Gå til innhold

Vi skal skaffe oss hund , neste sommer. Men hvilken rase skal vi velge ? Vi vil ha en allsidig familiehund.

Anbefalte innlegg

Vi er en familie på 5. Barna våre vil være 7, 9 og 4 år neste sommer. Vi bor landlig til med masse flotte turområder og har god utplass. Men vi bor I et byggefelt.

Jeg har en del erfaring med hund da jeg vokste opp med hund og hadde mye ansvar rundt hundehold. Jeg har også nå o voksen alder tatt meg av pappas rottwailer da han har Vært syk.

Vi er vel ganske aktive. Går mye turer som fjellturer ol. Jeg har lyst å trene lydighet, spor eller agilety med hunden. Viktig at hunden er allsidig, men allikevel en god, stødig og rolig familiehund. Størrelse og pelsstell spillet ingen rolle.😊 fint om dere også kan anbefale meg en god oppdretter 😊

Fortsetter under...

Engelsk staffordshire bull terrier. En helt nydelig hund. Veldig god familiehund også. Passe størrelse, glad i aktivitet. Utrolig lydig.

Det har de siste årene kommet mange av de i området her, så tydelig populære familiehunder som nok er litt misforstått.

Anonymous poster hash: c4d78...314

Hvis vi skulle kjøpe hund hadde det blitt en grøsser Schweizer sennen! Nydelige hunder. Moren min har hatt flere.

Grosser skulle det stå.

Vi skal skaffe oss hund om et par år, har også tre barn. Vi vil ha en flatcoated retriever, nydelige hunder, fin familiehund. De er også lette å dressere, agility og en aktiv hverdag med fjellturer ol er midt i blinken for dem 😊

Anonymous poster hash: 46388...6a0

Annonse

Ja jeg har tenkt litt på rotwailler. Da det er I hovedsak den rasen jeg selv er vokst opp med 😊 men mannen min har ingen hundeerfaring og barna er så pass små at jeg vil helst begynne med en litt "mykere" rase.

Engelsk staffordshire bull terrier. En helt nydelig hund. Veldig god familiehund også. Passe størrelse, glad i aktivitet. Utrolig lydig.

Det har de siste årene kommet mange av de i området her, så tydelig populære familiehunder som nok er litt misforstått.

Signerer denne

Anonymous poster hash: 70264...211

Nei. Styr unna staff, den kan du ikke stole på. Har flere dårlige erfaringer med rasen. Rottweiler (ikke rotwailer) er også en rase man styre unna med mindre man har hundeerfaring fra før.

Men hva med puddel? Eller golden retriever? Springer spaniel eller cocker spaniel?

Anonymous poster hash: ca60e...0bf

Euraiser. Beste hunderasen jeg har hatt. Har hatt golden, rottiser, berner sennen, schæfer,og collie tidligere. Flotte hunder,men euraiser slår alle.

Google den :-)

Anonymous poster hash: 558ca...ae7

Labrador, golden retriever eller berner sennen? Allsidige familiehunder som er rolige, barnevennlige og veldig tilpasningsdyktige. Berner sennen er utsatt for kreft, så sørg for å kjøp hos en seriøs oppdretter (selv om det dessverre ikke er noen garanti for å få en frisk hund som lever lenge).

Anonymous poster hash: 16c36...012

Hvordan kan du si at man må styre unna staff?

Man kan forresten aldri stole helt på et dyr. Det er også eieren som oppdrar hunden som gjør den til det den blir.

En staff har veldig godt lynne, den er også utrolig tålmodig. Den tåler egentlig så altfor mye uten å si i fra om noe.

Men sist jeg sjekket så fantes ikke staff på bittstatistikken engang. Blir vel kalt nannydog i England.

Men utdyp gjerne. Jeg har bare hørt positive ting om den rasen.

Annonse

Anbefaler belgisk fårehund. Enten groenendael eller tervueren.

Lettlærte hunder, arbeidsglade, utrolig tilpasningsdyktige. Mye pels. Snille og vakre. Oppdretter kan vi komme tilbake til, jeg har flere navn på blokka. 

Anonymous poster hash: 47af3...8fd

Euraiser. Beste hunderasen jeg har hatt. Har hatt golden, rottiser, berner sennen, schæfer,og collie tidligere. Flotte hunder,men euraiser slår alle.

Google den :-)

Anonymous poster hash: 558ca...ae7

Googlet jeg, så utrolig skjønne hunder 😍😍

Vi har tenkt en del på eurasier 😊de er utrolig vakre. Eneste jeg er redd for at det kanskje kan bli en litt "kjedelig" hund ?? De kan ligsom ikke brukes til så mye kun kos ?

Hi

Vi skal skaffe oss hund om et par år, har også tre barn. Vi vil ha en flatcoated retriever, nydelige hunder, fin familiehund. De er også lette å dressere, agility og en aktiv hverdag med fjellturer ol er midt i blinken for dem 😊

Og så blir de aldri voksne....

Hadde flat tidligere, og han oppførte seg av og til som en valp helt til han fikk kreft da han var ni.

Fikk da høre at beinkreft var vanlig hos flat...

Anonymous poster hash: 4727b...8c4

Og så blir de aldri voksne....

Hadde flat tidligere, og han oppførte seg av og til som en valp helt til han fikk kreft da han var ni.

Fikk da høre at beinkreft var vanlig hos flat...

Anonymous poster hash: 4727b...8c4

Jeg har vokst opp med fire flat'er og kan skrive under på dette. De er like gale hele livet 😂

Herlige hunder med veldig mye energi. Jeg trente lydighet med den ene vi hadde og det gikk så som så. De er kjempeflinke så lenge de gidder. Når de ikke gidder lenger kan du bare glemme å fortsette. Men vi gikk over til agility og det passa bikkja bedre. De trenger mye aktivitet,ikke minst hodetrening.

Anonymous poster hash: 00658...411

Wheaten terrier. Nydelige, glade og aktive hunder. 

Anonymous poster hash: 3dde1...c77

... også kjent som "biten terrier." Oj nei, de hadde jeg lett unngått, mye usikkerhet/dårlig gemytt.

Ellers kommentarer til noen av de andre forslagene:

- labrador er store, sterke og aktive hunder som blir sent voksne i hodet (hvis de noen gang blir det...), og krever etter min mening en erfaren hundeeier. 

- flat blir aldri voksne i hodet, er også sterke, aktive, og utrolig vimsete. Mye kreftplager. Glem agility etc...

- border collie: Kan bli katastrofalt hvis man ikke aktiviserer den MYE mentalt (gjeting, agility...). Det er først og fremst en arbeidende hund, passer ikke alltid som ren familiehund (selv om noen gjør det). 

- ville kanskje unngått Berner Sennen hvis dere er så aktive, pga størrelsen, særlig når den blir litt eldre. De er vel neppe typen til treningen dere vurderer med hunden, heller. 

Jeg tenker belgisk fårehund, storpuddel, kanskje golden retriever eller welsh springer spaniel.  

Anonymous poster hash: a9013...837

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...