Gå til innhold

Tar dere med norske matvarer til syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg er lite oppfinnsom men i "syden" (Hellas Som regel) finner jeg ikke så mye spennende pålegg. Det går i ost, skinke, salami, syltetøy og Nutella. Derfor tar jeg med litt hjemmefra. Hva spiser dere som ikke tar med pålegg?

Anonymous poster hash: e754a...069

Da spiser vi ost, skinke, syltetøy og Nutella da. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hender jeg tar med knekkebrød og tubeost, dersom jeg vet vi kommer frem så sent at man ikke kan skaffe seg mat på ankomststedet. Ellers ikke. Hvorfor skulle jeg det....det bor som regel andre folk dit vi reiser, og de spiser jo maten på stedet, så hvorfor skulle ikke vi. Dessuten må det da være grenseløst kjedelig å spise det samme i et annet land, som hjemme.

Men reiste faktisk sammen med en annen familie en gang, som hadde med seg havregryn,ost,20 hardkokte egg på et norgesglass,leverpostei. Eggene forundret oss andre mest. Men hvis folk vi dra på slikt, så versågod.

Skrevet

Vi reiser mye til et muslimsk land, vi har med mye pålegg som skinke, brunost, gulost, leverpostei, syltetøy, salami m.m. Syltetøyet der nede smaker bare sukker, så bedre å ha med hjemmelaget.

Har veldig småspiste barn, så viktig å ha noe de liker. Har også med en del knekkebrød pga fiber. Vanskelig å finne grovt brød der.

Spiser frokost i leiligheten.

Anonymous poster hash: f5b49...444

Skrevet

Nei tar ikke med noe. Ungene våre er verken småspiste eller kresne.

"Syden" er mye mer enn baguetter med ost og skinke. De store supermarkedene har et hav av spennende pålegg og div pølser og ikke minst ost. Her glemmer I vertfall våre barn alt om leverpostei og baconost. Vi kjøper inn div pålegg og oster ol. Ungene smaker på alt. Ikke alt er like godt, men de finnet sine favoritter og de syns at det et kjempespenende å Være med å plukke ut pålegg og oster som de aldri har sett eller smakt på 😊

Skrevet

Vi har tatt med brød til det ene barnet (har bodd i leilighet med fryser), da han av diverse årsaker omtrent ikke spiser noe annet i utlandet enn pommes frites, og det kan man jo ikke spise fire ganger i døgnet... Må få i ham noe sunt også. Men til oss voksne, pluss barnet uten issues på matfronten, tar vi selvsagt ikke med noe.

Anonymous poster hash: e487a...5e1

Skrevet

Vi har som regel med grove knekkebrød for magen sin del.

Svigermor hadde med nok kneipbrød til 14 dager når de reiste på sin årlige tur.

Skrevet

Haha ja... Makrell i tomat, leverpostei, kaviar og majones. og knekkebrød. Blir så lei bagetter med ost og skinke så da er det godt med litt variasjon.

Anonymous poster hash: e754a...069

Variasjon!? Og det får du av å ta med norsk mat som du spiser resten av året. Ler meg ihjel av folk som må ha norsk mat med på reiser.

😂

Anonymous poster hash: cde38...cf5

Skrevet

Nei. Det er så Harry at jeg gremmes!

Anonymous poster hash: 7579f...471

Skrevet

Variasjon!? Og det får du av å ta med norsk mat som du spiser resten av året. Ler meg ihjel av folk som må ha norsk mat med på reiser.

😂

Ler deg ihjel? Du sitter altså og ler høyt og lenge der for deg selv? Jaja, om det gjør deg lykkelig så...

Anonymous poster hash: 1fbcc...b07

Skrevet

Tar aldri med mat, men tar med vaskepulveret jeg bruker. Alltid.:)

Skrevet

Ja, men det er pga matallergi.

Anonymous poster hash: c3aea...494

Skrevet

Nei, har ingen problemer med å finne pålegg til frokost. Lunsj og middag går vi ut og spiser på restaurant.

Skrevet

For å si det sånn protesterer ikke jeg når makrell i tomat frister ungen mer enn nutella.

Anonymous poster hash: afe31...359

Skrevet

Har et barn med spisevegring. Spiser kun noen få type ting.Så der må vi ha med alt mat hjemmefra til han. Uansett om det er Syden eller Sverige. Men til oss andre så nei.

Anonymous poster hash: 60093...671

Skrevet

Jeg har som regel med en pakke med glutenfri knekkebrød. Det er litt varierende utvalg av glutenfritt i utlandet, og jeg vil være sikker på at jeg kan spise noe annet enn pålegg ;)

Anonymous poster hash: 06901...bae

Skrevet

Må alltid ha 3-4 Grandiosa til kveldskosen

Anonymous poster hash: 40dbf...f2d

Skrevet

Hehe, nei, jeg er da ikke totalt heimføing.

Skrevet

Ler deg ihjel? Du sitter altså og ler høyt og lenge der for deg selv? Jaja, om det gjør deg lykkelig så...

Det er et uttrykk vet du. Alt er ikke bokstavlig talt....

Regner med at du er en av de som tar med seg en del norske delikatesser på reise ut i den store verden.

Skrevet

Det er et uttrykk vet du. Alt er ikke bokstavlig talt....

Regner med at du er en av de som tar med seg en del norske delikatesser på reise ut i den store verden.

Å, så søtt forsøk på hersketeknikk 😘

Du kan regne med hva du vil, men du aner ingenting om meg, kjære du.

Skrevet

Nei, det kunne virkelig ikke falle meg inn. Elsker mat, og en stor del av opplevelsen er å prøve lokale spesialiteter. Nå har jeg aldri vært på klassisk sydentur med leilighet, men har spist frokost enten på hotellet eller på café/bakeri.

Skrevet

Vi var en mnd i Thailand i vinter. Av erfaring vet vi at alle blir lei av nutella, syltetøy, skinke og ost etter et par uker, så det var rene julaften når vi kunne trylle fram leverpostei og makrell i tomat på slutten av ferien :)

Anonymous poster hash: 4c647...fef

Skrevet

Nei tar ikke med noe, har hatt med slike ella smoohies for at barnet kan ha nåt flyet tar av og lander.

Bor som.regel i leilighet og går på stor butikker for å handle pålegg. Eller ut på cafe

Anonymous poster hash: 5ab87...b51

Skrevet

Å, så søtt forsøk på hersketeknikk 😘

Du kan regne med hva du vil, men du aner ingenting om meg, kjære du.

😂😂😂

Her inne ropes det hersketeknikk titt og ofte. Det var jo du som svarte meg på et svar som ikke var til deg. Legge nesen i bløt er okej? Det er noe helt annet kanskje??

Skrevet

Makrell i tomat og leverpostei til barna. Pålegg i utlandet er crap for barn.

Anonymous poster hash: a2cd0...a71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...