Gå til innhold

Invitasjon til barnebursdag, ingen har svart enda...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det er så rart at det er vanlig at det står "gi beskjed om du IKKE kan komme"

Det er jo ingen andre anledninger i livet hvor det er vanlig?

Bryllup

Møter

Treffe venner

Det er da vanlig å bekrefte om man kommer?

Jeg skriver alltid det på innbydelsen. Og purrer om jeg ikke får svar

Anonymous poster hash: e5567...5f4

Skjønner den, men mange steder er det sedvane at man kun gir beskjed ved avbud.

Har bare gode erfaringer med dette. Det er vel for å spare arbeid, henger sikkert igjen fra tiden før mobiltelefoner.

Nå er det kanskje like lett å sende ut SMSer. Så dette er sikkert i endring.

Uansett er det vanskelig å ha full kontroll på hvor mange som kommer i bursdag, da det alltid er en eller to som ikke greier å gi beskjed. Uansett hvordan invitasjonen er formulert.

Her svarer vi om vi ikke kommer. Noen invitasjoner ønsker svar tidlig, og da legger jeg den bort for å sjekke kalenderen på jobb. Noen ganger går svaringen i glemmeboken. Når jeg kommer på det, ringer jeg og spør om barnet kan komme likevel, dersom vi kan komme.

Når jeg inviterer ber jeg om at avbud meldes, får vanligvis 1-2 avbud og beregner 10% frafall i tillegg. Det passer rimelig nøyaktig.

Forslag: dersom man absolutt vil ha svar, send dette på SMS så er det enkelt å svare, og huske at man skal svare.

Ungene mine er nok i 80 bursdager i året, vi har i tillegg treninger hver dag, ca 18 pr uke (for alle), driver med frivillig arbeid og har fulle arbeidsdager, så en og annen bursdagsinvitasjon som krever svar "forsvinner". Vi er av og til for sene til ting, og av og til glemmer vi at noe skulle foregå. Vi har rett og slett litt for mye å holde på med, men strekker oss så langt vi kan for å drifte fritidstilbud for mange barn. Jeg lever fint med at det ikke alltid svares til bursdagsinvitasjoner. Så svaret er nok: ikke topp prioritet ( for oss)

Anonymous poster hash: 4e701...d16

80 bursdager i året?! Jeg skal i hvertfall fortsette med å skrive på innbydelsen at ønsker ikke gave, men blir glad for et kort eller en tegning. Så lille oss letter noe av kjøpepresset.

Anonymous poster hash: 96e1c...76f

Samme dag som fristen går ut,hadde jeg faktisk sendt en sms og spurt.

Bedre å "mase på en pen måte,enn å risikere at det ikke kommer noen.

Jeg sendte meld og spurte en jeg ikke hadde hørt noe fra,vi skrev svar uansett om barnet kan eller ei på innbydelsen, de svarte at de ikke kunne-så de hadde glemt å gi beskjed

Anonymous poster hash: dc69a...141

Jeg synes det er så rart at det er vanlig at det står "gi beskjed om du IKKE kan komme"

Det er jo ingen andre anledninger i livet hvor det er vanlig?

Bryllup

Møter

Treffe venner

Det er da vanlig å bekrefte om man kommer?

Jeg skriver alltid det på innbydelsen. Og purrer om jeg ikke får svar

Anonymous poster hash: e5567...5f4

Ja, det er en merkelig skikk, helt idiotisk egentlig.  Men det har nå blitt sånn av en eller annen utrolig grunn når det gjelder barnebursdager og da må man bare forholde seg til det enten man liker det eller ikke.  Er man vant til at det er sånn, er det lett å overse / glemme at man skal ringe og melde seg på.  Og på et vis fungerer det, i alle fall her vi bor, så selv om jeg synes det er tullete, så har jeg lært meg den skikken jeg også.  Men har du skrevet i innbydelsen av de skal svare uansett, så send ut en sns med en hyggelig påminnelse.

Annonse

hmm, det har jeg aldri tenkt på. Jeg har kun gitt beskjed hvis noe kommer i veien. Er det blitt vanlig å gi beskjed også når en kommer?

Anonymous poster hash: d2675...b77

Veldig greit å si ifra at man kommer også. Har jo skjedd at folk glemmer hele greia eller glemmer å si at de ikke kommmer

80 bursdager i året?! Jeg skal i hvertfall fortsette med å skrive på innbydelsen at ønsker ikke gave, men blir glad for et kort eller en tegning. Så lille oss letter noe av kjøpepresset.

Stakkars ungen din 😕

Stakkars ungen din 😕

Stakkars? Hvorfor det? Barnet får et hav av gaver av familie og nære venner. Og ved å ha gavefri barnehagebursdag så lærer barna at det er festen som er viktig og ikke gavene.

Om innbydelsen ble sendt ut mens folk fremdeles har ferie og svarfristen er nå som folk prøver komme i gjenge igjen i hverdagstralten kan den fort ha gått i glemmeboka. Særlig når innbydelsen kommer tre uker før selskapet og svar skal gis om to uker blir det glemt.

Anonymous poster hash: a7f78...a0f

Det er nok til sammen for flere barn. Jeg har 4 barn på en skole de opererer med storklasser, det er f.eks 24 gutter i klassen til 6.klassingen min og 20 jenter i klassen til 2.klassingen min, blir noen bursdager i året....

Her er det heldigvis tradisjon for å slå sammen da, alle jentene med bursdag samme måned spleiser på selskap f.eks. I måneden til ene datteren min er de seks jenter som har bursdag... De fleste er enig i at det holder med et selskap i måneden, men det blir jo seks gaver til samme selskap da.

Det er nok til sammen for flere barn. Jeg har 4 barn på en skole de opererer med storklasser, det er f.eks 24 gutter i klassen til 6.klassingen min og 20 jenter i klassen til 2.klassingen min, blir noen bursdager i året....

Her er det heldigvis tradisjon for å slå sammen da, alle jentene med bursdag samme måned spleiser på selskap f.eks. I måneden til ene datteren min er de seks jenter som har bursdag... De fleste er enig i at det holder med et selskap i måneden, men det blir jo seks gaver til samme selskap da.

Skjønner jo at det blir til sammen for flere barn. I vår barnehage har vi blitt enige om å ha gavefrie barnehagebursdager. For barna får mye gaver av familie og nære venner. Er faktisk mange barn som må takke nei til å komme fordi en femtilapp her og der blir mye i det lange løp når det er mange bursdager. Barna lærer at festen er viktigere enn gavene. Og en tegning eller kort er noe som varer mye lengre enn noe som er veldig billig og går fort i stykker. Jeg samler tegninger og kort sammen i en hjemmelaget perm og pynter forsiden.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...