Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #1 Skrevet 6. august 2016 Jenta er skjelden ute å leiker når det regner. Og på skolen bruker de jo ikke regntøy, det går for mye tid av friminuttene til å ta på og av regntøy sier de. Så i regnvær står de under tak. Jeg har det siste året brukt mye penger på 2 regnsett som rett og slett ikke blir brukt...... Men samtidig, hun må jo ha regntøy...må hun ikke....??? Hvordan er det hos dere? Anonymous poster hash: eed1c...b1e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #2 Skrevet 6. august 2016 Har regntøy, men blir sjelden brukt. Kjøper sånt tynt man får kjøpt i en pose. Pleier ikke være så dyre. Kan ligge i sekken når det er fare for regn, eller ligge på skolen. Anonymous poster hash: 36343...311
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #3 Skrevet 6. august 2016 Her bruker de regntøy til og fra skolen, og på skolen om nødvendig. Hadde aldri klart oss uten. Anonymous poster hash: 64c1b...a38
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #4 Skrevet 6. august 2016 Kjøper ikke dyrt. Ser at det hun har nå heter missing link, men husker ikke hvor vi kjøpte det. Kostet vel mellom 300-500 kr for ett sett. De bruker det når de er på tur med skolen og av og til ellers, men ikke så mye. Hva med dette? : https://www.xxl.no/five-seasons-star-set-regntoysett-junior/p/1116758_2_style Anonymous poster hash: ccf18...bc6
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #5 Skrevet 6. august 2016 Hva med type allværsjakke i stedet? Sønnen min har fra Helly Hansen, vannsøyle er 5000 eller 10.000 - vel så bra som regntøy og mer anvendelig! Dyrere enn regntøy, men jeg synes ofte en sånn jakke brukes mer uansett. Anonymous poster hash: 019b8...dbd
Husbygger Skrevet 6. august 2016 #6 Skrevet 6. august 2016 Mine unger har ikke hatt regntøy siden de slutta i barnehagen ( nå skal de begynne i 6, 8 og 10 klasse). Her bruker de allværsjakke og allværsbukse, regntøy er klamt og ekkelt.
TinaK 1990 Skrevet 6. august 2016 #7 Skrevet 6. august 2016 Er dere ikke som familie ute på tur...etc?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #8 Skrevet 6. august 2016 Sært å ikke ha regntøy. Hva gjør dere når det regner om morgenen eller når hun skal besøke venner eller på aktiviteter? Er dere aldri på tur som familie? Blir hun aldri invitert med andre på tur? Vi kjøper greit regntøy på sportsbutikken. Jakka brukes som vindjakke når det er utrygt også. Anonymous poster hash: 3bfe5...45e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #9 Skrevet 6. august 2016 Min gutt som starter 5. klasse nå bruker aldri regntøy på skolen. Men det brukes jo på speidertur, fritid osv. Ellers foretrekker han allværstøy når han får velge selv. Anonymous poster hash: 21a9b...647
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #10 Skrevet 6. august 2016 Sært å ikke ha regntøy. Hva gjør dere når det regner om morgenen eller når hun skal besøke venner eller på aktiviteter? Er dere aldri på tur som familie? Blir hun aldri invitert med andre på tur? Vi kjøper greit regntøy på sportsbutikken. Jakka brukes som vindjakke når det er utrygt også.Anonymous poster hash: 3bfe5...45e Hun kjøres til skolen. Vi er ikje på tur i regnvær. Hun blur av og til ed på tur, men ikje i regnvær. Anonymous poster hash: eed1c...b1e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #11 Skrevet 6. august 2016 Er dere ikke som familie ute på tur...etc? Ut på tur i øs pøs regn?? Nei, vått og kaldt.... Usja..... Anonymous poster hash: eed1c...b1e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #12 Skrevet 6. august 2016 Fant et bra sett på Coop obs Anonymous poster hash: 6a8b6...3d7
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #13 Skrevet 6. august 2016 Kjøper ikke dyrt. Ser at det hun har nå heter missing link, men husker ikke hvor vi kjøpte det. Kostet vel mellom 300-500 kr for ett sett. De bruker det når de er på tur med skolen og av og til ellers, men ikke så mye. Hva med dette? :https://www.xxl.no/five-seasons-star-set-regntoysett-junior/p/1116758_2_style Anonymous poster hash: ccf18...bc6 TAKK for link..... det ser jo bra ut... Anonymous poster hash: eed1c...b1e
TinaK 1990 Skrevet 6. august 2016 #14 Skrevet 6. august 2016 Høres ut som en innendørs familie. Sært å ikke ha regntøy. Trenger ikke gå tur i øs pøs regnvær, finnes en mellomting. Hva med når hun skal sykle til venner? Til aktiviteter? Blir hun kjørt overalt? Og hva med skolen? Skoler avlyser ikke planlagt uteaktivitet pga litt regn vel?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #15 Skrevet 6. august 2016 Vi kjøper allværsjakke fra Stormberg og denne buksen fra HH: http://mshop.hellyhansen.com/no-en/item/k-shelter-pant-41026/?COLOR=597%20NAVY&t_type=cat Buksen er opp til 12 år str. Anonymous poster hash: 12cc2...cec
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #16 Skrevet 6. august 2016 Vi kjøper allværsjakke fra Stormberg og denne buksen fra HH: http://mshop.hellyhansen.com/no-en/item/k-shelter-pant-41026/?COLOR=597%20NAVY&t_type=cat Buksen er opp til 12 år str. Anonymous poster hash: 12cc2...cec Vi bruker samme bukse. De er utrolig bra. Har også allværsjakker. Ifjor kjøpte jeg i tillegg skogstad regnbukse til 9 åringen. Det regnet noe voldsomt på høsten og alt kom vått fra skolen. De leker heldigvis enda og lager demninger;) Læreren anbefalte alle å kjøpe "oljehyr" som hun kalte det til det formålet. Anonymous poster hash: 9f8ce...a57
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #17 Skrevet 6. august 2016 Ut på tur i øs pøs regn?? Nei, vått og kaldt.... Usja..... Anonymous poster hash: eed1c...b1e Det hender jo det begynner nervøs å regne selv om det ikke var ventet. Selv om det ser ut til å bli en fin helg er det smart å ha med regntøy hvis hun skal være med en venninne på hytta for eksempel (regner ikke med at hun får sånne opplevelser med familien). Kan ikke regne med at alle andre også blir sittende inne om været blir utrygt. I tillegg mener jeg det er dårlig gjort å ikke lære så store barn å klare seg selv. Det innebærer blant annet å kunne komme seg dit de vill uten å bli kjørt. Ikke en gang å lære barna at det går helt greit å komme seg steder og være ute i regnvær synes jeg er en skremmende dårlig oppdragelse av barna. Anonymous poster hash: 3bfe5...45e
Husbygger Skrevet 6. august 2016 #18 Skrevet 6. august 2016 Allværsjakke og allværsbukse er da like vanntett som regntøy + at det puster i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #19 Skrevet 6. august 2016 Allværsjakke og allværsbukse er da like vanntett som regntøy + at det puster i tillegg. Det er jo en form for regntøy. Regnet allværstøy er like bra som oljefyrte for de fleste, det der det å ikke ha godt regntøy i det hele tatt som er sært. Anonymous poster hash: 3bfe5...45e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #20 Skrevet 6. august 2016 Ut på tur i øs pøs regn?? Nei, vått og kaldt.... Usja..... Anonymous poster hash: eed1c...b1e Da er det jammen ikke rart at hun står under taket, hvis hun ikke tåler regn. Trist at hun ikke kan leke fordi om det regner Anonymous poster hash: 4b36c...ef3
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #21 Skrevet 6. august 2016 Mine fire barn, mellom 7 og 15 år har alle skalljakker/allværsjakker og allværsbukser. De går til skolen i all slags vær, har skogsturer o.l på skolen i all slags vær, sykler til fotballtrening, er på speidertur osv osv 9-åringen har en allværsbukse fra HH og en jakke fra Stormberg Anonymous poster hash: f76c3...72a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #22 Skrevet 6. august 2016 Min 11 åring har en lang regnjakke fra wow. Den er litt mer stilig enn regntøysett fra H&M. Anonymous poster hash: 9c2f1...e1d
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. august 2016 #23 Skrevet 6. august 2016 Mine har skalljakker om sommeren. Bergans sine har utrolig høy vannsøyle eller hva det heter. Og vinterjakkene er jo også både vann- og vindtette i tillegg til foret.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #24 Skrevet 6. august 2016 Min 11 åring er ikke særlig kresen med hva hun har på seg, men regntøy, det er visst skikkelig teit! Så vi har kjøpt Bergans jakke med vannsøyle på 10 000, og en bukse som i linken. Også vannsøyle på 10 000. Veldig myk og god, og passer også som turbukse👍https://m.twentyfoursport.no/barn/bukser/skall-2-lags/rasletind-2-lags-bukse-jente-vindtett-vanntett-og-pustende-435791-p0000211410 Anonymous poster hash: c1bc8...70e
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #25 Skrevet 7. august 2016 Da er det jammen ikke rart at hun står under taket, hvis hun ikke tåler regn. Trist at hun ikke kan leke fordi om det regner Anonymous poster hash: 4b36c...ef3 Leke? 6. Klassing? Kan ikke si vi lekte så mye i friminutt på skolen i 6. Klasse altså. Vi stod under tak og snakket, eller gikk rundt skolen i ei klynge... Anonymous poster hash: 31fbf...6e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå