Gå til innhold

Jeg er gravid!!!!! På hormonspiral!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lykke til! Håper du får gode råd fra legene dine som hjelper dere til å ta det valget som er riktig for dere <3



Anonymous poster hash: 75c1e...595
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til i tiden fremover. Jeg håper du tar det valget som føles riktigst for deg, uansett om det blir det ene eller det andre. Ingen har rett til å presse deg i en retning du ikke ønsker.

 

Jeg tok for øvrig senabort i uke 18/19. Det var en fryktelig vond opplevelse, både fysisk og mentalt. Jeg fikk melk og følte meg tom, og jeg var langt nede etterpå. Men jeg har det bra igjen nå, og jeg angrer ikke. For meg var det det riktigste å gjøre, og jeg støtter meg på det.

 

Anonymous poster hash: 4fa4c...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mer eller mindre 100% sikker på at vi kommer til å beholde. Jeg vi ta den risken. Mannen min er mer redd.

 

Vi har fått vite at vi kommer til å bli fulgt meget godt opp.

Legene kunne ikke garantere at jeg ville fullføre uten komplikasjoner. Men de mente at med god oppfølging er det trygt.

 

Takk for alle tilbakemeldinger. Og tusen takk for at dere ikke har kommet med ufine kommentarer. Var så redd jeg ikke skulle bli trodd her inne.

 

Takk takk. Nå har vi startet sånn smått å fortelle 😊

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mer eller mindre 100% sikker på at vi kommer til å beholde. Jeg vi ta den risken. Mannen min er mer redd.

 

Vi har fått vite at vi kommer til å bli fulgt meget godt opp.

Legene kunne ikke garantere at jeg ville fullføre uten komplikasjoner. Men de mente at med god oppfølging er det trygt.

 

Takk for alle tilbakemeldinger. Og tusen takk for at dere ikke har kommet med ufine kommentarer. Var så redd jeg ikke skulle bli trodd her inne.

 

Takk takk. Nå har vi startet sånn smått å fortelle 😊

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

Ønsker dere all mulig lykke. Godt å høre at de skal passe godt på dere og følge tett opp. Forstår veldig godt bekymringen til mannen din også, prat masse sammen i tiden fremover.

 

Klem til dere, og gratulerer med en liten på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! Og som noen andre her sa - Ha åpen kommunikasjon med mannen din! Dette er viktig å snakke om, spesielt når mannen din tar det tyngre enn deg. Jeg vet mye om å ha en mann som er deprimert, han har vært flink til å snakke om alt han tenker på, og jeg har (håper jeg fra hans ståsted) vært flink til å lytte. Ønsker dere all mulig lykke i tiden fremover <3



Anonymous poster hash: 75c1e...595
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og masse lykke til! Vill bare si at dere må snakke med de eldre barna så de vet hvorfor viss du får komplikasjoner og må på sykehus eller om du blir kjempesyk og er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker deg masse lykke til fremover, Hi! <3

 

Jeg oppfordrer også deg og mannen å snakke mye sammen. Få gjerne en nøytral tredjeperson å snakke med også om du og/eller mannen føler for det. Det blir masse tanker, frykt, glede og uro fremover, og det tror jeg er viktig å akseptere hos hverandre.

Vær romslig overfor hverandre, og ta vare på alle i familien.

Lytt til kroppen din og ikke tro at du overdriver noen symptomer, ikke vær redd for be om en ekstra sjekk om det er noe.

 

Håper alt går bra for deg og den lille i magen! <3

 

Klem

 

Ps, hvis det er slik at du skal/må ta keisersnitt, kanskje du også kan steriliseres samtidig? Hvis det ikke blir en for stor ekstra belstning for kroppen din? Kan være verdt å diskutere med legene. Ellers tenker jeg at det er lurt at mannen din får gjennomført sin sterilisering så raskt som mulig slik at han er helt sikkert "svømmer-fri" til dere har sex igjen etter svangerskapet.



Anonymous poster hash: fb7d7...bb0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valget og masse lykke til:) Håper du oppdaterer her inne etterhvert:)

 

Anonymous poster hash: f651f...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ønsker deg masse lykke til fremover, Hi! <3

 

Jeg oppfordrer også deg og mannen å snakke mye sammen. Få gjerne en nøytral tredjeperson å snakke med også om du og/eller mannen føler for det. Det blir masse tanker, frykt, glede og uro fremover, og det tror jeg er viktig å akseptere hos hverandre.

Vær romslig overfor hverandre, og ta vare på alle i familien.

Lytt til kroppen din og ikke tro at du overdriver noen symptomer, ikke vær redd for be om en ekstra sjekk om det er noe.

 

Håper alt går bra for deg og den lille i magen! <3

 

Klem

 

Ps, hvis det er slik at du skal/må ta keisersnitt, kanskje du også kan steriliseres samtidig? Hvis det ikke blir en for stor ekstra belstning for kroppen din? Kan være verdt å diskutere med legene. Ellers tenker jeg at det er lurt at mannen din får gjennomført sin sterilisering så raskt som mulig slik at han er helt sikkert "svømmer-fri" til dere har sex igjen etter svangerskapet.

 

Anonymous poster hash: fb7d7...bb0

 

Til info så er en mann ikke sikkert "svømmer-fri" før ca ett år etter sterilisering. Han må avlegge sædprøve for å sjekke om steriliseringen er vellykket underveis. Kjekt å vite (hilsen en som kjenner til noen som brant seg på dette)

 

 

Anonymous poster hash: 99490...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Til info så er en mann ikke sikkert "svømmer-fri" før ca ett år etter sterilisering. Han må avlegge sædprøve for å sjekke om steriliseringen er vellykket underveis. Kjekt å vite (hilsen en som kjenner til noen som brant seg på dette)

 

 

Anonymous poster hash: 99490...0d4

 

 

Takk for presiseringen, jeg ser jeg var litt uklar. Det jeg mente var at hvis han blir sterilisert så fort som mulig så vil en del av tiden før han er steril etterpå være unnagjort, ikke at han nødvendigvis er det da. Upresist av meg, beklager!

 

Jeg synes egentlig det er litt uklart ang. dette, og det er ikke så rart noen har brent seg på dette. Jeg vet om menn som har fått beskjed om at de er steril etter tre måneder, andre har fått beskjed om at bare de har tømt seg 20-25 ganger er de trygge og kan ikke produsere barn. Men ingen av delene stemmer. Man er ikke sikker før man har fått kontrollert sæden og fått sjekket at man er trygg.

Grunnen til at jeg nevnte sterilisering av/for Hi også er fordi det jo er noen få menn som opplever at kroppen reparerer seg selv også etter en tid, og at det med His sykdom kanskje er greit å dobbelsikre seg (ved at begge blir sterilisert), hvis det er gjennomførbart i hennes situasjon.

 

 

Anonymous poster hash: fb7d7...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt gravid to ganger på p-piller. Masse klemmer og masse lykke til! ❤

 

Anonymous poster hash: b4589...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går fort. I morgen skal jeg snakke med spesialist på min sykdom. Og fredag skal jeg snakke med fødsels lege. Får vite hvordan fødselen blir lagt opp. Blir garantert keisersnitt og skal be om sterilisering.

Mannen min skal benytte seg av den timen om en mnd. Så her blir begge sterilisert.

 

Siden jeg nå snart skal gå offentlig med dette kan jeg vel røpe såpass at jeg har en hjertesykdom. Kjenner du meg igjen ikke si noe før jeg går ut med dette selv 😉

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går fort. I morgen skal jeg snakke med spesialist på min sykdom. Og fredag skal jeg snakke med fødsels lege. Får vite hvordan fødselen blir lagt opp. Blir garantert keisersnitt og skal be om sterilisering.

Mannen min skal benytte seg av den timen om en mnd. Så her blir begge sterilisert.

 

Siden jeg nå snart skal gå offentlig med dette kan jeg vel røpe såpass at jeg har en hjertesykdom. Kjenner du meg igjen ikke si noe før jeg går ut med dette selv

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

 

Glad for at du blir fulgt opp så tett!

 

Masse lykke til videre! <3

 

Anonymous poster hash: fb7d7...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går fort. I morgen skal jeg snakke med spesialist på min sykdom. Og fredag skal jeg snakke med fødsels lege. Får vite hvordan fødselen blir lagt opp. Blir garantert keisersnitt og skal be om sterilisering.

Mannen min skal benytte seg av den timen om en mnd. Så her blir begge sterilisert.

 

Siden jeg nå snart skal gå offentlig med dette kan jeg vel røpe såpass at jeg har en hjertesykdom. Kjenner du meg igjen ikke si noe før jeg går ut med dette selv 😉

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

Så spennende 💙💚💙

Masse lykke til. Gratulerer så masse 💙

 

Anonymous poster hash: d806a...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går fort. I morgen skal jeg snakke med spesialist på min sykdom. Og fredag skal jeg snakke med fødsels lege. Får vite hvordan fødselen blir lagt opp. Blir garantert keisersnitt og skal be om sterilisering.

Mannen min skal benytte seg av den timen om en mnd. Så her blir begge sterilisert.

 

Siden jeg nå snart skal gå offentlig med dette kan jeg vel røpe såpass at jeg har en hjertesykdom. Kjenner du meg igjen ikke si noe før jeg går ut med dette selv 😉

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

Da håper jeg du blir fulgt av Siri, Anne, Anne—Sofie og Mette på Riksen. De er jo bare fantastiske! Også ses vi kanskje der uten å vite om hverandre ;)

 

 

Anonymous poster hash: f4d08...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at dere enda tenker på meg.

 

Jeg har fått vite i dag at de medisinene jeg har stått på er veksthemmende. Så det er mulig jeg er lengre på vei enn målingene tilsier.

 

Er satt på en ny medisin. Den er også noe veksthemmende. Men de har mer og bedre erfaring med den.

 

Skal snakke med fødselslege i dag.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...