan det egentlig blir. Men det hadde nok ordna seg uansett. Men hadde vært så gøy med to tette, og ser veldig mye positivt med det. Så jeg får ta en prat med samboer og høre hva han syns ☺️ Nå brukte vi et år før førstemann satt, så forventer liksom ikke å bli gravid med en gang heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...