Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #26 Skrevet 11. august 2016 Jeg ER tynn. Undervektig tynn. Jeg får aldri høre det fra noen. Anonymous poster hash: 0dc3c...fd8
Anonym bruker Skrevet 11. august 2016 #27 Skrevet 11. august 2016 Nei det tror ikke jeg heller, hovedpoenget er jo å akseptere og respektere at alle former for trakassering, undertrykkelse og diskriminering er vondt, kjipt og skremmende å oppleve. Anonymous poster hash: 30070...3f0 Sant.. Takk for at du delte dette perspektivet med meg! Jeg syns du formulerer deg diplomatisk og klokt om temaet, og jeg tror jeg må la meg inspirere av deg i framtida. For jeg opplever det ofte som at dette temaet får frem en litt stygg tone, der de som er overvektige, og dermed utsatt for den diskrimineringa du snakker om, ikke samtidig klarer å anerkjenne at en som er tynn opplever vanskelige ting knytta til kropp. Det samme om man ytrer at det ikke er bare lett å være pen (disse henger jo litt sammen all den tid ett kriterie for å bli ansett som pen er å være tynn). Man får gjerne litt sånn spydige svar som at "å, buhuu, jeg er så pen altså!" og typiske jantelovrespons om at man ikke får lov å si sånt om seg selv. Jeg tror mange lever i den villfarelsen at om man bare var pen og tynn så ville livet vært så enkelt, men slik er det ikke. Dette klarte du å balansere fint! Jeg ser en klar parallell til mine diskusjoner om feminisme med menn, og også reaksjoner i kommentarfelt på dette med feminisme. Menn føler seg angrepet fordi det virker som man mener at menn som individer ikke opplever kjipe ting knytta til det å være mann. Man kan både strukturelt sett nyte av male priviledge, og samtidig lide under uoppnåelige idealer til mannsrollen, som at man må være sterk, stor og aldri gråte. For ei som opplever sexisme hver dag som en belastning, kan disse problemene høres ut som syting, og man kan få lyst til å komme med poenger i diskusjonen som ikke anerkjenner menns problemer. Så jeg tar av meg hatten for deg, og må bare la meg inspirere av måten du legger frem argumenter på HI Anonymous poster hash: 8d02d...688
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #28 Skrevet 12. august 2016 Takk for det Jeg har jo opplevd begge deler, derfor kan jeg nok se det fra flere sider også. Samtidig var det veldig sårt å bli slank som ung voksen og se hvor annerledes jeg ble behandlet enn da jeg var tykk. Jeg forstår tykke som går veldig i forsvar, de gjør det fordi de er under konstant angrep. Dessverre er også en vanlig fordom mot overvektige at de syter og klager mer enn andre. Det gjør det jo også vanskeligere å bli tatt seriøst når en diskuterer ting. Anonymous poster hash: 30070...3f0
Anonym bruker Skrevet 12. august 2016 #29 Skrevet 12. august 2016 Hvis noen kommenterer at du er tynn så mener de det sannsynligvis som et komplement. Hvis du synes det er ubehagelig å få kommentarer om vekt så bør du svare at du ikke setter pris på at andre kommenterer kroppen din. Jeg får kommentarer om både at jeg er lav og at jeg har store pupper. Jeg er ikke så opptatt av utseende, hverken mitt eget eller andres. Jeg foretrekker kommentarer som at "du ser så glad ut", eller at jeg på en eller annen måte har utrettet noe positivt. Anonymous poster hash: be86a...0c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå