Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #1 Skrevet 12. august 2016 Hei Jeg er i ganske vanskelig situasjon.... I fjor brukte jeg min sykemeldings kvoten i mai. Jeg søkte på aap men fikk avslag. Jeg mistet jobben pga at jeg kunne ikke gå tilbake og anket nav avgjørelse. Resultaten var ar etter ca ett år fikk jeg avslag igjen og da søkte jeg dagpenger foreløpig. Jeg mottar dagpenger siden mai i år. Nå har nav vurdert å sende meg på et kurs fra neste uke..... Lurte på om hvordan fungerer reglene?...... Må jeg ha motatt dagpenger eller andre inntektsgivende arbeid for 26 uker før jeg kan søke sykepenger.... Håper noen kan hjelpe meg Takk for svar på forhånd Anonymous poster hash: 10674...fe5
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #2 Skrevet 13. august 2016 Hvorfor skal du ha sykepenger? Er du for syk til å gå på kurs? Anonymous poster hash: 10c4d...175
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #4 Skrevet 13. august 2016 Nav har kanskje vurdert at du ikke har nedsatt arbeidsevne med minst 50%? Derfor har du fått avslag på AAP.. Teknisk sett må du ha vært friskmeldt i 26 uker for å opptjene ny ståykepengeperiode. Men all den tid nav har gitt deg avslag på AAP kan de også underkjenne en sykmelding dersom det ikke fremkommer nye opplysninger i saken, f.eks akutt sykdom, skade osv. Det skal mye til å vær for syk til å delta på kurs når du har fått avslag på AAP Anonymous poster hash: 7d4e3...b91
Mamma_til_2 Skrevet 13. august 2016 #5 Skrevet 13. august 2016 Du skal vell ha god grunn til og ikke dra på kursene nav tilbyr da er der akutt sykdom skade, da tror jeg du har en type egenmelding under kurset, de kan trekke deg i dagpenger eller kutte de helt. Tror det er 26 uker frisk før ny sykepengeperiode.
mayandrah Skrevet 13. august 2016 #6 Skrevet 13. august 2016 Ja det er det Men jeg er virkelig kjempe syk.... derfor måtte jeg si opp jobben fordi kunne ikke gå tilbake.......
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #7 Skrevet 13. august 2016 Ja det er det Men jeg er virkelig kjempe syk.... derfor måtte jeg si opp jobben fordi kunne ikke gå tilbake....... Men nav må jo tydeligvis mene at du ikke er så syk? Hvorfor det i såfall? Anonymous poster hash: 5e665...0f7
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #8 Skrevet 13. august 2016 Min lege var også sjokkert når jeg fikk avslag på aap.... jeg tar smertestillende tabletter værdag....nav mener j3g må trappe ned medisiner i mens jeg jobber.... Anonymous poster hash: 10674...fe5
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #9 Skrevet 13. august 2016 Hva slags syk er du, da? Kan du få legeerklæring på at du ikke kan gjennomføre kurs? Er det smerter, utmattelse, depresjon eller hva? Du får vel ellers dra på kurset og bare ligge på gulvet og vise hvor dårlig du er.. Anonymous poster hash: 3e19f...2cc
mayandrah Skrevet 13. august 2016 #10 Skrevet 13. august 2016 Jeg har anket dette avgjørelse i retten nå
mayandrah Skrevet 13. august 2016 #11 Skrevet 13. august 2016 Jeg har depresjon og migrene...migrene anfall er værdag
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #12 Skrevet 13. august 2016 Jeg har depresjon og migrene...migrene anfall er værdag Uff:( Men da bør legen kunne ginen erklæring på at kurs ikke går! Anonymous poster hash: 3e19f...2cc
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #13 Skrevet 13. august 2016 Jeg har depresjon og migrene...migrene anfall er værdag Da regner jeg med at du er unde svært aktiv behandling? Hvilken behandling får du for depresjon? Hvilken utredning og behandling får du for migrene? Forebyggende behandling? Avfallsbehandling? Fysikalsk behandling? Migrene behandles ikke flrst og fremst med smertestillende..... Har du fått avslag på AAP fordi du ikke er i aktiv behandling? Anonymous poster hash: 7d4e3...b91
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #14 Skrevet 13. august 2016 Hvilken behandling får du da? Regner med du er fullmedisinert og har vært hos ekspert? Nav skal ha all den info og om legen ikke kan hjelpe deg til å få redusert anfallene, så skal det ikke være tvil om at du fyller kravet. Hva levde du av når du ikke mottok noen form for inntekt egentlig? Anonymous poster hash: 74da3...829
mayandrah Skrevet 13. august 2016 #15 Skrevet 13. august 2016 Mannen min er lege .... så vi hadde bra inntekt. Jeg fikk avslag fordi de vill at jeg trapper ned medisiner på jobben.... Jeg har vært hos nevrolog og han sendte meg til aker sykehus ... Min lege mener jeg bør få aap. Jeg har allerede anket avgjørelse av nav men akkurat nå er jeg ikke i tilstand å gå på kurs....
mayandrah Skrevet 13. august 2016 #16 Skrevet 13. august 2016 Min lege er svært forsåelig og kan skrive hva bør skrives
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #17 Skrevet 13. august 2016 Mannen min er lege .... så vi hadde bra inntekt. Jeg fikk avslag fordi de vill at jeg trapper ned medisiner på jobben.... Jeg har vært hos nevrolog og han sendte meg til aker sykehus ... Min lege mener jeg bør få aap. Jeg har allerede anket avgjørelse av nav men akkurat nå er jeg ikke i tilstand å gå på kurs.... Har du fått videre oppfølgning på Aker sykehus da? Du bør jo ha fått oppfølgning videre. Anonymous poster hash: f0c0b...3c2
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #19 Skrevet 13. august 2016 Da regner jeg med at du er unde svært aktiv behandling? Hvilken behandling får du for depresjon? Hvilken utredning og behandling får du for migrene? Forebyggende behandling? Avfallsbehandling? Fysikalsk behandling? Migrene behandles ikke flrst og fremst med smertestillende..... Har du fått avslag på AAP fordi du ikke er i aktiv behandling? Anonymous poster hash: 7d4e3...b91 Hva mener du migrene behandles med da, og hva mener du er svært aktiv behandling? Jeg går på aap pga migrene med nesten daglige anfall. Eneste aktive behandlingen jeg får akkurat nå er botox hver 3. måned. Anonymous poster hash: 44697...094
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #20 Skrevet 13. august 2016 Hva mener du migrene behandles med da, og hva mener du er svært aktiv behandling? Jeg går på aap pga migrene med nesten daglige anfall. Eneste aktive behandlingen jeg får akkurat nå er botox hver 3. måned. Anonymous poster hash: 44697...094 Det finnes mange forebyggende medisiner på markedet. Har du prøvd alle disse? Anonymous poster hash: d64ab...fd0
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #21 Skrevet 13. august 2016 Det finnes mange forebyggende medisiner på markedet. Har du prøvd alle disse? Anonymous poster hash: d64ab...fd0 Har prøvd de legen mener jeg skal prøve. En får ikke botoxbehandling før man har prøvd det meste Anonymous poster hash: 44697...094
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #22 Skrevet 13. august 2016 Har prøvd de legen mener jeg skal prøve. En får ikke botoxbehandling før man har prøvd det meste Anonymous poster hash: 44697...094 Det vet jeg 😊 jeg fant de "perfekte" medisinene etter 2 år med utprøving. Men jeg har blitt nøye fulgt opp av nevrolog som ikke var redd for å sette meg på diverse medisiner for at jeg skal kunne leve et normalt liv. Håper ikke du har gitt opp 😊 Anonymous poster hash: d64ab...fd0
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #23 Skrevet 13. august 2016 Det vet jeg jeg fant de "perfekte" medisinene etter 2 år med utprøving. Men jeg har blitt nøye fulgt opp av nevrolog som ikke var redd for å sette meg på diverse medisiner for at jeg skal kunne leve et normalt liv. Håper ikke du har gitt opp Anonymous poster hash: d64ab...fd0 Jeg har vært hos to nevrologer som begge mener at det ikke er så mye mer å prøve, så nå satser vi hardt på botox. Hva slags medisiner virker for deg? Anonymous poster hash: 44697...094
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #24 Skrevet 13. august 2016 Jeg har vært hos to nevrologer som begge mener at det ikke er så mye mer å prøve, så nå satser vi hardt på botox. Hva slags medisiner virker for deg? Anonymous poster hash: 44697...094 Jeg bruker topimax forebyggende morgen og kveld. Det er egentlig epilepsimedisiner så de er ikke godkjent på blå resept som migrenemedisiner men de fungerer for meg 😊 i tillegg bruker jeg maxalt ved anfall. Men det hender jo at jeg får anfall uansett og noen ganger hjelper ingenting og jeg blir liggende "lam" i et kaldt mørkt rom. Men det er ikke like ofte som før. Nå jobber jeg fulltid uten problemer. Anonymous poster hash: d64ab...fd0
Anonym bruker Skrevet 13. august 2016 #25 Skrevet 13. august 2016 Jeg bruker topimax forebyggende morgen og kveld. Det er egentlig epilepsimedisiner så de er ikke godkjent på blå resept som migrenemedisiner men de fungerer for meg i tillegg bruker jeg maxalt ved anfall. Men det hender jo at jeg får anfall uansett og noen ganger hjelper ingenting og jeg blir liggende "lam" i et kaldt mørkt rom. Men det er ikke like ofte som før. Nå jobber jeg fulltid uten problemer. Anonymous poster hash: d64ab...fd0 Topimax har jeg og prøvd. Ingen virkning, bare masse bivirkninger Anonymous poster hash: 44697...094
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå