Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei :) jeg er helt ny på dette her, jeg og samboeren skal nå snart starte opp med ivf forsøk på klinikk hausken. men er litt usikker på om vi skal gå for 1 eller 3 forsøk med tanke på at det er ganske dyrt. vi var på forsamtale og utredning i februar og har fått beskjed om at jeg skal gå på kort protokoll.

jeg har selv en sønn :babygutt:  på 7 år fra et tidligere forhold og har aldri hat noe problemer med og bli gravid.

problemet hos oss nå er at han har lav sædkvlitet og må da ha ivf med icsi.

legen ga oss 54% sjangse for og lykkes.

noen som har erfaringer fra klinikk hausken og hvor mange forsøk dere evt måtte ha?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144287447-ivf-fors%C3%B8k-klinikk-hausken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Vi har bare gode erfaringer med Hausken. Kan ikke få skrytt nok. Vi holder til i Haugesund.

Dette med 1 vs 3 pk. Vi gikk noen runder med oss selv, men falt på 3 pk av den enkle grunn at jeg for min del måtte vite at jeg hadde mer å gå på om det ikke skulle gå på første forsøk. Jeg klarte liksom ikke tanken på å sette alle pengene på det éne forsøket.

1. satte inn 2 fine egg, ingen på frys, ikke gravid.

2. satte inn 2 fine egg, 1 egg på frys, ikke gravid.

3. satte inn 2 fine egg, 2 på frys, gravid med et barn (nå 1 år).

Det var så godt å vite at når forsøk nr 2 var negativt, måtte vi ikke benytte oss av det ene på frys, men vi kunne hente ut flere, og faktisk øke sjangsen.

I juni satte jeg inn det fryseegget fra forsøk nr 2, og jeg er nå 10 uker på vei, og har fortsatt 2 på frys.

For oss var det altså desidert den rette avgjørelsen med 3 pk.

Hva som blir riktig for dere, kan man jo aldri vite før man står oppi det.

Det kan gå begge veier.

Lykke til med valget, og lykke til med selve prosessen :)

Anonymous poster hash: f39ad...4bc

• 2 uker senere...

Vi tok og å betalte for 3. Vi trengte bare et. Men deilig å vite at man slipper å betale mer for forsøk nr to eventuelt tre. Ho er i dag 1 år, og verdt hver krone. Skal i gang med nytt forsøk nå, og kommer til å betale for 3 forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...