Gå til innhold

Noen som har kommet seg gjennom småbarnsperioden uten doring eller potte i hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid tenkt at det er unødvendig. Vi hadde aldri lignende i hus da jeg var liten.

Andre som ikke er så fan av potte eller ring, og som har erfart at det går helt fint uten?

Anonymous poster hash: 6d034...328

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har både potte og ring, men det har aldri fungert hos oss. De sitter på do uten noe ekstrautstyr.

Skrevet

Eldstemann brukte verken doring og potte, fordi det ville han ikke. Nå hadde vi det i hus da, men ble aldri brukt av han. Sluttet med bleie da han var nesten 3 år.

Men med den yngste så ble både potte og doring brukt. Hadde vi ikke hatt det så hadde det sikkert gått bra uten.

Skrevet

Eldstemann brukte verken potte eller ring. Sluttet med bleie da han var 2.5. Yngstemann på fire er redd for do og bruker doring fortsatt.

Skrevet

Vi har potte, begge jentene begynte tidlig med pottetrening og de har best sittestilling på potte. Gikk over til toalett da de var 2,5-3 år.

Skrevet

Vi hadde en potte i hus, men ble aldri brukt..

Anonymous poster hash: e0e71...e1e

Skrevet

Takk for fine svar. Jeg føler meg neste litt fæl som i det hele tatt tenker tanken på dotilvenning uten hjelpemidler 😁

Hun er bare et år, men tiden går fort. Jeg syns hun var nyfødt i forrige uke. Begynte derfor å tenke tanken, og lurte på om jeg måtte handle inn begge deler.

Da vet jeg i hvertfall at det KAN gå uten, og at det ikke er helt fjernt 😉

Skrevet

Tre barn. Ingen potte (grøss!) eller doring.

Anonymous poster hash: dde25...dbf

Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor det skulle være et mål å greie seg uten? Får de ikke lov å bruke krakk for å nå opp til do/vask heller? Synes det er fint å kunne gjøre livet litt lettere for både barn og oss voksne. De greier jo alt før når de ikke må opp på den store doen.

Det går jo sikkert fint, spesielt om ungene bruker bleie lenge. Mine har vært såpass små at det å stable seg opp på do har vært kronglete med korte bein. De brukte potta litt først, og så doring til de var så store at de ikke lenger følte de skulle ramle nedi om de ikke tviholdt seg fast. Krakk bruker femåringen fortsatt ved nr to, mye mer behagelig for beina.

Anonymous poster hash: 11eff...6cc

Skrevet

Vi brukte det aldri med eldstemann, men han var ganske lang. Sluttet med bleie da han var 2,5. Yngste er nå 22 mnd og har sluttet med bleie. Problemet er bare at hun er liten (80 cm) og har ikke sjans til å rekke opp til doen på egen hånd. Da er potte handy ;)

Anonymous poster hash: 8cd15...734

Skrevet

3 unger, ingen har brukt potte. Vi hadde det ikke i hus, rett og slett fordi jeg grøsset med talen på potte.

Men doring har alle tre brukt, eldste sluttet med bleie når han var 3, mellomste nær han var 3,5 og minstemor sluttet når hun var 2,5 år.

Skrevet

Jepp. Med begge. Gikk veldig fint.

Anonymous poster hash: 27bc7...d62

Skrevet

Brukte hverken potte eller ring :-)

Anonymous poster hash: ee345...0a5

Skrevet

Har alltid tenkt at det er unødvendig. Vi hadde aldri lignende i hus da jeg var liten.

Andre som ikke er så fan av potte eller ring, og som har erfart at det går helt fint uten?

Kanskje du syns det er unødvendig..

Men kanskje barna dine foretrekker det?

Koster ikke all verden heller..

Har du en krakk forran do? Eller er det unødvendig også

Anonymous poster hash: 89ebc...8df

Gjest Antarctica
Skrevet

Når jeg scroller nedover siden leser jeg tittelen feil hver eneste gang. Sikkert en Freudian slip, men altså... for meg står det bare: "Noen som har kommet seg gjennom småbarnsperioden uten doping eller pot i hus?"

For selv skulle jeg gjerne ha hatt litt doping i de strieste periodene...

Skrevet

Vi kunne ha greid oss uten med eldste. Hun brukte aldri potte, og gikk på do uten doring hvis det ikke var doring tilgjengelig. Men vi hadde doring hjemme, og tilværelsen ble mye enklere med den. Da klarte hun å gå på do selv, uten å falle i do 😎 Hun var 2,5 da hun sluttet med bleie. Yngste derimot, er (var) redd for doen. Jeg hater potte, men måtte gi etter. Hun gikk på potte uten problem, og nå har hun begynt så smått å bruke doen også, med doring. Men vi må sitte på badet med henne foreløpig. Hun er veldig redd for å falle i do, selv om vi forsikrer henne hver gang om at doringen passer på at hun ikke gjør det 😄

Anonymous poster hash: 8f4f4...0f4

Skrevet

Vi har ikke brukt noen hjelpemidler med våre barn. De sluttet alle ved tre år.

Potte måtte i så fall vært en nødløsning om alt annet ikke funket. Synes potte er utrolig ekkelt.

Anonymous poster hash: 06899...99b

Skrevet

Ikke potte, det synes jeg er grisete. Eldste begynte å sitte på do når han var 14 mnd og liten av vekst så han måtte ha doring for å ikke falle nedi, det samme gjaldt vel nummer to og, han fikk ny da...

Anonymous poster hash: 7478c...ad3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...