Gå til innhold

Diverse spørsmål om snowboard til barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gå til innkjøp av snowboardutstyr til jente på 10 år som aldri har stått på snowboard før.

- Hun er 140 høy. Hvor langt burde brettet være? Vil 134 cm være for langt? 

- Hvis jeg kjøper et brett her, sko der, og binding et annet sted - er det umulig å få satt det sammen da? Med andre ord: må man kjøpe brett og binding i samme butikk for å få det montert? Eller er det kanskje mulig å montere det selv hvis man er noenlunde handy? 

- Er det noe annet jeg må tenke på? 

Anonymous poster hash: 062e3...9c7
Skrevet

Brettet blir nok ikke for langt. Heller ett kortere brett enn ett som er for langt.

Min 10 åring sitt brett er rundt 130 om jeg ikke husker feil. Blir brukt noen år fremover tenker jeg.

Du kan lett montere hjemme selv. Det har jeg gjort mange ganger, men så står jeg på brett selv og har gjort det i maaaange år. Bare pass på at brett, sko og bindinger passer om hverandre.

Hva med å kjøpe brukt brett i første omgang? Se om hun liker det først? Jeg har stort sett kjøpt brukte brett av godt merke til mine barn. Prepper de og de er like gode som nye. Å kjøpe utstyr er veldig dyrt.

Anonymous poster hash: c473a...7df

Skrevet

Brettet blir nok ikke for langt. Heller ett kortere brett enn ett som er for langt.

Min 10 åring sitt brett er rundt 130 om jeg ikke husker feil. Blir brukt noen år fremover tenker jeg.

Du kan lett montere hjemme selv. Det har jeg gjort mange ganger, men så står jeg på brett selv og har gjort det i maaaange år. Bare pass på at brett, sko og bindinger passer om hverandre.

Hva med å kjøpe brukt brett i første omgang? Se om hun liker det først? Jeg har stort sett kjøpt brukte brett av godt merke til mine barn. Prepper de og de er like gode som nye. Å kjøpe utstyr er veldig dyrt.

Anonymous poster hash: c473a...7df

Takk for hjelp :) 

Hadde tenkt til å kjøpe brukt, men har ikke funnet noe som egner seg på Finn. Hvis jeg må kjøpe sko av en og brett av en annen går gjerne vinninga opp i spinninga pga. porto... Den løsningen jeg ser på nå skal passe sammen siden alle tre komponentene er av samme merke, og selges som pakkeløsning på ett nettsted bare mye dyrere enn hvis jeg kjøper løst hos forskjellige. Merket er K2, hva tenker du om det til en nybegynner? Skulle gjerne kjøpt 129 cm i stedet, men det ser ut som om det blir vanskelig å finne noe mindre enn 134... 

Skrevet

Brettet skal vel ikke gå lengre enn til haka?

Med tanke på at hun er barn og nybegynner ville jeg kjøpt et litt kortere brett.

Kjedelig om hun blir lei på grunn av for stort brett.

Jeg hadde K2 brett lenge, som voksen. Veldig fornøyd.

Skrevet

Brettet skal vel ikke gå lengre enn til haka?

Med tanke på at hun er barn og nybegynner ville jeg kjøpt et litt kortere brett.

Kjedelig om hun blir lei på grunn av for stort brett.

Jeg hadde K2 brett lenge, som voksen. Veldig fornøyd.

Hm, da blir det straks verre. Målte nå, og hun er bare 120 til haka. Jeg tror ikke K2 har mindre brett enn 129, og det får jeg ikke tak i engang. 134 var det minste de hadde. 

Hvor burde jeg egentlig lete etter snowboardutstyr til barn? På nett, altså? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...