GĂ„ til innhold

Noen som vet om det er noen regler for innsyn og privatliv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboene har bygget en lovlig platting i sin felles hage. Felles hagen ligger i enden av min hage, da det felleshagen de sin ligger i opp et fjell fÄr de nÄ innsyn inn til vÄr stue og kjÞkken. Blir denne plattingen brukt vil vi ikke kunne gÄ noen steder i andre etasje uten av de ser oss, da mÄ persienner og gardiner trekkes for. Vi har kun sol her i sommer mnd sÄ vil jo ha inn mest mulig lys nÄr vi kan og solen stÄr pÄ baksiden av huset vÄrt, sÄ lukker vi igjen vil vi miste sol lyset inn. GÄr vi ut pÄ terrassen eller nede i hagen fÄr vi heller ikke vÊre i fred om de bruker plattingen. Da de holdt pÄ bygge denne var det flere som satt der oppe og fulgte med mens noen bygget, jeg fÞlte meg svÊrt ubehagelig da jeg sto pÄ kjÞkkenet Ä bakte de dagene. Hver gang jeg sÄ opp der sÄ var det noen som sÄ ned til oss. 

Noen som vet om det finnes en bygge regel nÄr man mister privatlivet i ditt eget hjem ? 

Anonymous poster hash: 9fc64...623
Skrevet

AltsÄ, det er slikt som man mÄ regne med. 

Skrevet

Det finnes nok ikke. SÄnn har vi i byen det forresten hele tiden, sÊrlig hvis man bor i blokk/leilighet.

Anonymous poster hash: 7604d...748

Skrevet

Hehe 😂🙈 kan jo ikke begynne Ă„ bestemme hvor folk skal se og ikke se. Heller ikke hvor de skal oppholde seg , sĂ„ lenge det ikke er pĂ„ din private eiendom â˜ș

Anonymous poster hash: 0c384...f85

Skrevet

Det jeg var redd for.. En av grunnen til jeg kjĂžpte dette huset var at man kunne vĂŠre for seg selv i hagen og terrassen uten Ă„ at folk sĂ„ oss.. Å nĂ„ kan jeg ikke vĂŠre meg selv i mitt eget hus uten Ă„ lukke alt igjen... 

MÄ vist flytte enda mer pÄ landet..

Skrevet

Hehe kan jo ikke begynne Ă„ bestemme hvor folk skal se og ikke se. Heller ikke hvor de skal oppholde seg , sĂ„ lenge det ikke er pĂ„ din private eiendom â˜ș

Nei det er det jeg ikke kan, sÄ da var det ikke sÄ veldig gÞy nÄr de satte opp en platting som nok skal bruke...

Skrevet

He he, det finnes nok ikke regler om det nei. Du fÄr flytte ut i skogen.

Anonymous poster hash: d18b0...ca9

Skrevet

Det jeg var redd for.. En av grunnen til jeg kjĂžpte dette huset var at man kunne vĂŠre for seg selv i hagen og terrassen uten Ă„ at folk sĂ„ oss.. Å nĂ„ kan jeg ikke vĂŠre meg selv i mitt eget hus uten Ă„ lukke alt igjen...

MÄ vist flytte enda mer pÄ landet..

Kan du ikke sette opp en levegg eller en hekk?

Skrevet

Kan du ikke sette opp en levegg eller en hekk?

Greia var vel at de ser rett inn i 2. etasje. 

Skrevet (endret)

Du fÄr gjÞre som meg, vi bor i blokk pÄ bakkeplan jeg gÄr naken hjemme og har sex der jeg vill naboene kan trekke til seg blikket om de ikke vill se meg naken.

AltsÄ ikke bry deg.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Nei det er det jeg ikke kan, sÄ da var det ikke sÄ veldig gÞy nÄr de satte opp en platting som nok skal bruke...

Jeg forstĂ„r deg godt da. For det er ikke kjekt med folk som ser inn til deg. Vi har en side av huset alle naboene ser inn til oss nĂ„r de kjĂžrer forbi. Men vi skal ha opp gjerde rundt tomten , som da gir mindre innsyn og vi skal bygge terrasse pĂ„ den siden av huset. SĂ„ plutselig har ikke de ikke mulighet til Ă„ se inn lengre â˜ș

Skrevet

Siden vÄr hage ligger lengre ned en dem sin felles hage mÄ jeg ha en levegg pÄ kanskje 10 meter for Ä dekke foran. 

Skrevet

Sett pÄ sÄnn film pÄ vinduene som gjÞr at det ikke gÄr an Ä se inn da vel!

Anonymous poster hash: 1c0c4...dc5
Skrevet

Dette fÄr du nok ikke gjort noe med. Vi bor ogsÄ sÄnn at vi i utgangspunktet bor veldig usjenert, det gÄr en vei forbi 2 av vinduene men der er det veldig lite trafikk. Jeg greide Ä stÄ foran det ene vinduet i bare nettoen da naboen plutselig gikk forbi veldig tidlige om morgenen. FÞrst ble jeg veldig flau Ä fÞlte det ubehagelig, men sÄ kom jeg til at det i grunnen var verst for han. hahahaha

Anonymous poster hash: 9a32e...b86
Skrevet

Sett pÄ sÄnn film pÄ vinduene som gjÞr at det ikke gÄr an Ä se inn da vel!

Anonymous poster hash: 1c0c4...dc5

Det var faktisk en veldig god ide, Vi skal bytte vinduene bak til neste Är sÄ det skal jeg gjÞre om det er mulig. Takk for tipset :)

Skrevet

Dette fÄr du nok ikke gjort noe med. Vi bor ogsÄ sÄnn at vi i utgangspunktet bor veldig usjenert, det gÄr en vei forbi 2 av vinduene men der er det veldig lite trafikk. Jeg greide Ä stÄ foran det ene vinduet i bare nettoen da naboen plutselig gikk forbi veldig tidlige om morgenen. FÞrst ble jeg veldig flau Ä fÞlte det ubehagelig, men sÄ kom jeg til at det i grunnen var verst for han. hahahaha

Anonymous poster hash: 9a32e...b86

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...