Gå til innhold

Skal man ikke spyle av regntøy i dusjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke svette det lukter da men gjørme og møkk. Bløt bakke!

Regntøy med all den møkka har ikke noe i dusjen eller på badet å gjøre! Det vaskes i maskina! Det er faktisk ikke veldig vanskelig... Fortere gjort enn å skulle stå å spyle og sprute ned hele badet i møkkvann...

Anonymous poster hash: be72e...d4c

Men toler vaskemaskin all den sanden og griseriet då?

Skrevet

Vår høytrykkspyler står like ved inn siden av garasjen. Når regntøy er skitten, pleier jeg å henge det ute, tar så høytrykkspyler og spyler det rent. Lar det så stå tørket på vaskerommet.

Anonymous poster hash: 8d053...895

Skrevet

Leste en tråd om regntøy og vanlig praksis var visst å vaske det 1-2 ganger i uka i maskin på 30-40 grader. Hittil har jeg rett og slett bare spylt det av i dusjen hvis det er skittent, også vasker jeg det i maskin innimellom for å få det "helt rent" inni også. Er det noe galt i å kun spyle i dusjen? Hva gjør dere? 

Anonymous poster hash: 461c8...850

Du gjør jo hva du vil :) Jeg tar det i vaskemaskinen fordi jeg er lat...... 

Skrevet

Men toler vaskemaskin all den sanden og griseriet då?

Den er nå laget for å vaske skitne ting.. Ikke hatt noen problem med vår maskin.

Anonymous poster hash: be72e...d4c

Skrevet

Kjære vene! Jeg hadde jo vaska det viss det lukta? Regntøy som puster blir ikke klamt og svett.

Anonymous poster hash: 01275...bad

Kan du nevne noen merker på regntøy som puster??
Skrevet

Regntøy som vaskes for mye i maskin blir fort dårlig og tåler ikke så mye regn.

Anonymous poster hash: da49d...22c

Skrevet

Har du link til tråden?

Anonymous poster hash: 3ef33...fb8

Skal finne I morgen, er på mobilen :)

Skrevet

Skal finne I morgen, er på mobilen :)

Takk :) Ble bare litt nysgjerrig. Jeg er heller ikke typen til å vaske regntøy flere ganger i uken, men så bor jeg på Østlandet der regntøy i perioder er lite i bruk :)

Skrevet

Kan du nevne noen merker på regntøy som puster??

Jeg bruker skallklær, Bergans og pop. Begge puster og er helt vanntette. Ellers tror jeg ticket og troll har regntøy som puster.

Anonymous poster hash: 269a6...d17

Skrevet

Jeg bruker skallklær, Bergans og pop. Begge puster og er helt vanntette. Ellers tror jeg ticket og troll har regntøy som puster.

Helly Hansen sine bukser er kjempegode! De brukes her når det er duggvått i gresset, så slipper barna å fly rundt med klamme regnbukser hele formiddagen :)

Skrevet

Kommer an på hvor skittent det er, som regel bare spyler vi det i dusjen. Men vasker det et par ganger i mnd.

Anonymous poster hash: 48595...7c1

Skrevet

Skallklær skjønner jeg puster, men det er jo ikke mulig for regnklær å puste!! Det er jo laget av plastikk

Skrevet

Slenger det på skylleprogram i maskina. Alt for lat til å stå å skylle i dusjen 😁

Anonymous poster hash: e7be5...ae2

Skrevet

Like kjapt å vakse det i maskin på et 20 minuttsprogram vel ! Tøyet er jo uansett gjennombløtt. Jobber selv i barnehage og det er Så ekkelt med yttertøy som aldri vaskes. Lukter og blir stivt og kaldt. Noen vasker jo ikke vinterdress i løpet av en sessong. Fysj. Skittent yttertøy blir kaldt og stivt å ha på .

Anonymous poster hash: 41655...c14

Skrevet

Skallklær skjønner jeg puster, men det er jo ikke mulig for regnklær å puste!! Det er jo laget av plastikk

Nå bruker jeg skallklær som regntøy, på grunn av at det puster. Men ser at Troll har regntøy som puster ganske godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...