Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #1 Skrevet 10. august 2016 Sett de har helsesekretær utdannelse på voksenopplæring men mener det er uten autorisasjon hva vil det si og får man jobb bare med et slikt kurs? Hvordan får jeg isåfall autorisasjon? Anonymous poster hash: b11c6...319
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #2 Skrevet 10. august 2016 Hos oss ville du ikke fått jobb. Det blir vanligere og vanligere å ansatte de med autorisasjon, uten autorisasjon blir man kalt for medisinsekretær. For å få autorisasjon må man ta utdannelsen den rette veien, altså 3 år på vgs. Jeg vet det går an å ta de 3 årene på 2 år på voksenopplæring her hvor jeg bor. Når jeg tok helsesekretær gikk jeg først helse og sosial grunnkurs, så helse og service vg1 og vg2 helsesekretær. Anonymous poster hash: f9eb7...aeb
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #3 Skrevet 10. august 2016 Hos oss ville du ikke fått jobb. Det blir vanligere og vanligere å ansatte de med autorisasjon, uten autorisasjon blir man kalt for medisinsekretær. For å få autorisasjon må man ta utdannelsen den rette veien, altså 3 år på vgs. Jeg vet det går an å ta de 3 årene på 2 år på voksenopplæring her hvor jeg bor. Når jeg tok helsesekretær gikk jeg først helse og sosial grunnkurs, så helse og service vg1 og vg2 helsesekretær. Anonymous poster hash: f9eb7...aeb Man kan også få autorisasjon om man har tatt en utdanning som medisinsk sekretær, men da må man da ekstra kurs på det som mangler for å oppfylle kravene til å få autorisasjon. Anonymous poster hash: 85cca...00e
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #4 Skrevet 10. august 2016 Man kan også få autorisasjon om man har tatt en utdanning som medisinsk sekretær, men da må man da ekstra kurs på det som mangler for å oppfylle kravene til å få autorisasjon. Anonymous poster hash: 85cca...00e Feil! Du må gå opp som privatist for å få autorisasjon. Om du er "medisinsk sekretær" eller noe annet fancy bryr skoleverket seg ikke om, du er på lik linje med de uten utdanning. Altså må du ta fagene som privatist i tillegg til å skaffe deg den praktiske delen av utdanningen via f.eks praksis (blodprøvetaking, injeksjon, EKG etc etc) Voksenopplæringa her har tilbud til voksne over 25 år uten utdanning. Da kan du få realkompetansevurdering på Vg1 og kun ta Vg2 og Vg3 for så å gå opp til praktisk muntlig tverrfaglig eksamen som gir autorisasjon. Hilsen helsesekretærlærer Anonymous poster hash: 0f4b0...ba4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #5 Skrevet 10. august 2016 Feil! Du må gå opp som privatist for å få autorisasjon. Om du er "medisinsk sekretær" eller noe annet fancy bryr skoleverket seg ikke om, du er på lik linje med de uten utdanning. Altså må du ta fagene som privatist i tillegg til å skaffe deg den praktiske delen av utdanningen via f.eks praksis (blodprøvetaking, injeksjon, EKG etc etc) Voksenopplæringa her har tilbud til voksne over 25 år uten utdanning. Da kan du få realkompetansevurdering på Vg1 og kun ta Vg2 og Vg3 for så å gå opp til praktisk muntlig tverrfaglig eksamen som gir autorisasjon. Hilsen helsesekretærlærer Anonymous poster hash: 0f4b0...ba4 Da er det jo ganske rart da, at jeg har hatt flere kolleger som begynte med utdanning som medisinsk sekretær og som fikk autorisasjon etter å ha tatt godkjent laboratoriekurs i tillegg... Hilsen autorisert helsesekretær Anonymous poster hash: 85cca...00e
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. august 2016 #6 Skrevet 10. august 2016 Men da er det jo ikke helsesekretær? Da er det medisinsk sekretær...
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #7 Skrevet 10. august 2016 Men da er det jo ikke helsesekretær? Da er det medisinsk sekretær... Hvis man har tatt nødvendig tilleggsutdanning/kurs og fått autorisasjon blir man da også helsesekretær. Anonymous poster hash: 85cca...00e
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. august 2016 #8 Skrevet 10. august 2016 Hvis man har tatt nødvendig tilleggsutdanning/kurs og fått autorisasjon blir man da også helsesekretær. Anonymous poster hash: 85cca...00e I HI står det at de har utdannelse helsesekretær. Og da er det jo med autorisasjon
Anonym bruker Skrevet 10. august 2016 #9 Skrevet 10. august 2016 I HI står det at de har utdannelse helsesekretær. Og da er det jo med autorisasjon Åh, SÅNN sett. Enten sier HI feil, eller så kanskje de faktisk har noen godkjenning/opplegg for utdannelse med autorisasjon. Det er jo topp i så fall. 😊👍 Anonymous poster hash: 85cca...00e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå