Gå til innhold

Jobber du i et mannsdominert yrke, og hvordan blir du behandlet som kvinne?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i et mannsdominert yrke. Miljøet kan karakteriseres som hardt, og jeg blir ikke sett eller hørt. Hva er din erfaring?

Jeg er blitt klådd på både "som spøk" og direkte klåing.

Jeg blir ikke hørt dersom jeg har løsning på et problem, da blir gjerne det motsatte iverksatt.

Jeg blitt umiddelbart baksnakket dersom jeg blir nødt til å si ifra.

Jeg har mange ganger blitt ført bak lyset.

Jeg har mange ganger blitt lurt av hva jeg trodde var gode kollegaer, som en spøk mellom mennene.

Listen er lang...

Jeg holder meg sterk, og har dannet en slags hard maske på jobb. Og pga det kaller de meg i tillegg "mann".

Når unge uskyldige ferievikarer kommer inn på sommeren overhørte jeg en gang at de gledet seg til et ordentlig kvinnfolk skulle komme, da de faktisk glemte av at jeg satt i rommet.

Mange ganger tenker jeg hvorfor i h***** vi ikke er kommet lenger mtp likestilling...

Anonymous poster hash: 1a653...6f4

Fortsetter under...

Huff, trist! Er Siv.ing og jobber i en mannsdominert bedrift, men er ikke eneste kvinne i avd. I tillegg er det en del damer på adm/resepsjonen. Har aldri opplevd noen problemer mtp kjønn. Trist at det skal være slik i 2016! Er du eneste kvinne? Noen fagforening du kan ta det opp med?

Det dine kollegaer bedriver er jo faktisk mobbing!

Anonymous poster hash: 43bb3...f6c

Huff, trist! Er Siv.ing og jobber i en mannsdominert bedrift, men er ikke eneste kvinne i avd. I tillegg er det en del damer på adm/resepsjonen. Har aldri opplevd noen problemer mtp kjønn. Trist at det skal være slik i 2016! Er du eneste kvinne? Noen fagforening du kan ta det opp med?

Det dine kollegaer bedriver er jo faktisk mobbing!

Anonymous poster hash: 43bb3...f6c

Signer dette!

Anonymous poster hash: 59451...37f

Dette var drøyt.

Jeg jobber også i et mannsdominert yrke. Vi er ca 3% jenter/damer. Jeg har også opplevd å bli klådd på. Jeg har opplevd å bli fortalt at jeg burde pendle mellom kjøkken og seng, ikke være på jobb. Jeg har hørt folk prate om å p*** meg på jobben, mens jeg utfører arbeidsoppgavene mine. Jeg har fått høre at jeg ikke kan gjøre jobben min fordi jeg er jente.

Likevel er 99,9% av dagene mine fine, med flotte kolleger som ikke bryr seg om hvilket kjønn jeg har.

Trist at du opplever dette, hi. Har du en fagforeningen du kan kontakte? En HR-ansvarlig?

Anonymous poster hash: d4573...fa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...