Gå til innhold

Hvilken parmesan bruker dere, hvilken er den beste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle kjøpe på butikken tidligere, men fant egentlig ikke noe. Ble vist en gul boks som skulle være det samme som parmesan, men ikke vet jeg. Hva bruker dere, og hvor kjøper dere den? Bør det være et helt stykke, eller er det ok med ferdigrevet?

Anonymous poster hash: 3bc7c...30c

Fortsetter under...

Skrevet

Ferdigrevet er ikke det samme nei! Du finner det sammen med annen ost.

Anonymous poster hash: a7801...538

Skrevet

Ferdigrevet er ikke det samme nei! Du finner det sammen med annen ost.

Hverken jeg eller den butikkansatte fant det, bare den gule boksen som hette noe annet

Skrevet

Hverken jeg eller den butikkansatte fant det, bare den gule boksen som hette noe annet

Da må butikken begynne å ta det inn.. Min mini-lokalbutikk har det.

Skrevet

Den ferdig revne i gul rund boks er grusom! Jeg bruker å finne ordentlig på butikkene her omkring.

Skrevet

Den ferdig revne i gul rund boks er grusom! Jeg bruker å finne ordentlig på butikkene her omkring.

Er det parmesan altså, den hette jo noe annet? Men jeg kjøpte den ikke da, var litt skeptisk :) Må jeg til en plass med ordentlig ostedisk, eller pleier vanlige rema 1000, coop og kiwi å ha?

Annonse

Skrevet

Vanlig Rema 1000 har. Den heter Parmesano Reggiano, men du kan i verste fall kjøpe Grana Padano.

Pakket som en trekant eller en "pinne", i disken med blåmuggost, Brie osv.

De beste er jo såklart de som er skåret av et stort hjul i ferskvaredisken, men beggars can't be choosers her i gården 😑😑

Skrevet

Vanlig Rema 1000 har. Den heter Parmesano Reggiano, men du kan i verste fall kjøpe Grana Padano.

De beste er jo såklart de som er skåret av et stort hjul i ferskvaredisken, men beggars can't be choosers her i gården

Tusen takk for hjelpen :) Da har jeg noe å kikke etter :)

Skrevet

Er det parmesan altså, den hette jo noe annet? Men jeg kjøpte den ikke da, var litt skeptisk :) Må jeg til en plass med ordentlig ostedisk, eller pleier vanlige rema 1000, coop og kiwi å ha?

Nei, det er vel gjerne ikke det. En skikkelig dårlig etterligning er det også ;) husker ikke hva det heter, men tror det står på pakken at den brukes som parmesan...
Skrevet

Om det er den gule, runde boksen som heter ett eller annet på P, så er den fæl! Den lukter spy og smaker omtrent det samme. Parmesano Reggiano er favoritten her i huset. Kjøper gjerne noen kilo om jeg er i Italia, for der får du den som er lagret lengst, men den er god den du får i kjøledisken her hjemme også. Ikke kjøp ferdigrevet, om du kan velge, for den blir veldig tørr.

Skrevet

De beste er jo såklart de som er skåret av et stort hjul i ferskvaredisken, men beggars can't be choosers her i gården 😑😑

Enig her.

Anonymous poster hash: 6c668...5ab

Skrevet

Om det er den gule, runde boksen som heter ett eller annet på P, så er den fæl! Den lukter spy og smaker omtrent det samme. Parmesano Reggiano er favoritten her i huset. Kjøper gjerne noen kilo om jeg er i Italia, for der får du den som er lagret lengst, men den er god den du får i kjøledisken her hjemme også. Ikke kjøp ferdigrevet, om du kan velge, for den blir veldig tørr.

Tusen takk for tips :) Det var denne boksen :

http://www.ungkarskokken.com/wordpress/wp-content/uploads/2014/06/Pasgrasan.jpg

Da høres det ut som om jeg gjorde jeg rett i å ikke kjøpe den gule boksen i dag :) Da skal jeg se etter Parmesano Reggiano i butikkene her. Litt lettere når jeg vet hvilke navn jeg skal se etter, for ikke alle butikkansatte har så peiling :D

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...