Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #1 Skrevet 10. august 2016 Noen som har en oppskrift å dele? Anonymous poster hash: c0f89...45f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #2 Skrevet 10. august 2016 Syltetøy altså, ikke trollkrem. HI Anonymous poster hash: c0f89...45f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #3 Skrevet 10. august 2016 Åååhh.... nå vakte du veldig gode minner hos meg Min aller første husvert da jeg måtte flytte for meg selv som 18-åring brukte å lage dette. Fantastisk dame som ga meg masse gode minner, som alltid viste masse omsorg <3 Jeg har dessverre ikke noen oppskrift, men husker hun sa at hun pisket eggehvite, sukker og litt vaniljesukker stil det ble stivt. Så hadde hun rørt tyttebærene lett, men lot noen være litt ukrasjet. Rørte også med sukker, men ikke veldig mye siden det også er sukker i den stivpiskede eggehviten. Så vente hun forsiktig eggehviten inn i de rørte bærene. Var visst viktig å ikke røre den inn, for da forsvinner luften i eggehviten. Hun frøys dette ned som om det var vanlig rørt tyttebærsylte. Og når jeg hadde vært ute en fredag så kom hun ned lørdags formiddag med nystekte vafler eller boller med dette eller annet syltetøy... hun var redd jeg ikke skulle rekke matbutikken før den stengte (stengte kl. 13 den gangen). Hun var bare det skjønneste mennesket Jeg tror du bare kan prøve deg frem, så får du det til Anonymous poster hash: 75b25...ebb
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #4 Skrevet 10. august 2016 Takkfor beskrivelse... Det var et veldig koselig minne du hadde. Glad jeg kunne frembringe det hos deg. Jeg har allerede prøvd med ca 1 kg tyttebær i dag.Tilsatte 2 egghviter... det ble aaalt for mye eghvite. Har heldigvis ca 1.5 kg igjen som jeg skal være litt mer forsiktig med😊 Anonymous poster hash: c0f89...45f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #5 Skrevet 10. august 2016 Takkfor beskrivelse... Det var et veldig koselig minne du hadde. Glad jeg kunne frembringe det hos deg. Jeg har allerede prøvd med ca 1 kg tyttebær i dag.Tilsatte 2 egghviter... det ble aaalt for mye eghvite. Har heldigvis ca 1.5 kg igjen som jeg skal være litt mer forsiktig med Anonymous poster hash: c0f89...45f Jeg ble nysgjerrig nå, så jeg googlet litt. Ser at noen bruker en eggehvite pr. 750 gram, andre en til to kilo... så tror det kanskje er litt smak og behag. Jeg husker vagt at jeg spurte husverten min om mål, men hadde ikke målt, så hun tok det nok på erfaring. Mener hun en gang sa at det ikke er så mye eggehvite som skal til - og det er vel det du har funnet ut nå Får jeg muligheten til å plukke litt i år så skal jeg jammen prøve også Da vet jeg i hvert fall at to hviter til en kilo er for mye Kan du forresten ikke bare røre den 1,5 kg du har igjen og blande i det du allerede laget? Anonymous poster hash: 75b25...ebb
Synne1983 Skrevet 10. august 2016 #6 Skrevet 10. august 2016 Ja... det siste rådet ditt var godt men jeg hadde allerede fylt over i beger og lagt i fryseren så da gadd jeg ikke. Alt sammen skal brukes til navnfest om ikke så lenge så da kan jeg blande det sammen igjen da 😉 Siste blanding sukret jeg med ca 300 g suker. Lot det stå i kjøleskapet i 30-40 min.Rørte om litt så noen bær ble knust æ. Vispet en eggehvite som jeg til slutt vendte inn. Det ble veldig bra 👌 Lykke til med plukking...det er jo skikkelig bærår i år. I går plukket jeg 0.5 liter blåbær på 10-15 min!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #7 Skrevet 10. august 2016 Ja... det siste rådet ditt var godt men jeg hadde allerede fylt over i beger og lagt i fryseren så da gadd jeg ikke. Alt sammen skal brukes til navnfest om ikke så lenge så da kan jeg blande det sammen igjen da Siste blanding sukret jeg med ca 300 g suker. Lot det stå i kjøleskapet i 30-40 min.Rørte om litt så noen bær ble knust æ. Vispet en eggehvite som jeg til slutt vendte inn. Det ble veldig bra Lykke til med plukking...det er jo skikkelig bærår i år. I går plukket jeg 0.5 liter blåbær på 10-15 min! Ja, fantastisk bærår i år Jeg plukket masse villbringebær og noe blåbær. Så bra du oppdaterte om det du gjorde til slutt, da vet jeg sånn ca. mengdeforholdene også til jeg forhåpentligvis skal prøve Har ikke bil, så må bare få med meg noen som har bil og vil plukke tyttebær Lykke til med navnefesten Anonymous poster hash: 75b25...ebb
Synne1983 Skrevet 10. august 2016 #8 Skrevet 10. august 2016 Takk! Jeg vet forresten ikke om årets tyttebær er helt modne ennå... de jeg lagde syltetøy med i dag var fjorårets 😉
skinnfilla Skrevet 10. august 2016 #9 Skrevet 10. august 2016 Det er modne tyttebær her på Gautefall ihvertfall! Vi er på hyttetur og jeg har fylt isbokser med blåbær, tyttebær og bringebær 😁👏🏻 Hadde pannekaker med rørte blåbær til frokost, himla godt altså🤗
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå