Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #26 Skrevet 5. august 2016 Dere har mye penger på sparekonto!! Anonymous poster hash: c16d9...50e
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #27 Skrevet 5. august 2016 Har vel rundt 600.000,-. Sparer ikke til noe spesielt, men kommer nok til å bruke noe av det på oppussing av huset. Anonymous poster hash: 5b278...313
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #28 Skrevet 5. august 2016 Dere har mye penger på sparekonto!! Anonymous poster hash: c16d9...50e Tenkte det samme 😬 Anonymous poster hash: 93a3f...27c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #29 Skrevet 5. august 2016 Vi har ca 450 000 tilsammen på sparekontoene våre + 300 000 på bsu (kan spare noen år til. Sparer til å lage barn (på den unaturlige måten) og til utgifter i forbindelse med flytting, nye møbler osv. Skal flytte senere i år Anonymous poster hash: 5b1fb...3aa
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #30 Skrevet 5. august 2016 ca 400.000 , sparer ikke til noe spesielt. Anonymous poster hash: 8946a...1f8
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #31 Skrevet 5. august 2016 Vel, casher det vel ut nå litt etterhvert. Har allerede betalt over 3 mill i egenkapital på huset, må muligens bytte ut den ene bilen så da har vi mulighet til å gjøre det uten lån. BSU'ene våre skal rett inn i huslånet når vi har behovet for dette så da blir det nok ikke uhorvelig store summer igjen. Jeg har litt av pengene i fond og aksjer, men det er bare en liten del av kaka. Vi sitter litt på gjerdet når det gjelder kjøp av en tomt her så omplasserer ikke pengene før vi ser litt mer på tilgjengelighet. Ja, det vil kanskje lønne seg å spare i fond/aksjer over lengre tid, men vil ta ned boliglånet før den tid og kjøpe det vi må bytte ut eller investere i Liker å ha mulighetene ved å ha en god ekstra bufferkonto i bakhånd også. Anonymous poster hash: 7e1c6...d79 Skjønner det, det blir en balansegang. Vi sparer også til større bolig på kort sikt gjennom å betale hardt ned på lånet nå med lav rente, slik at vi øker egenkapitalen. Poenget mitt er bare at hvis man har gode sparemuligheter, som mange i denne tråden tilsynelatende har, så kan man feks sørge for en bedre pensjonstilværelse gjennem langsiktig sparing med bedre avkastning. Man trenger ikke ta høy risiko, over 40 år vil markedet høyst sannsynlig gå opp uansett. Det gjelder å få pengene til å jobbe litt for deg på lang sikt. Anonymous poster hash: 33d88...f7f
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #32 Skrevet 5. august 2016 130 000kr. Sparer hver mnd, og setter inn penger til overs på sparekontoen. Skal pusse opp vaskerommet etterhvert, så sparer vel til det da. Sparer alltid, og finner alltid noe å bruke dem til etterhvert. Sist var det privat prøverørsbehandling.. Og før der kjøpte vi bil. Kjekt å alltid ha litt penger i bakhånd, så slipper vi å måtte ta opp ekstra lån i banken. Anonymous poster hash: 47bd7...d00
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #33 Skrevet 5. august 2016 Mannen har ca 550 000,- på sparing pluss 3 lønninger på brukskonto. Jeg har 156 000,- i bsu som bare renter seg og 12 000,- på sparekonto. Har også 6000,- på fond. 3 åringen har 26 000,- på sparekonto. Vi skal bygge på huset så der blir bsu brukt. Ellers så bruker vi av mannen sine hvis noe ryker. Jeg skal nå i permisjonen min sette meg inn i hva mine penger brukes til og bli flinkere til å spare. Vurderer å opprette en felles sparekonto til uforutsette utgifter og/eller ferie. Anonymous poster hash: f94de...9d9
millemille Skrevet 5. august 2016 #34 Skrevet 5. august 2016 Tror jeg og mannen min samlet har ca. 500 000. Sparer til boligtomt og husbygging.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #35 Skrevet 5. august 2016 0kr, sparer ikke til noe Anonymous poster hash: dd192...b6d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #36 Skrevet 5. august 2016 350 000 på sparekonto. Endel på budsjettkonto og lite boliglån (hadde 1 mill i egenkapital da vi kjøpte huset vi bor i) Vi får nok låne noen millioner om det skulle knipe.. Anonymous poster hash: 76679...5b0
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #37 Skrevet 5. august 2016 Rammelån på opptil 3,5 mill som nesten er nedbetalt. 50.000,- i fond. 100.000,- på sparekonto. Mannen vet jeg ikke. Sparer ikke til noe spesielt. Anonymous poster hash: 1b7ea...cd0
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #38 Skrevet 5. august 2016 Synes folk som svarer her inne har overraskende mye penger. Eller er det kanskje representativt og bare jeg som ikke har fått med meg at folk flest i dag faktisk har såpass god økonomi? For det har ikke jeg. Ikke sjans på å ha mange hundre tusen i bank eller fond. Har litt under 100 000 oppspart pluss noe til barna. BSU er brukt opp. Bor i Oslo-området der bolig også er veldig dyrt. Hadde jeg bodd usentralt eller i en mindre by så kunne jeg jo også hatt mange hundre tusen liggende. (eller mindre lån) Anonymous poster hash: 8e771...204
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #39 Skrevet 5. august 2016 Synes folk som svarer her inne har overraskende mye penger. Eller er det kanskje representativt og bare jeg som ikke har fått med meg at folk flest i dag faktisk har såpass god økonomi? For det har ikke jeg. Ikke sjans på å ha mange hundre tusen i bank eller fond. Har litt under 100 000 oppspart pluss noe til barna. BSU er brukt opp. Bor i Oslo-området der bolig også er veldig dyrt. Hadde jeg bodd usentralt eller i en mindre by så kunne jeg jo også hatt mange hundre tusen liggende. (eller mindre lån) Anonymous poster hash: 8e771...204 Her fikk jeg beskjed da jeg solgte min første leilighet, om å spare bsu slik at banken ser at jeg sparer. Har fortsatt ikke brukt de og de står og renter seg. Anonymous poster hash: f94de...9d9
Parallellogrammet Skrevet 5. august 2016 #40 Skrevet 5. august 2016 Har nesten 200.000 på sparekonto, de skal stå der i tilfelle krise, altså ikke noe vi planlegger å bruke, men er et sikkerhetsnett. Nå betaler vi ekstra på boliglånet, men skal begynne å spare til oppussing også.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #41 Skrevet 5. august 2016 Synes folk som svarer her inne har overraskende mye penger. Eller er det kanskje representativt og bare jeg som ikke har fått med meg at folk flest i dag faktisk har såpass god økonomi? For det har ikke jeg. Ikke sjans på å ha mange hundre tusen i bank eller fond. Har litt under 100 000 oppspart pluss noe til barna. BSU er brukt opp. Bor i Oslo-området der bolig også er veldig dyrt. Hadde jeg bodd usentralt eller i en mindre by så kunne jeg jo også hatt mange hundre tusen liggende. (eller mindre lån) Anonymous poster hash: 8e771...204 Alder har jo mye å si. I dag som der er blitt ganske vanlig å få barn sent i livet vil jeg tro at en del av de som svarer her er godt voksne Jeg er 42 år, mannen er 46 år. Vi kjøpte vårt første hus da vi var 26 og 30 år, et oppussungsobjekt vi fikk billig. Det hadde utleiedel så vi brukte pengene vi fikk inn i leie til å pusse opp og solgte 4 år senere med veldig god fortjeneste. Vi har bygget oss opp sten for sten, gjort noen heldige valg på boligmarkedet samtidig som vi har jobbet oss opp i arbeidslivet. Selvfølgelig er økonomien betydelig bedre enn for 20 år siden. Anonymous poster hash: 1448f...776
februarprins2013 Skrevet 5. august 2016 #42 Skrevet 5. august 2016 ca 25000 nå tror jeg ingenting spesielt,men fint og ha hvis det skal skje noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå