Gå til innhold

Male hus utvendig uten å vaske

Anbefalte innlegg

Vi har malt huset uten riktig forarbeid. Brukt hele sommeren på det og skjønner at vi burde virkelig ha vasket det først. Mannen som er utrolig sløv og velger "letteste" utvei.

Hvor lang tid kan vi forvente at malingen sitter nå? Er det noe som helst jeg kan gjøre nå for å redde resultatet, eller er det allerede for sent??

Anonymous poster hash: a5ceb...22e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144287253-male-hus-utvendig-uten-%C3%A5-vaske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe dere kan gjøre nå. 

Men utrolig dumt å bruke mye penger og TID på en jobb som ikke er ordentlig. Det står jo i alle anbefalinger at man bør vaske veggen  først, og det tar veldig kort tid med en høytrykkspyler (lavt trykk)  og terassevasker f ex. 

Anonymous poster hash: b89ec...776

Ja, jeg vet! Enda en ting å bekymre seg for! Prøvde å si det til mannen, men han holdt på sitt! Var i følge naboen bare et triks de i malingsbutikken brukte for å selge🙈

Er det mulig.

Har sagt at han selv skal få stå og skrape maling om et par år. Eller tror dere det går enda raskere før vi må male på nytt?

Må vi skrape vekk absolutt all maling før vi (han!) maler på nytt?

Hi

Ja, jeg vet! Enda en ting å bekymre seg for! Prøvde å si det til mannen, men han holdt på sitt! Var i følge naboen bare et triks de i malingsbutikken brukte for å selge

Er det mulig.

Har sagt at han selv skal få stå og skrape maling om et par år. Eller tror dere det går enda raskere før vi må male på nytt?

Må vi skrape vekk absolutt all maling før vi (han!) maler på nytt?

Hi

Og hva mener han at malingsbutikken skulle tjene på at dere vasker huset?

Anonymous poster hash: 14443...4f4

Penger på å selge vaskemiddel, jeg aner ikke...

De tjener nok mer på at dere ikke vasker først. Ny maling er dyrere enn en dunk med husvask..... 

Anonymous poster hash: b89ec...776

Annonse

Hva som skjer når man ikke vasker, vet man vel ikke før man ser hva som skjer.  Det verst som kan skje er ikke at malingen sitter dårlig.  Jeg aner ikke om den gjør det heller, men om den så gjør det, så er jo ikke det så farlig...  det gir bare ekstra arbeid og ekstra utgifter til å male på nytt.  Men det har han vel kalkulert med når han velger å male uten å vaske.  Det som kan koste enda mer er sopp og diverse microorganismer som kan ødelegge mer og koste mer enn litt arbeid og noen malespann.

Vi brukte høytrykkspyler, 1 dags jobb inkl spyling av taket. 2 dager på å male huset som er ganske stort. 3500,- i maling så ikke det verste prosjektet om dere på gjøre det om et par år.

Anonymous poster hash: 2f794...2ed

Ny eller tidligere malt bordkledning? Hvilken maling brukte dere? Brukte dere visir på første strøket?

Anonymous poster hash: 5e32b...7c5

Beis fra før, aner ikke malingstype, men var vist den beste på markedet. Skulle holde inntil 12 år😂

Hi

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...