Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #26 Skrevet 13. august 2016 Topimax har jeg og prøvd. Ingen virkning, bare masse bivirkninger Anonymous poster hash: 44697...094 Ja det har du rett i. De har mange bivirkninger men mine er levelige og heller de enn anfall for min del. Jeg brukte også selo zok samt atacand en periode. Men disse har du sikkert prøvd. Anonymous poster hash: d64ab...fd0
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #27 Skrevet 13. august 2016 Hva mener du migrene behandles med da, og hva mener du er svært aktiv behandling?Jeg går på aap pga migrene med nesten daglige anfall. Eneste aktive behandlingen jeg får akkurat nå er botox hver 3. måned. Anonymous poster hash: 44697...094 Migrene behandles både blant annet forebyggende medisin, anfallsmedisin, fysikalsk behandling, trening og dietter Aktiv behandling vil være alt av disse og ulike kombinasjoner. Det finnes mange former for forebyggende medisiner, og det kan ta land tid å finne riktig medisin og ikke minst riktig dose. Å finne riktig anfallsmedisin er også litt av et puslespill. Å trene riktig, ha riktig fysikalsk behandling, leve regelmessig, få nok søvn og spise mriktig er også viktig. Man kan ha god nytte av både fysioterapeut, manuellterapeut, naprapat eller liknende. Få satt opp et treningsprogram som fungerer eller invester i en personlig trener som kan følge deg opp. Noen timer hos en ernæringsfysiolog eller en tur på Balderklinikken for å få kjennskap til mat, hva som trigger anfall osv kan være vel anvendte penger. Å sitte hjemme og vente på botoxbehandling hver 3. Måned høres ikke noe sørlig ut. Har m an alvorlig migrene må man "behandle"tilstanden aktivt hver eneste dag for p unngå anfall. Anonymous poster hash: 7d4e3...b91
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #28 Skrevet 13. august 2016 Migrene behandles både blant annet forebyggende medisin, anfallsmedisin, fysikalsk behandling, trening og dietter Aktiv behandling vil være alt av disse og ulike kombinasjoner. Det finnes mange former for forebyggende medisiner, og det kan ta land tid å finne riktig medisin og ikke minst riktig dose. Å finne riktig anfallsmedisin er også litt av et puslespill. Å trene riktig, ha riktig fysikalsk behandling, leve regelmessig, få nok søvn og spise mriktig er også viktig. Man kan ha god nytte av både fysioterapeut, manuellterapeut, naprapat eller liknende. Få satt opp et treningsprogram som fungerer eller invester i en personlig trener som kan følge deg opp. Noen timer hos en ernæringsfysiolog eller en tur på Balderklinikken for å få kjennskap til mat, hva som trigger anfall osv kan være vel anvendte penger. Å sitte hjemme og vente på botoxbehandling hver 3. Måned høres ikke noe sørlig ut. Har m an alvorlig migrene må man "behandle"tilstanden aktivt hver eneste dag for p unngå anfall. Anonymous poster hash: 7d4e3...b91 At Botox er den eneste aktive behandlingen jeg får, betyr ikke at jeg bare sitter hjemme og venter på å bli bedre Anonymous poster hash: 44697...094
mayandrah Skrevet 13. august 2016 #29 Skrevet 13. august 2016 Jeg bruker maxalt daglig Botox har jeg aldri hørt om.... Jeg kan snakke med min lege
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #30 Skrevet 13. august 2016 Jeg bruker maxalt daglig Botox har jeg aldri hørt om.... Jeg kan snakke med min lege Ånei, du må ikke bruke maxalt daglig. Hodepine er bivirkning ved overforbruk. På mine står det : Max 2 tabletter pr døgn, max 4 tabletter pr uke Anonymous poster hash: 44697...094
mayandrah Skrevet 13. august 2016 #31 Skrevet 13. august 2016 Ja Men jeg kan dø av vondt hvis ikke jeg tar dette medisin....
mayandrah Skrevet 13. august 2016 #32 Skrevet 13. august 2016 Hvor mye koster for a ha botox behandling?? Er det veldig dyrt??
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #33 Skrevet 13. august 2016 Ja Men jeg kan dø av vondt hvis ikke jeg tar dette medisin.... Men hvis for mye medisin gir deg hodepine, så hjelper det jo ikke noe. Jeg har fått botox på blå resept, vet ikke hvor mye det koster for jeg har frikort. Men det er vel maks sum på 500 - 600 tror jeg på blå resept. I tillegg betaler du for å sette den hos legen. Anonymous poster hash: 44697...094
mayandrah Skrevet 13. august 2016 #34 Skrevet 13. august 2016 Tusen hjertelig takk Jeg skal til lege og snakke om botox...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #35 Skrevet 13. august 2016 Tusen hjertelig takk Jeg skal til lege og snakke om botox... Bare hyggelig. For å få botox må du få henvisning til nevrolog, det er bare nevrologer som har lov til å skrive det ut første gangen en pasient skal bruke det. Anonymous poster hash: 44697...094
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #36 Skrevet 13. august 2016 Ja Men jeg kan dø av vondt hvis ikke jeg tar dette medisin.... Har du ingen andre smertestillende du kan ta enn maxalt? Anonymous poster hash: 44697...094
mayandrah Skrevet 14. august 2016 #37 Skrevet 14. august 2016 Det er bare maxalt som hjelper meg... Jeg har time hos nevrolog og.... jeg kan be ham om botox hvis det er noe fir meg
sofia1 Skrevet 19. august 2016 #38 Skrevet 19. august 2016 hei! jeg var p dagpenger når jeg ble syk.. hadde igjen 5 måneder av dagpenger, men nav sa at jeg kan fortsette med dem når jeg ble frisk. jeg var syk ett år og hadde sykepenger, så nå bare lurer jeg på hva å gjøre? kan jeg gå på de 5 måneder som var igjen nå mens jeg finner jobb? fant ingenting på nav.no. er det noen som vet kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå