Gå til innhold

Noen som vet om det er noen regler for innsyn og privatliv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboene har bygget en lovlig platting i sin felles hage. Felles hagen ligger i enden av min hage, da det felleshagen de sin ligger i opp et fjell får de nå innsyn inn til vår stue og kjøkken. Blir denne plattingen brukt vil vi ikke kunne gå noen steder i andre etasje uten av de ser oss, da må persienner og gardiner trekkes for. Vi har kun sol her i sommer mnd så vil jo ha inn mest mulig lys når vi kan og solen står på baksiden av huset vårt, så lukker vi igjen vil vi miste sol lyset inn. Går vi ut på terrassen eller nede i hagen får vi heller ikke være i fred om de bruker plattingen. Da de holdt på bygge denne var det flere som satt der oppe og fulgte med mens noen bygget, jeg følte meg svært ubehagelig da jeg sto på kjøkkenet å bakte de dagene. Hver gang jeg så opp der så var det noen som så ned til oss. 

Noen som vet om det finnes en bygge regel når man mister privatlivet i ditt eget hjem ? 

Anonymous poster hash: 9fc64...623
Skrevet

Altså, det er slikt som man må regne med. 

Skrevet

Det finnes nok ikke. Sånn har vi i byen det forresten hele tiden, særlig hvis man bor i blokk/leilighet.

Anonymous poster hash: 7604d...748

Skrevet

Hehe 😂🙈 kan jo ikke begynne å bestemme hvor folk skal se og ikke se. Heller ikke hvor de skal oppholde seg , så lenge det ikke er på din private eiendom ☺️

Anonymous poster hash: 0c384...f85

Skrevet

Det jeg var redd for.. En av grunnen til jeg kjøpte dette huset var at man kunne være for seg selv i hagen og terrassen uten å at folk så oss.. Å nå kan jeg ikke være meg selv i mitt eget hus uten å lukke alt igjen... 

Må vist flytte enda mer på landet..

Skrevet

Hehe kan jo ikke begynne å bestemme hvor folk skal se og ikke se. Heller ikke hvor de skal oppholde seg , så lenge det ikke er på din private eiendom ☺

Nei det er det jeg ikke kan, så da var det ikke så veldig gøy når de satte opp en platting som nok skal bruke...

Skrevet

He he, det finnes nok ikke regler om det nei. Du får flytte ut i skogen.

Anonymous poster hash: d18b0...ca9

Skrevet

Det jeg var redd for.. En av grunnen til jeg kjøpte dette huset var at man kunne være for seg selv i hagen og terrassen uten å at folk så oss.. Å nå kan jeg ikke være meg selv i mitt eget hus uten å lukke alt igjen...

Må vist flytte enda mer på landet..

Kan du ikke sette opp en levegg eller en hekk?

Skrevet

Kan du ikke sette opp en levegg eller en hekk?

Greia var vel at de ser rett inn i 2. etasje. 

Skrevet (endret)

Du får gjøre som meg, vi bor i blokk på bakkeplan jeg går naken hjemme og har sex der jeg vill naboene kan trekke til seg blikket om de ikke vill se meg naken.

Altså ikke bry deg.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Nei det er det jeg ikke kan, så da var det ikke så veldig gøy når de satte opp en platting som nok skal bruke...

Jeg forstår deg godt da. For det er ikke kjekt med folk som ser inn til deg. Vi har en side av huset alle naboene ser inn til oss når de kjører forbi. Men vi skal ha opp gjerde rundt tomten , som da gir mindre innsyn og vi skal bygge terrasse på den siden av huset. Så plutselig har ikke de ikke mulighet til å se inn lengre ☺️

Skrevet

Siden vår hage ligger lengre ned en dem sin felles hage må jeg ha en levegg på kanskje 10 meter for å dekke foran. 

Skrevet

Sett på sånn film på vinduene som gjør at det ikke går an å se inn da vel!

Anonymous poster hash: 1c0c4...dc5
Skrevet

Dette får du nok ikke gjort noe med. Vi bor også sånn at vi i utgangspunktet bor veldig usjenert, det går en vei forbi 2 av vinduene men der er det veldig lite trafikk. Jeg greide å stå foran det ene vinduet i bare nettoen da naboen plutselig gikk forbi veldig tidlige om morgenen. Først ble jeg veldig flau å følte det ubehagelig, men så kom jeg til at det i grunnen var verst for han. hahahaha

Anonymous poster hash: 9a32e...b86
Skrevet

Sett på sånn film på vinduene som gjør at det ikke går an å se inn da vel!

Anonymous poster hash: 1c0c4...dc5

Det var faktisk en veldig god ide, Vi skal bytte vinduene bak til neste år så det skal jeg gjøre om det er mulig. Takk for tipset :)

Skrevet

Dette får du nok ikke gjort noe med. Vi bor også sånn at vi i utgangspunktet bor veldig usjenert, det går en vei forbi 2 av vinduene men der er det veldig lite trafikk. Jeg greide å stå foran det ene vinduet i bare nettoen da naboen plutselig gikk forbi veldig tidlige om morgenen. Først ble jeg veldig flau å følte det ubehagelig, men så kom jeg til at det i grunnen var verst for han. hahahaha

Anonymous poster hash: 9a32e...b86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...