Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #51 Skrevet 14. august 2016 Ja, har til og med med mel og vaffeljern Med et barn med cøliaki er eet ikke alle steder en kan stole på å få riktig mat. Så da steler vi litt grove vafler så det er mulig å bli mett selv på de mest håpløse restauranter. Har også med kjeks, brød, knekkebrød og Nugatti på tube Anonymous poster hash: c15b5...f1c
Serepta Skrevet 14. august 2016 #52 Skrevet 14. august 2016 Ikke etter at barna fikk tenner. Da finner vi noe uansett. Tok meg grøt da vi hadde babyer.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #53 Skrevet 14. august 2016 Pålegg i utlandet er crap for barn.. dagens utsagn må jeg si. Og hva søren er det med den her skinke/ost baguette komboen? Nå bor jeg i et o så store utland og vi spiser riktignok bare en tredel av alle skivene som det høres ut som dere trykker i dere. 2 uker på ferie og norsk pålegg må medbringes for hvis ikke blir barna lei av skinke ost komboen. Det er da tusen andre ting å ha på brødet? Tunfisksalat, ost og tomat, kokt egg, paté, salami, peanutsmør med bananer, mortadella, bologna pølse, philadelphia ost med agurksskiver, ost, syltetøy/marmelader, honning, tomat med olje og litt salt, kylling/kalkunpålegg, makrell i tomat finnes her og dog ikke med norsk etikett eller fra stabburet. Ikke vær så redd for mat eller for at barna ikke skal like det. Ikke kast ost og skinke etter de bare fordi de liker det på pizza og er safe. Det er kjedelig og fetende å spise hver dag for barn. Gå i deli disken og kjøp litt av påleggsortene som ser skumle it og prøv dere frem. Anonymous poster hash: f5c0e...8ed
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #54 Skrevet 14. august 2016 Ikke til syden, men til andre verdensdeler - knekkebrød Anonymous poster hash: 9a37e...a3b
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #55 Skrevet 14. august 2016 Pålegg i utlandet er crap for barn.. dagens utsagn må jeg si. Og hva søren er det med den her skinke/ost baguette komboen? Nå bor jeg i et o så store utland og vi spiser riktignok bare en tredel av alle skivene som det høres ut som dere trykker i dere. 2 uker på ferie og norsk pålegg må medbringes for hvis ikke blir barna lei av skinke ost komboen. Det er da tusen andre ting å ha på brødet? Tunfisksalat, ost og tomat, kokt egg, paté, salami, peanutsmør med bananer, mortadella, bologna pølse, philadelphia ost med agurksskiver, ost, syltetøy/marmelader, honning, tomat med olje og litt salt, kylling/kalkunpålegg, makrell i tomat finnes her og dog ikke med norsk etikett eller fra stabburet. Ikke vær så redd for mat eller for at barna ikke skal like det. Ikke kast ost og skinke etter de bare fordi de liker det på pizza og er safe. Det er kjedelig og fetende å spise hver dag for barn. Gå i deli disken og kjøp litt av påleggsortene som ser skumle it og prøv dere frem. Anonymous poster hash: f5c0e...8ed Jeg er en av dem som tar med pålegg fordi jeg blir lei ost/skinke komboen. Vi har som regel frokostbuffet på hotellet og jeg har liten interesse av å gå å lete etter "spennende" mat til lunsj. (På de små turistshappene vi går på er det ganske langt mellom spennende og eksotisk mat altså)Vi spiser i leiligheten nettopp fordi vi blir ganske matleie når vi spiser på resturant to-tre ganger om dagen. Da syns jeg det er deilig med et enkelt knekkebrød med makrell eller leverpostei til lunsj. Men siden så mange her inne syns jeg er GAL som tar med meg makrell og leverpostei på min eksotiske reise til Kreta skal jeg selvsagt sporenstreks slutte med det!! Anonymous poster hash: e754a...069
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #56 Skrevet 14. august 2016 Leverpostei og makrell i tomat er alltid kjekt å ha med når man har små barn. Anonymous poster hash: ae349...585
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #57 Skrevet 14. august 2016 På syden ferie spiser jeg ofte yoghurt med frukt. PÅ ferie andre steder spiser jeg vanlig mat som jeg kjøper i butikken. I år var jeg i Italia, der har de alt av frokostblandinger, frukt, diveres sorter ost og smøreoster, kjøttpålegg, fint brød, grovt brød, knekkebrød mm. Ikke vanskelige å spise ulike ting hver dag Anonymous poster hash: c698c...692
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #58 Skrevet 14. august 2016 Mulig jeg er lite oppfinnsom men i "syden" (Hellas Som regel) finner jeg ikke så mye spennende pålegg. Det går i ost, skinke, salami, syltetøy og Nutella. Derfor tar jeg med litt hjemmefra. Hva spiser dere som ikke tar med pålegg? Anonymous poster hash: e754a...069 Granola, fersk frukt og gresk yoghurt Anonymous poster hash: c698c...692
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #59 Skrevet 14. august 2016 Jeg har tatt med meg brød jeg tåler hjemmefra til et par dager. Etter det spiser jeg ikke brød. Noe av det gode med å være på ferie i utlandet, etter min mening, er å kunne spise mat jeg ikke får hjemme. Det er jo så gode frokostbuffeer på mange hoteller at noe annet trenger jeg ikke da. Jeg forstår kanskje ikke helt de som tar med seg så mye mat hjemmefra, det virker litt for traust for meg - men jeg ser da ikke ned på de som tar med seg noe hjemmefra likevel. Ulike preferanser, for meg er matopplevelsen i utlandet halve ferien. Anonymous poster hash: cfd17...0da
hilde og gutta Skrevet 14. august 2016 #60 Skrevet 14. august 2016 Vi har med salt og pepper. Er så store pakker med det i butikkene,så vi har med 2små glass med det. Ingen ting annet. Vi bor i leilighet!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #61 Skrevet 14. august 2016 Bestemora til en venninne hadde med seg halve nærbutikken da hun skulle på sin første sydentur for noen år siden, og ble helt forferdet da hun ikke fikk brødkniven hun hadde i håndvesken gjennom sikkerhetssjekken. Anonymous poster hash: 9f062...341
Gjest Skrevet 14. august 2016 #62 Skrevet 14. august 2016 Innlegg fjernet pga dobbelpostering. - Moderator K.Taylor
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #63 Skrevet 14. august 2016 Tar med polarbrød og noen små pakker med leverpostei og makrell i tomat. Brukes til kveldsmat hvis vi lander sent, eller til å ha med i strandbaggen som mellommåltid til barna. Jeg blir sjeldent sulten i varme land, spiser frokost og trenger egentlig ikke mat før sen ettermiddag. Barna får en skive eller to mellom frokost og lunch. Orker ikke benke oss til på restaurant hver 2 time. Tar ikke med mengder, nok til noen måltider også handler vi resten i lander vi er i. Barna spiser absolutt alt og elsker ny mat, så er ikke der problemet ligger. Når man reiser mye, blir man også ganske lei av å spise ute. Denne sommeren har vi vært i utlandet i 35 dager.. Anonymous poster hash: cb45d...576
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #64 Skrevet 14. august 2016 Har til gode å ta med meg mat til utlandet, men føler meg ikke intellektuelt overlegen de som gjør det fordet. Tenker som så at folk som tar med seg pålegg hjemmefra ikke sitter og gomser leverpostei fra boksen til ethvert måltid uten å smake på den lokale maten. Å ha med noe mat hjemmefra utelukker ikke å OGSÅ spise lokal mat i mitt hode, slik enkelte i denne tråden synes å tro. Anonymous poster hash: 66a61...4b2
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #66 Skrevet 14. august 2016 Har aldri tatt med, men har flere ganger tenkt at det hadde vært kjekt m en pk knekkebrød og en boks makrell for å fikse kjapp og sunn kvelds til barna. Klart man kan handle og kokkelere all verdens sunn mat også i "syden", men på ferie spiser vi stort sett ute og holder innkjøp og matlaging på et minimum. Det er verken krise eller harry å gi femåringen en knekkebrødskive på kvelden selv om man er i det store utland altså. Anonymous poster hash: 6b5f8...9c5
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #67 Skrevet 14. august 2016 Mulig jeg er lite oppfinnsom men i "syden" (Hellas Som regel) finner jeg ikke så mye spennende pålegg. Det går i ost, skinke, salami, syltetøy og Nutella. Derfor tar jeg med litt hjemmefra. Hva spiser dere som ikke tar med pålegg? Anonymous poster hash: e754a...069 Men hvorfor tar du det med, hvis du kan kjøpe det samme der nede? Det hender jeg tar med knekkebrød og tubeost, dersom jeg vet vi kommer frem så sent at man ikke kan skaffe seg mat på ankomststedet. Ellers ikke. Hvorfor skulle jeg det....det bor som regel andre folk dit vi reiser, og de spiser jo maten på stedet, så hvorfor skulle ikke vi. Dessuten må det da være grenseløst kjedelig å spise det samme i et annet land, som hjemme. Men reiste faktisk sammen med en annen familie en gang, som hadde med seg havregryn,ost,20 hardkokte egg på et norgesglass,leverpostei. Eggene forundret oss andre mest. Men hvis folk vi dra på slikt, så versågod. 20 hardkokte egg på norgesglass.........mmm høres fristende ut etter en lang dag i kofferten..... Folk er rare Anonymous poster hash: 5371a...aae
Yellow Brick Road Skrevet 14. august 2016 #68 Skrevet 14. august 2016 Folk må få gjøre som de vil, men jeg kan ikke med min beste vilje skjønne hva som er så fantastisk med makrell i tomat og leverpostei fra Stabburet, for jeg regner med at ingen har med seg fersk leverpostei. Makrell i tomat er riktignok sunt, men noen delikatesse er det ikke. Og leverposteien er jo ikke mye god da. Prøvde å servere den til noen utenlandske venner og de trodde at jeg skulle lure dem til å spise hundemat. Joda, smak og behag og smaken er som baken og alt det der. Men likevel.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #69 Skrevet 14. august 2016 Bestemora til en venninne hadde med seg halve nærbutikken da hun skulle på sin første sydentur for noen år siden, og ble helt forferdet da hun ikke fikk brødkniven hun hadde i håndvesken gjennom sikkerhetssjekken. Anonymous poster hash: 9f062...341 Og hvorfor skulle hun ikke fått med seg brødskivene gjennom sikkerhetssjekken? Vi har stadig vekk med oss matpakke på flyturer. Det er ikke noe problem å ha med seg påsmurte brødskiver gjennom sikkerhetskontrollen sltså. Det er flytende, våpen og skarpe gjenstander du ikke kan ha med deg..... Anonymous poster hash: 192de...679
BillieNickwill Skrevet 14. august 2016 #70 Skrevet 14. august 2016 Og hvorfor skulle hun ikke fått med seg brødskivene gjennom sikkerhetssjekken? Vi har stadig vekk med oss matpakke på flyturer. Det er ikke noe problem å ha med seg påsmurte brødskiver gjennom sikkerhetskontrollen sltså. Det er flytende, våpen og skarpe gjenstander du ikke kan ha med deg..... Anonymous poster hash: 192de...679 Det var brødkniven hun ikke fikk med seg
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #71 Skrevet 14. august 2016 Folk må få gjøre som de vil, men jeg kan ikke med min beste vilje skjønne hva som er så fantastisk med makrell i tomat og leverpostei fra Stabburet, for jeg regner med at ingen har med seg fersk leverpostei. Makrell i tomat er riktignok sunt, men noen delikatesse er det ikke. Og leverposteien er jo ikke mye god da. Prøvde å servere den til noen utenlandske venner og de trodde at jeg skulle lure dem til å spise hundemat. Joda, smak og behag og smaken er som baken og alt det der. Men likevel. Det trenger ikke være fantastisk, det er kun praktisk, ref mitt svar lenger opp om kjapp kvelds. Knekkebrød og boksmat holder seg uavhengig av temperatur og er enkelt å stappe i kofferten. Anonymous poster hash: 6b5f8...9c5
Gemini77 Skrevet 14. august 2016 #72 Skrevet 14. august 2016 Nei, det gjør jeg aldri. Vi spiser det som er tilgjengelig.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #73 Skrevet 14. august 2016 Har til gode å ta med meg mat til utlandet, men føler meg ikke intellektuelt overlegen de som gjør det fordet. Tenker som så at folk som tar med seg pålegg hjemmefra ikke sitter og gomser leverpostei fra boksen til ethvert måltid uten å smake på den lokale maten. Å ha med noe mat hjemmefra utelukker ikke å OGSÅ spise lokal mat i mitt hode, slik enkelte i denne tråden synes å tro. Anonymous poster hash: 66a61...4b2 Det med å spise lokal mat er selvsagt en naturlig og veldig hyggelig del av ferien, men det blir en tanke overdrevet i denne tråden. I dag lager folk mat fra alle verdenshjørner på eget kjøkken, vi reiser mer enn noengang og spiser Asian fusion, spansk og libanesisk mat med den største selvfølge på restaurant i Norge. Å spise i Madrid er ikke nødvendigvis veldig annerledes enn å spise i Oslo. (Jada, jeg setter det på spissen og mat og restaurant-opplevelser er noe av det jeg setter høyest på tur, men også når jeg er hjemme) Barna spiser blekksprut til middag og knekkebrød til kvelds, det samme kan man fint gjøre på ferie. Anonymous poster hash: 6b5f8...9c5
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #74 Skrevet 14. august 2016 Og hvorfor skulle hun ikke fått med seg brødskivene gjennom sikkerhetssjekken? Vi har stadig vekk med oss matpakke på flyturer. Det er ikke noe problem å ha med seg påsmurte brødskiver gjennom sikkerhetskontrollen sltså. Det er flytende, våpen og skarpe gjenstander du ikke kan ha med deg..... Anonymous poster hash: 192de...679 Og hva er en kniv da? Ikke en brødskive i hvert fall Anonymous poster hash: 5371a...aae
Anonym bruker Skrevet 14. august 2016 #75 Skrevet 14. august 2016 Folk må få gjøre som de vil, men jeg kan ikke med min beste vilje skjønne hva som er så fantastisk med makrell i tomat og leverpostei fra Stabburet, for jeg regner med at ingen har med seg fersk leverpostei. Makrell i tomat er riktignok sunt, men noen delikatesse er det ikke. Og leverposteien er jo ikke mye god da. Prøvde å servere den til noen utenlandske venner og de trodde at jeg skulle lure dem til å spise hundemat. Joda, smak og behag og smaken er som baken og alt det der. Men likevel. Hadde ingen likt makrell i tomat og leverpostei, så hadde det ikke vært solgt så mye av det heller. Jeg er veldig glad i leverposteien Anonymous poster hash: 5371a...aae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå