Gå til innhold

Skjelvinger arm- noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har over tid opplevd at ve arm har blitt svakere og føles vissen. Klarer feks ikke å løfte hånden oppover med albue strekt ut i skulderhøyde. Får skjelvinger i hele armen ved forsøk på å vri på armen i utstrakt stilling i skulderhøyde. Har også nedsatt koordinasjon i fingrene og ingen kraft ved forsøk på å presse fingrene mot hverandre.

Skal så klart til lege da dette bekymrer meg. Har hatt noen smerter i ve skulder og håper det er denne som er problemet.

Noen som har opplevd lignende problemer?

Anonymous poster hash: 7e19a...06d

Fortsetter under...

Skrevet

Ja det er det jeg håper det er. Men om det kan være fra nakken eller skulderen? Hatt en plagsom nakke lenge men ingen smerter. Den bare stivner litt noen ganger.

HI

Skrevet

Du har bestilt legetime? Hvis ikke gjør du det i morgen, dette bør du ikke vente med å sjekke.

Du sier at du får skjelvinger når du prøver å vri skulderen i skulderhøyde - hvordan har du armen da og hvordan vrir du den?

Anonymous poster hash: f0805...aac
Skrevet

Når jeg vrir håndflate fremover og når jeg prøver å holde albue strekt ut til siden, og presser hånd og fingre mot skulder.

HI

Skrevet

Når jeg vrir håndflate fremover og når jeg prøver å holde albue strekt ut til siden, og presser hånd og fingre mot skulder.

HI

Få det sjekket i hvert fall, og ikke vent for lenge.

Det trenger ikke være noe alvorlig, men det er en del diagnoser som også kan gi lignende symptomer, så få det sjekket. Selv har jeg noe lignende pga. bl.a. kobberubalanse.

Kraftsvekkelse skal alltid sjekkes. Redusert kraft kan stamme fra både skulder og nakke, men det er da ikke like vanlig å få slike skjelvinger.

Anonymous poster hash: f0805...aac

Annonse

Skrevet

Bivirkninger på medisin? Anitpsykotika, antidepressiva? Parkinsonisme? Og også den nerva i klem, da.

Anonymous poster hash: 44bb8...6fa

Skrevet

Ingen medisiner. Ingen andre symptomer som skal tilsi parkinson.

HI

Skrevet

Jeg har hatt det slik når jeg hadde senebetennelser (nerve i klem), men de var vonde. Min mor fikk det når hun hadde en nakkeprolaps (også en nerve i klem). Den var plagsom, men ikke så smertefull som hun forventet. En på jobb fikk slike symptomer når hun fikk MS.

Det er så mye som kan skape slike symptomer, fra heeeelt ufarlige ting, til de mer alvorlige diagnosene. Greit å få sjekket ut altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...