Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #1 Skrevet 5. august 2016 Legen min vil jeg skal prøve de, men jeg er litt skeptisk til antidepressiva. Har jeg grunn til det? Virker de for deg, har du hatt noen bivirkninger? Virker de mye inn på vekten? Ser noen går opp i vekt av de, er så redd for å gjøre det siden jeg er mer enn overvektig nok. Anonymous poster hash: 4d269...ab7
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #2 Skrevet 5. august 2016 Hjalp meg med de verste toppene av angsten min. Følte meg generelt litt bedre. Husk å trappe rolig ned når du slutter på dem ellers kan du føle deg uvel. Jeg fikk sånne stikkinger i kroppen- vanskelig å beskrive. Ingen bivirkning ellers. Ta det du går anbefalt. Starter sikkert med rolig dose? 5-10mg? Anonymous poster hash: 3b67f...0e1
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #3 Skrevet 5. august 2016 Hjalp meg med de verste toppene av angsten min. Følte meg generelt litt bedre. Husk å trappe rolig ned når du slutter på dem ellers kan du føle deg uvel. Jeg fikk sånne stikkinger i kroppen- vanskelig å beskrive. Ingen bivirkning ellers. Ta det du går anbefalt. Starter sikkert med rolig dose? 5-10mg? Anonymous poster hash: 3b67f...0e1 Skal starte med 5 mg i en uke, så øke til 10 mg. Anonymous poster hash: 4d269...ab7
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #4 Skrevet 5. august 2016 Ikke fan av medisiner selv men pga sykdom så bruker jeg plutselig en del :/ Du kan jo prøve og se hvordan det går, går det ikke bra så slutter du bare. Og da har du prøvd iallefall. Anonymous poster hash: 28698...584
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #5 Skrevet 5. august 2016 Huff... ville ikke startet med de hvis du ikke virkelig MÅ. JEG syns de hjalp i begynnelsen men etterhvert hadde jeg ikke sånn effekt og måtte øke dosen. Til slutt måtte jeg ta flere medisiner for bivirkninger. Og obs ja. Hvis du skal slutte trapp s a k t e ned. Jeg ble kjempe syk da jeg sluttet brått. Akkurat som støt i kroppen Anonymous poster hash: 3b84b...bd1
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #6 Skrevet 5. august 2016 Huff... ville ikke startet med de hvis du ikke virkelig MÅ. JEG syns de hjalp i begynnelsen men etterhvert hadde jeg ikke sånn effekt og måtte øke dosen. Til slutt måtte jeg ta flere medisiner for bivirkninger. Og obs ja. Hvis du skal slutte trapp s a k t e ned. Jeg ble kjempe syk da jeg sluttet brått. Akkurat som støt i kroppen Anonymous poster hash: 3b84b...bd1 Hva slags bivirkninger fikk du? Anonymous poster hash: 4d269...ab7
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #7 Skrevet 5. august 2016 Huff... ville ikke startet med de hvis du ikke virkelig MÅ. JEG syns de hjalp i begynnelsen men etterhvert hadde jeg ikke sånn effekt og måtte øke dosen. Til slutt måtte jeg ta flere medisiner for bivirkninger. Og obs ja. Hvis du skal slutte trapp s a k t e ned. Jeg ble kjempe syk da jeg sluttet brått. Akkurat som støt i kroppen Anonymous poster hash: 3b84b...bd1 Opplevde også disse støtene. Anonymous poster hash: 3b67f...0e1
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #8 Skrevet 5. august 2016 Vær obs på at 10 mg er en høy dose.. Jeg er ca 90 kg og gikk en periode på så høy dose, kjente ikke igjen meg selv og sa mye jeg ikke ville sagt uten medisiner.. En periode trengte jeg 5 mg men var ikke konfertabel med det heller. Nå bruker jeg 2,5 mg ( kvart tabl)og har veldig god effekt med små bivirkninger. Det er en flott medisin til sitt bruk men jeg tror det ofte blir gitt for høye doser slik at man opplever bivirkninger. Hadde jeg vært deg ville jeg økt/ minsket dosen med 2,5 mg hver gang du skal justere for å unngå nest mulig bivirkninger. Anonymous poster hash: e9796...f52
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #9 Skrevet 5. august 2016 Vær obs på at 10 mg er en høy dose.. Jeg er ca 90 kg og gikk en periode på så høy dose, kjente ikke igjen meg selv og sa mye jeg ikke ville sagt uten medisiner.. En periode trengte jeg 5 mg men var ikke konfertabel med det heller. Nå bruker jeg 2,5 mg ( kvart tabl)og har veldig god effekt med små bivirkninger. Det er en flott medisin til sitt bruk men jeg tror det ofte blir gitt for høye doser slik at man opplever bivirkninger. Hadde jeg vært deg ville jeg økt/ minsket dosen med 2,5 mg hver gang du skal justere for å unngå nest mulig bivirkninger. Anonymous poster hash: e9796...f52 Oi, takk for tips Så 10 mg er en høy dose altså? Jeg veier 105 kilo, men legen har ikke spurt om vekta mi da. Synes det virket som det var en ganske vanlig dose når jeg googlet litt. Hva mener du med at du sa ting du ikke ville sagt uten medisiner, hva sa du da? Sa du det fordi du ikke klarte å kontrollere deg eller husket du ikke at du sa det? Uff, synes det høres litt skummelt ut. Hi Anonymous poster hash: 4d269...ab7
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #10 Skrevet 5. august 2016 Jeg fikk panikkangst av det - hadde ikke angstproblemer før - har nå slitt med det som hovedproblem i mange år og er ufør av av det. Tommel ned. Anonymous poster hash: c2bd1...a4f
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #11 Skrevet 5. august 2016 Jeg begynte på cipralex grunnet. Angst. Angsten ble så ille at jeg besvimte etter å ha begynt på dette. Aldri mer. Begynte på effexor og det er himmelen. Anonymous poster hash: f23af...fee
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #12 Skrevet 5. august 2016 Har brukt cipralex i 9 år, tar 20mg mot panikkangst. For meg så virker de tipp topp. Ingen bivirkninger, bare positivt. Anonymous poster hash: 7d577...441
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #13 Skrevet 5. august 2016 Oi, takk for tips Så 10 mg er en høy dose altså? Jeg veier 105 kilo, men legen har ikke spurt om vekta mi da. Synes det virket som det var en ganske vanlig dose når jeg googlet litt. Hva mener du med at du sa ting du ikke ville sagt uten medisiner, hva sa du da? Sa du det fordi du ikke klarte å kontrollere deg eller husket du ikke at du sa det? Uff, synes det høres litt skummelt ut. Hi Anonymous poster hash: 4d269...ab7 Normalt å starte med 5 og gå opp til 10 når man først skal stå på det. Det finnes også 15 og 20 MG. Anonymous poster hash: 3b67f...0e1
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #14 Skrevet 5. august 2016 10 mg er ikke en høy dose, det er en normal dose. Tar det mot PMDS. Funker bra. Anonymous poster hash: 6ae2f...396
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #15 Skrevet 5. august 2016 10 mg er ikke en høy dose, det er en normal dose. Tar det mot PMDS. Funker bra. Anonymous poster hash: 6ae2f...396 Ingen bivirkninger? Hi Anonymous poster hash: 4d269...ab7
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #16 Skrevet 5. august 2016 Jeg gikk på dem i en uke da jeg begynte å høre stemmer. Hadde god erfaring med andre medisiner, herunder Fonter. Anonymous poster hash: 908c8...1b2
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #17 Skrevet 6. august 2016 Jeg gikk på dem i en uke da jeg begynte å høre stemmer. Hadde god erfaring med andre medisiner, herunder Fonter. Anonymous poster hash: 908c8...1b2 Fonter? Får ikke opp noe når jeg googler navnet. Ekkelt å begynne å høre stemmer da, også bare etter en uke Hi Anonymous poster hash: 4d269...ab7
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #18 Skrevet 6. august 2016 Hvor mye oppfølging er vanlig når man starter på sånne tabletter, er det i det hele tatt vanlig med oppfølging? Hva slags oppfølging fikk dere? Hi Anonymous poster hash: 4d269...ab7
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #19 Skrevet 6. august 2016 Fonter? Får ikke opp noe når jeg googler navnet. Ekkelt å begynne å høre stemmer da, også bare etter en uke Hi Anonymous poster hash: 4d269...ab7 Fontex. Autocorrect... Anonymous poster hash: 908c8...1b2
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #20 Skrevet 6. august 2016 Bruker cipralex mot PMS. Bivirkningen er at jeg drømmer MASSE. Føler jeg ikke er like uthvilt når jeg våkner om morgenen pga drømmene. Anonymous poster hash: 4a586...2cd
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #21 Skrevet 6. august 2016 Oi, takk for tips Så 10 mg er en høy dose altså? Jeg veier 105 kilo, men legen har ikke spurt om vekta mi da. Synes det virket som det var en ganske vanlig dose når jeg googlet litt. Hva mener du med at du sa ting du ikke ville sagt uten medisiner, hva sa du da? Sa du det fordi du ikke klarte å kontrollere deg eller husket du ikke at du sa det? Uff, synes det høres litt skummelt ut. Hi Anonymous poster hash: 4d269...ab7 Jeg var mer åpen enn jeg er konfertabel med og som jeg ville holdt for meg selv ellers. Man husker selvfølgelig alt man sier du føler deg ikke full eller lignede. -på ingen måte. Kun det at jeg delte mer enn jeg hadde gjort ellers.. Fantastisk medisin i rett dose men det tar noen uker før den funker. Anonymous poster hash: e9796...f52
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #22 Skrevet 6. august 2016 Jeg ville ha antidepressiva, psykiateren anbefalte meg boka "a mind of your own" av Kelly Brogan. Den handler om hvordan kvinner kan bli kvitt depresjon uten antidepressiva, blant annet ved hjelp av kosthold. Det har hjulpet meg veldig. Anonymous poster hash: 3b325...d2c
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #23 Skrevet 26. oktober 2016 Hvordan har det gått HI ? Anonymous poster hash: aa209...ee9
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #24 Skrevet 26. oktober 2016 Oi, takk for tips Så 10 mg er en høy dose altså? Jeg veier 105 kilo, men legen har ikke spurt om vekta mi da. Synes det virket som det var en ganske vanlig dose når jeg googlet litt. Hva mener du med at du sa ting du ikke ville sagt uten medisiner, hva sa du da? Sa du det fordi du ikke klarte å kontrollere deg eller husket du ikke at du sa det? Uff, synes det høres litt skummelt ut. Hi Anonymous poster hash: 4d269...ab7 Ja tror 10 mg ofte blir gitt, virket sånn på legen min også. -men jeg har hatt enorm og riktig effekt av så lite som 2,5 mg. Helt perfekt dose. Da er jeg meg selv og samtidig har jeg effekten jeg trenger. Det jeg mente med at jeg sa ting var at jeg ble konfertabel med å være mer åpen om mye jeg egentlig ikke vil prate med så mange om. Man har selvfølgelig kontroll over hva man sier men man blir mer som sagt mer åpen. Anonymous poster hash: e9796...f52
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #25 Skrevet 26. oktober 2016 Ja tror 10 mg ofte blir gitt, virket sånn på legen min også. -men jeg har hatt enorm og riktig effekt av så lite som 2,5 mg. Helt perfekt dose. Da er jeg meg selv og samtidig har jeg effekten jeg trenger. Det jeg mente med at jeg sa ting var at jeg ble konfertabel med å være mer åpen om mye jeg egentlig ikke vil prate med så mange om. Man har selvfølgelig kontroll over hva man sier men man blir mer som sagt mer åpen. Anonymous poster hash: e9796...f52 Synes ikke at du skal syne medisinen er skummel. Den har en fin, ukomplisert virkning hvis du ikke tar for høy dose:-) Anonymous poster hash: e9796...f52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå