Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 Jeg vurderer å fjerne grevinneheng på egen regning. Vil da legge det til ferie slik at jeg har 4 uker å komme meg på. Men dersom det oppstår komplikasjoner som forlenger rekonvalesens, vil jeg da ha krav på sykemelding? Anonymous poster hash: d5dff...d8a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Egentlig ikke. Kosmetisk kirurgi kvalifiserer ikke for sykmelding, men mange fastleger lar seg dessverre overtale til å gi det. Hvordan det stiller seg i forhold til komplikasjoner vet jeg ikke, men det skal mye til at det tar over 4 uker å få has på de. De er jo bare ganske overfladiske sår i huden du får. Anonymous poster hash: c97f6...741
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Hmmm jeg har tatt plastisk kirurgi og vært sykemeldt alle gangene men jeg har gjort offentlig på sykehus. Anonymous poster hash: 16d39...53f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #4 Skrevet 8. august 2016 Hmmm jeg har tatt plastisk kirurgi og vært sykemeldt alle gangene men jeg har gjort offentlig på sykehus. Anonymous poster hash: 16d39...53f Da må det være en medisinsk grunn, feks vonde skuldre pga store pupper, sopp under mageheng osv. Alt annet er misbruk av trygdesystemet. Anonymous poster hash: c97f6...741
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 kremt...hva er grevinneheng?? 🙈🙈🙈 Anonymous poster hash: 23b71...9a3
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #6 Skrevet 8. august 2016 kremt...hva er grevinneheng?? Anonymous poster hash: 23b71...9a3 Ekstra hud på overarmene. Anonymous poster hash: 6cc6a...d3b
MammantilNurket Skrevet 8. august 2016 #7 Skrevet 8. august 2016 Egentlig ikke. Kosmetisk kirurgi kvalifiserer ikke for sykmelding, men mange fastleger lar seg dessverre overtale til å gi det. Hvordan det stiller seg i forhold til komplikasjoner vet jeg ikke, men det skal mye til at det tar over 4 uker å få has på de. De er jo bare ganske overfladiske sår i huden du får. Anonymous poster hash: c97f6...741 Hvorfor skriver du "dessverre"?
Gustav Klitt Skrevet 8. august 2016 #8 Skrevet 8. august 2016 Altså..... hvis du får en lei sårinfeksjon som invalidiserer deg i ukesvis, skal du liksom ikke ha rett på sykemelding fordi inngrepet var valgfritt? Det er jo bare tull.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #9 Skrevet 8. august 2016 Hvorfor skriver du "dessverre"? Selvfølgelig fordi kosmetisk sykemelding ikke gir rettigheter til sykemelding. Og helt riktig også. Jeg har tatt et par selv men selvfølgelig skal ikke skattepengene gå til rekonvalens av de som velger å forstørre puppene. Anonymous poster hash: 2bb0b...e5d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #10 Skrevet 8. august 2016 Kosmetisk kirurgi gir k utgangspunkt ikke rett til sykemelding så lenge det ikke er medisinsk nødvendig. Men komplikasjoner gjør det. Og da trenger du heller ikke gå om noe fastlege. Mange tror at man må innom fastlege, men det er bare tull. Da er klinikken i din fulle rett til å selv skrive sykemeldingen. Har også erfart det selv. I utgangspunktet operasjon: ferie. Komplikasjon ett år etter: klinikken, i dette tillfellet Aleris, skrev selv full sykemelding. Samme med en venninne av meg på Fornebuklinikken. De skrev den. Anonymous poster hash: 08f5d...d73
MammantilNurket Skrevet 8. august 2016 #11 Skrevet 8. august 2016 Selvfølgelig fordi kosmetisk sykemelding ikke gir rettigheter til sykemelding. Og helt riktig også. Jeg har tatt et par selv men selvfølgelig skal ikke skattepengene gå til rekonvalens av de som velger å forstørre puppene. Anonymous poster hash: 2bb0b...e5d Det gjør jo sikkert vondt, da ... Hva hvis tannlegen din har tatt ansiktsløftning og er "off her face" (pun intended) på smertestillende?? Er det ikke bedre at hun er hjemme? Jeg tenker dame i kjøttdisken som selger kjøttdeig i løsvekt etter kjemisk peeling - ikke sexy. En Bussjåfør som ikke kan løfte armene etter kalkunhengoperasjon klarer ikke å endre på skiltet som viser hvor bussen skal ... Har du sett hvordan folk ser ut etter løft av øyelokk?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #12 Skrevet 9. august 2016 Det gjør jo sikkert vondt, da ... Hva hvis tannlegen din har tatt ansiktsløftning og er "off her face" (pun intended) på smertestillende?? Er det ikke bedre at hun er hjemme? Jeg tenker dame i kjøttdisken som selger kjøttdeig i løsvekt etter kjemisk peeling - ikke sexy. En Bussjåfør som ikke kan løfte armene etter kalkunhengoperasjon klarer ikke å endre på skiltet som viser hvor bussen skal ... Har du sett hvordan folk ser ut etter løft av øyelokk? Men fortsatt er det en operasjon som bare pleier forfengeligheten din og egentlig er totalt unødvendig. Opr av øyelokk kan vøre nødvendig for ikke å få synsbegrensning. Har to på jobben som har gjort det. De hadde ikke blåmerker engang. Anonymous poster hash: c97f6...741
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #13 Skrevet 9. august 2016 Det gjør jo sikkert vondt, da ... Hva hvis tannlegen din har tatt ansiktsløftning og er "off her face" (pun intended) på smertestillende?? Er det ikke bedre at hun er hjemme? Jeg tenker dame i kjøttdisken som selger kjøttdeig i løsvekt etter kjemisk peeling - ikke sexy. En Bussjåfør som ikke kan løfte armene etter kalkunhengoperasjon klarer ikke å endre på skiltet som viser hvor bussen skal ... Har du sett hvordan folk ser ut etter løft av øyelokk? Man blir selvfølgelig hjemme men betaler moroa selv. Anonymous poster hash: 2bb0b...e5d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #14 Skrevet 9. august 2016 Hi her. Spørsmålet mitt er ikke om jeg får sykemelding hele perioden. Jeg har lagt dette til ferie, kirurgen sier at i mitt yrke burde jeg være tilbake etter 2-3 uker. Jeg har satt av 4 ukers ferie. Dermed er jeg godt innafor med vanlig rekonvalesens. MEN dersom jeg får komplikasjoner som forlenger perioden, vil jeg DA ha krav på sykemelding? Anonymous poster hash: d5dff...d8a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #15 Skrevet 9. august 2016 Det er leger/kirurger som utfører disse operasjonene og de har da like rett til å sykemelde folk som andre leger. selv tik jeg laseroperasjon på øynene gir noen år siden og fikk 2 dagers sykemelding etter dette Anonymous poster hash: 73216...b91
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #16 Skrevet 9. august 2016 Hi her. Spørsmålet mitt er ikke om jeg får sykemelding hele perioden. Jeg har lagt dette til ferie, kirurgen sier at i mitt yrke burde jeg være tilbake etter 2-3 uker. Jeg har satt av 4 ukers ferie. Dermed er jeg godt innafor med vanlig rekonvalesens. MEN dersom jeg får komplikasjoner som forlenger perioden, vil jeg DA ha krav på sykemelding? Anonymous poster hash: d5dff...d8a Ja! Anonymous poster hash: 9e0a7...77f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #17 Skrevet 9. august 2016 Hi her. Spørsmålet mitt er ikke om jeg får sykemelding hele perioden. Jeg har lagt dette til ferie, kirurgen sier at i mitt yrke burde jeg være tilbake etter 2-3 uker. Jeg har satt av 4 ukers ferie. Dermed er jeg godt innafor med vanlig rekonvalesens. MEN dersom jeg får komplikasjoner som forlenger perioden, vil jeg DA ha krav på sykemelding? Anonymous poster hash: d5dff...d8a Ja, for da er det et medisinsk problem. Det var det ikke i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 2bb0b...e5d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #18 Skrevet 9. august 2016 Jeg kan ikke se at det ikke skal kunne gi sykemelding om det er noe uventet som oppstår. Man får sykemelding om man brekker armer og bein på tur i skogen, selv om man vet at uhell kan skje og likevel gikk på tur.. Umulig og feil å sette en grense hvis det ikke er forventede ting. (Jeg er generelt negativ til kosmetisk kirurgi, men det er en en annen sak). Anonymous poster hash: e0ca0...d56
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #19 Skrevet 9. august 2016 Ja, ved komplikasjoner har du rett på sykemelding. Jeg har fått hard kapsel og fikk da beskjed om at det ga grunn for sykemelding når jeg skal rette opp den. Anonymous poster hash: c0ca0...a34
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #20 Skrevet 9. august 2016 Hi her. Spørsmålet mitt er ikke om jeg får sykemelding hele perioden. Jeg har lagt dette til ferie, kirurgen sier at i mitt yrke burde jeg være tilbake etter 2-3 uker. Jeg har satt av 4 ukers ferie. Dermed er jeg godt innafor med vanlig rekonvalesens. MEN dersom jeg får komplikasjoner som forlenger perioden, vil jeg DA ha krav på sykemelding? Anonymous poster hash: d5dff...d8a Desverre har du krav på det, ja. Akkurat den regelen mener jag bør endres slik at man blir nødt til å kjøpe en forsikring som kan dekke utgifter til behandling, ekstra fravær og andre ekstra utgifter ved komplikasjoner. Anonymous poster hash: 6cc6a...d3b
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #21 Skrevet 9. august 2016 Ja, ved komplikasjoner har du rett på sykemelding. Jeg har fått hard kapsel og fikk da beskjed om at det ga grunn for sykemelding når jeg skal rette opp den. Anonymous poster hash: c0ca0...a34 Dette er ikke riktig. Da gjør legen noe han ikke skal. Hard kapsel er en ny operasjon for å rette opp og ingen akutt komplikasjon. Jeg Har måtte operere brystene 2 ganger i etterkant pga komplikasjoner og fikk ikke sykemelding noen av gangene. Det er infeksjoner etc som er uventet og akutt som gir grunnlag for sykmelding da denne må behandles og man er syk. Man blir ikke syk av hard kapsel. Anonymous poster hash: 2bb0b...e5d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #22 Skrevet 9. august 2016 Da må det være en medisinsk grunn, feks vonde skuldre pga store pupper, sopp under mageheng osv. Alt annet er misbruk av trygdesystemet. Anonymous poster hash: c97f6...741 Jeg har da ikke operert meg for moro skyld. Anonymous poster hash: 16d39...53f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #23 Skrevet 9. august 2016 Jeg har da ikke operert meg for moro skyld. Anonymous poster hash: 16d39...53f Og da er jo din situasjon en helt annen enn HI sin. Anonymous poster hash: e7c8b...e9c
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #24 Skrevet 9. august 2016 Dette er ikke riktig. Da gjør legen noe han ikke skal. Hard kapsel er en ny operasjon for å rette opp og ingen akutt komplikasjon. Jeg Har måtte operere brystene 2 ganger i etterkant pga komplikasjoner og fikk ikke sykemelding noen av gangene. Det er infeksjoner etc som er uventet og akutt som gir grunnlag for sykmelding da denne må behandles og man er syk. Man blir ikke syk av hard kapsel. Anonymous poster hash: 2bb0b...e5d Du vet det finnes ulike grader av kapseldannelse? I mitt tilfelle hovner ene brystet opp og er veldig vondt. Det er nødvendig å ta ut protesen pga dette. Jo det gir grunnlag for sykemelding, det praktiseres på alle de ledende klinikkene. For å være ærlig stoler jeg mer på legen en deg. Anonymous poster hash: c0ca0...a34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå