Gå til innhold

Lue til barnehage, hvilken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken lue har barnet deres til barnehage? med eller uten stropper, eller sånn "finlandshette" og hvilken synes dere er best?

Skal snart kjøpe lue og syns kivat sine er fine men litt dyre :murvegg: , er litt redd vi kommer til å miste lua men vis den er verdt det til barnehage så kjøper vi det  :ler:

Anonymous poster hash: 771e9...eda

Fortsetter under...

Skrevet

Vi bruker bare Kivat og er utrolig fornøyd med de! Absolutt verdt pengene :)

Anonymous poster hash: 0279e...9d6

Skrevet

Jeg måtte søke opp et svar jeg selv skrev her inne en gang. Siterer altså meg selv:

"Ikke Kivat, sier jeg!

Jobber i bhg, og har til gode å se et barn som virkelig passer den luen. Jeg snakker komfort, og ikke utseende (først og fremst, i hvertfall).

Luen er så stor bakpå hodet, at samtlige barn går med den langt nede i øynene. Derfor går de alle med nesen opp i været, og skuldrene trekt opp til ørene.

Får helt vondt av de, og går konsekvent og drar luen bak i nakken.

Ikke bra!

I tillegg ser de jo ut som de har vannhode.

Reima har god passform."

Snakker her om baklava-varianten.

Anonymous poster hash: 6830a...28b

Skrevet

Jeg har både baclava i ull, "vanlig" lue med bomull utenpå og ullfor inni med stopper, "vanlig" uten for og stropper, samt tykkere med øreklaffer og vannntett utenpå. Alle fra Reima. Til forskjellig vær og temperatur. Hadde ikke klart meg med færre, for å si det sånn:)

Anonymous poster hash: 6b70c...2e7

Skrevet

reima sine er fine :)

Skrevet

Jeg har vært veldig fornøyd med de «finlandshettene» fra Pierre Robert. Sitter veldig passe på hodet også slipper man å ha hals i tillegg ;)

Annonse

Skrevet

Balaklava er veldig greit, da slipper man glippen i nakken som man får med vanlig lue. Bare pass på at den passer godt rundt ørene og at den ikke detter ned over øyene

Anonymous poster hash: 3f599...332
Skrevet

Det varierer helt etter vær og føreforhold. Tror vi har 15 luer, noe jeg ser er jåleri 😂

Noen er vindtette, noen er tynne, tykke, med snøring, uten snøring, vanntette osv. Vi har mange med det holder ikke med kun en lue!

Anonymous poster hash: f8b6f...92e

Skrevet

Jeg måtte søke opp et svar jeg selv skrev her inne en gang. Siterer altså meg selv:

"Ikke Kivat, sier jeg!

Jobber i bhg, og har til gode å se et barn som virkelig passer den luen. Jeg snakker komfort, og ikke utseende (først og fremst, i hvertfall).

Luen er så stor bakpå hodet, at samtlige barn går med den langt nede i øynene. Derfor går de alle med nesen opp i været, og skuldrene trekt opp til ørene.

Får helt vondt av de, og går konsekvent og drar luen bak i nakken.

Ikke bra!

I tillegg ser de jo ut som de har vannhode.

Reima har god passform."

Snakker her om baklava-varianten.

Anonymous poster hash: 6830a...28b

Jeg har brukt Gud vet hvor mye tid og penger på luer, og Kivat er eneste som faktisk sitter godt på min sønn sitt hode og som ikke går ned i øynene. Jeg driter langt i merke på sånne ting, kjøper det med best passform til mitt barn.

Skulle egentlig kjøpe den med "hals" men den med dusker satt skikkelig på hodet. Endte opp med å kjøpe vårlue i samme sort fordi de sitter så bra

Skrevet

Jeg har brukt Gud vet hvor mye tid og penger på luer, og Kivat er eneste som faktisk sitter godt på min sønn sitt hode og som ikke går ned i øynene. Jeg driter langt i merke på sånne ting, kjøper det med best passform til mitt barn.

Skulle egentlig kjøpe den med "hals" men den med dusker satt skikkelig på hodet. Endte opp med å kjøpe vårlue i samme sort fordi de sitter så bra

Må legge til at min sønn har stort hode, og de fleste luer blir enten for små eller alt for stor. Kivat passer perfekt.

Skrevet

Luer må i likhet med votter og dresser prøves på før de kjøpes!

Skrevet

Som vinterlue har jeg vært vekdig fornøyd med Kivat med hals og skal nå brukes tredje vinter på rad. Har ikke vasket den i maskin så den har ikke mistet spenstigheten, som hun over kommenterer. Har heller aldri hørt om de problemene til hun over.

Uansett, som vinterlue anbefaler jeg lue med innebygd hals, så slipper du å styre med skjerf

Anonymous poster hash: cf93c...d36

Skrevet

Jeg har brukt Kivat sine luer da disse sitter best på hodet til mine barn, både baklava-versjonen og sommerluene. Får god tilbakemelding fra bhg på disse. Men jeg synes de er store i str og 3åringen passer fremdeles str 1. Kanskje mange kjøper dem for store?

Anonymous poster hash: 25bb4...4e9

Annonse

Skrevet

Elsker Kivat, men har kjøpt baklava til vinteren og det har jeg ikke prøvd før. Håper den passer like bra som luene.

Ellers har jeg en lillelam lue uten klaffer IG snor.

Skrevet

Anbefaler baklava i ullfrotte fra nøstebarn på det varmeste!!

Anonymous poster hash: 86a9c...c1a

Skrevet

Balaklavalue er veldig bra. Hatt både fra Janus og pierre Robert og cubus (?), alle funker. Evt med en tykkere lue utenpå når det er skikkelig kaldt. I senvinter/vår brukte vi kun en kjekkaslue med klaffer fra klompelompeboka - det er den eneste lua utenom balaklavalue hvor ikke ørene har vrikket seg ut!

Skrevet

Og på tidlig høst/vår bruker vi en-eller-annen bomullslue uten snorer, da er det ikke så farlig om den ikke dekker ørene til enhver tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...