Gå til innhold

Hard hud under beina...bir gaaal

Anbefalte innlegg

Filer og filer..og som fotpleier sa til meg..filing øker problemet..men filer jeg ikke blir det ILLE. Er på heler og under stortå/på siden av stortå. smører og vasker føttene ofte. Har alltid vært slik. er det noen som har noen gode råd? Kosttilskudd ect? Ser andre damer har føtter uten hard hud.hvordan er det mulig: ) ????

Anonymous poster hash: 2a242...23c
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144287085-hard-hud-under-beinabir-gaaal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blitt mye bedre etter jeg kjøpte meg elektrisk fotfil. Trenger ikke file ofte. Ikke er jeg flink å smører heller. Men slet mye med sprukne hæler før, og vondt med hard hud. Blitt så mye bedre 😊 Men dette er vel sikkert individuelt

hahaha jeg kjøpte elektrisk fotfil.. har kjøpt to fordi jeg trodde det var noe feil med de. stopper bare når man klemmer litt inntil har for mye hard hud til at den tar det..enkelte steder har det blitt sprekker..: ((

Mange kan bli mye bedre ved å ta tilskudd med omega3. De begynner gjerne med høye doser omega3 og trapper ned til normaldoser etter et par uker.

Om det sprekker opp til dype rifter/sår også så trenger man ofte at sink i tillegg.

Unngå å bruke for mye oljer med mye omega6 (soya, solsikke, mais).

Anonymous poster hash: e6893...998

Annonse

Gjør det vondt? Vanlig fortykket hud er jo bare bra. Da gjør det mye mindre vondt å gå barbent.

Anonymous poster hash: 271be...429

ehh nei.. er vel nesten følelsesløs.. men er mindre pent da

ehh nei.. er vel nesten følelsesløs.. men er mindre pent da Anonymous poster hash: 2a242...23c

Det er ikke mange som bryr seg om hvordan du ser ut under føttene. Nyt at du har god kraftig hud som tåler litt.

Det er ikke mange som bryr seg om hvordan du ser ut under føttene. Nyt at du har god kraftig hud som tåler litt.

kan ikke ha satengsengesett for å si det sånn hahaha

Annonse

Rart at en fotpleier kan si slikt. Å file på tørr hud er riktig ifølge min fotterapeut.

Anonymous poster hash: fd40a...e8f

det stimulerer huden under til å produsere enda mer sa min fotterapaut. aner ikke hva som er riktig

har prøvd fotterapaut... det hjelper liksom bare en liten stund: (

Men du må gå ofte, og over en lengre periode. Er du sikker på at det var en fotterapeut? En fotpleier gjør kun kosmetisk arbeid, men en fotterapeut har medisinsk kompetanse i tillegg og kan gjøre mye mer beskjæring osv. 

Anonymous poster hash: d2913...93c

hahaha jeg kjøpte elektrisk fotfil.. har kjøpt to fordi jeg trodde det var noe feil med de. stopper bare når man klemmer litt inntil har for mye hard hud til at den tar det..enkelte steder har det blitt sprekker..: (( Anonymous poster hash: 2a242...23c

Samme her, har gitt opp hele den elektriske fotfilen, blir fotpleier på meg, hun er den eneste som får vekk elefanthuden under beina :)

Anonymous poster hash: 2ff52...ff4

Jeg har en liten sak som ser ut som en ostehøvel. Fjerner hard hud med den etter fotbad. Jeg bruker et fotsalt i vannet som heter Allgauer Latschen Kiefer. Her finnes det også fotkrem. Jeg kjøper det i Tyskland, men det er sikkert å få tak i på nett. Jeg bruker ikke Allgäuer-kremen, men en annen tysk fotkrem og fotsalve.

Smører i alle fall føttene hver kveld og alltid etter dusj/bad og bruker elektrisk fotfil. Føttene mine krever vedlikehold, ellers blir de helt forferdelige. Med tett oppfølging tåler de dagens lys, men det er et slit. Babyfoot er også supert, men her har Kjæresten nedlagt veto på grunn av flassingen.

Tror faktisk føttene er den delen av kroppen som jeg bruker mest tid på 😂😂😂

Pass på at du får i deg nok sunt fett. En fotpleier sa til meg en gang at sprukne hæler er tegn på at man får for lite av det.

Endret av MammantilNurket
Gjest Antarctica

Jeg har også lært å ikke file for ofte. Den tykke huden er skjelettets beskyttelse mot trykk, og kroppen MÅ produsere mer hvis du hele tiden fjerner den.

Men gehwohl-kremen er uovertruffen. (Den står merket med hardhud-krem eller callus cream).

I perioder bruker jeg den hver dag, og så kan jeg "late meg" litt en periode og bare bruke annenhver, eller ukentlig.

Men ikke fall for fristelsen til å file for ofte, og let til du finner riktig krem for deg.

Husk også at skoene du bruker er av vital betydning. Bruk best mulig demping, f eks heldempede joggesko selv om du ikke jogger. Ikke kjipp-kjapper som smeller mot hælen for hvert skritt. Ha på dempede innesko. Ikke harde lærsåler.

Endret av Pashla

Men sprekker den harde huden og gir smerter?

Litt hard hud er bra så lenge det ikke gir plager.

Jeg har silkemyke føtter og er utrolig følsom under føttene. Vondt å gå barbeint, gå på varm sand tåler jeg ikke. Skulle ønske jeg hadde litt robust hud under føttene. Jeg får også fort små rifter (som papirkutt) fordi huden er så sart.

Anonymous poster hash: 21dda...040

Filer og filer..og som fotpleier sa til meg..filing øker problemet..men filer jeg ikke blir det ILLE. Er på heler og under stortå/på siden av stortå. smører og vasker føttene ofte. Har alltid vært slik. er det noen som har noen gode råd? Kosttilskudd ect? Ser andre damer har føtter uten hard hud.hvordan er det mulig: ) ????

uuu en artsfelle!..... Her har jeg hatt problemer med hard hud på føttene siden tenåra!  Her sprekker helene opp og jeg kan få sår.... Har prøvd det meste :( Eneste som holder det på avstand er at jeg 1 gang i uken har fotbad(med grønnsåpe) , Grov rasp(ser ut som en hvitløksrasp), smøring.... Tar ca  1,5 time ..... Er jeg hos fotpleier bruker de sånn skalpell... 

Har ikke pene føtter... De er heeelt like som min farmor! Og hun er 73... Gubben sier det er det minst sjarmerende med meg.. Heldigvis har han ikke fetisj for føtter :D He he... 

Har hørt at det er genetisk :( ?

Anonymous poster hash: 20d45...472

Hele cluet er å øke blodtilførselen under beina, det gjør du ved å bevege deg mer, helst barfot/barfotsko. Men dette kan være problematisk og vondt dersom huden din har begynt å sprekke!

Bruk en sånn hud-høvel, ta av det som er overflødig. Smør beina med FET fotkrem hver kveld i senga når du legger deg, vær aktiv om dagene og varier med hvilke sko du bruker/barfot!

Dette fungerte for meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...