Gå til innhold

Hvor bortskjemt blir dere på bursdagen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her å føler meg som en utakknemlig dritt. I går var bursdagen min og jeg er oppriktig skuffa.

Nå lurer jeg på hva som er vanlig. Har kjæreste, et barn og pappa.

Anonymous poster hash: b5600...4eb

Skrevet

Ikke bortskjemt i det hele tatt. Vil jeg ha selskap må jeg ordne alt selv. Får gjerne gaver av gjestene.

Gave fra mann og barn må jeg mer eller mindre ordne selv, men mannen har skjønt tegninga etterhvert, så det hender han kommer hjem med en blomsterbukett.

Hadde vært kjekt å bli vartet opp innimellom og kanskje få en overraskende gave, men jeg gidder ikke lage noe styr av det heller.

Også kan jeg vel være kontrollfreak og litt for bestemt på hva og hvordan jeg vil ha det, så kanskje ikke alltid så fristende for andre å prøve å gjøre meg til lags. Så jeg har nok lagt opp til det selv.

Anonymous poster hash: 830bc...07d
Gjest Stjerneklart
Skrevet (endret)

Nå gjør jeg sjelden noe ut av det selv da, så jeg vet ikke hvor mye som kan forventes egentlig. Men må innrømme at jeg ble ganske oppgitt da min far ringte for å gratulere meg med dagen tre dager før bursdagen min  :tongue:

Endret av Stjerneklart
Skrevet

Om barna mine er hjemme blir jeg bortskjemt, da er det frokost på sengen og kort og gave :)

Men om de er hos faren sin, må jeg lage til noe selv om det skal bli bursdag (noe jeg aldri gjør) :)

Anonymous poster hash: 38cea...6b6

Skrevet

Blir i hvert fall satt stas på :) I år fikk jeg kake og gave på senga. Hadde riktignok bakt kaka selv, men jeg elsker å bake og hos oss er det tradisjon at bursdagsbarnet får en liten hjertekake på senga om morgenen. Jeg laget klar bunnen til denne mens jeg laget en annen kake, og satte den klar slik at barna fikk pynte den. Gjør det for ungenes del, da de hadde fått helt spader om ikke jeg også fikk hjertekake:)

I år hadde mannen bestilt frokost levert på døra, helt genialt. Ferske bakervarer og deilige italienske skinker og ost:)

Skrevet

Minst i hele verden. Takk for jentungen som krever at alle bursdager feires skikkelig :)

Anonymous poster hash: 8472a...5a7
Skrevet

Selve bursdagen min og min mann sin er som en helt vanlig dag med jobb og alt som hører med. Vi har en tradisjon at vi har en bursdagsfrokost helgen før eller helgen etter selve bursdagen dersom den faller på en ukedag. Da er det flagg og sjokolademelk og nystekte rundstykker på bordet. Det ligger også en liten pakke på tallerkenen til den som har bursdag. Dette gjelder voksne som barn.

Vi voksne har som regel en liten samling med familie. Vi har bursdag med få dagers mellomrom og har stor familie. Familien ringer stort sett i løpet av uken i forveien og spør NPR det passer at de kommer, så stort sett setter vi av en lørdag eller søndag. Da har vi åpent hus og folk kommer og går som de vil. Vi har kakebuffet. Noen får vi gaver av, andre ikke.

Vi inviterer kun til selskap fordi det er enklere for oss enn at folk kommer innom på forskjellige tider i løpet av uken.

Anonymous poster hash: 72ae1...687

Skrevet

Gaver på senga, selskap ordner vi sammen. Sa fra for noen år siden at det bør være likt, mannen er veldig for at sin bursdag skal feires og han skuffet meg et år og det fikk han høre. ..

Anonymous poster hash: 1426a...7ec

Skrevet

Ikke bortskjemt! Evt gave fra mann og barn må jeg bes, mannen "nekter" å kjøpe noe uten detaljert ønskeliste. Selskap ordner vi sammen, men jeg må invitere o.l. Skal vi ut og spise er det jeg som må ordne barnevakt.

Skrevet

Pleier å få et kort og en gratulasjon, og det er egentlig alt jeg ønsker meg. Men nå kom jeg til å tenke på at dette kanskje er noe av grunnen til at enkelte menn forventer at de selv skal feires med brask og bram mens det ikke er så nøye med kona - at de er vant med dette hjemmefra?

Tror jammen jeg skal begynne å kreve skikkelig oppmerksomhet og oppvartning på bursdagen min og late som jeg liker det, så sønnen min lærer hvordan det skal gjøres. :P

Anonymous poster hash: 1cc1c...d60
Skrevet

Ikke stort. Mannen kommer av og til med en gave en måneds tid etterpå😜 Får ofte et kort og en klem av eldste. Svigerfamilien vil alltid at alt skal feires, og jeg er med på deres feiringer, men etter 16 år ser det ut til at de har forstått at jeg egentlig ønsker en rolig dag hvor jeg slipper å strigle hus, lage mat, bake og avlyse treninger og andre hverdagsavtaler. Feirer heller mannen som har bursdag en mnd senere. Det er uansett jeg som får all jobben.

Anonymous poster hash: 0caa3...312

Skrevet

Bursdag? Helt vanlig dag her. Savner ikke noe mer.

Anonymous poster hash: 1a052...27f

Skrevet

Vi elsker å feire og gjøre stas på hverandre.

På min bursdag så vasker gjerne min kjære huset, og gjør ordentlig stas på meg.

Sist bursdag jobbet jeg natt til bursdagen min og kom hjem til nyvasket hus, han hadde brettet og gjort istand hele klesskapet mitt (for d er d verste jeg vet), de hadde bakt kake og muffins og skrevet med nonstop, hengt opp ballonger og det lå kake, noen gaver, kort og konfetti på stuebordet da jeg kom hjem til tomt hus.

Han er one in a billion!

Skrevet

Som regel stilt den dagen. Mitt eget ønske. Mannen gir meg hva jeg vil, i år ønsket jeg noe som til slutt ble nesten 10 000 kr. Kjøpte det på forhånd.

Da dagen nærmet seg ville han ut å kjøpe gave for å gi på dagen også, men da nektet jeg ham. Var måte på hvor mye jeg skulle få. Så ble ingen pakke på bursdagen :)

En god middag ble alt, hjemme.

Anonymous poster hash: 3d796...071

Skrevet

Bortskjemt er jeg langt i fra. Har ikke fått gave eller oppmerksomhet på bursdagen min på mange år

Anonymous poster hash: 28707...31d
Skrevet

Feirer ikke egen bursdag. Men får en mld av venninnen min.

Anonymous poster hash: 6ffa8...ce6

Skrevet

Fint lite bortskjemt på min bursdag, men så er jeg voksen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...